Artıq bu marşruta Azərbaycan qanunları əsasında nəzarət edilir
Ermənistan rasizm siyasətini davam etdirməklə, reinteqrasiyadan yayınmaqla bir daha sülh tərəfdarı olmadığını bütün dünyaya nümayiş etdirir. Eyni zamanda, işğalçı ölkənin İrəvan–Laçın–Xankəndi marşrutunun açılmasına israrlı olması, Ağdam–Xankəndi yolundan isə imtinası bu dövlətin siyasi manipulyasiya məqsədindən xəbər verir. Bu, eyni zamanda, Ermənistanın, eləcə də Qarabağın separatçı rejiminin reinteqrasiyaya qarşı cəbhə açdığını ortaya qoyur, sülh yolu ilə məsələlərin həll edilməsini istəmədiyini aydın göstərir.
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin köməkçisi –Prezident Administrasiyasının Xarici siyasət məsələləri şöbəsinin müdiri Hikmət Hacıyev avqustun 31-də Ağdamda xarici jurnalistlərə açıqlamasında bu barədə ətraflı bəhs edib. Prezidentin köməkçisi Azərbaycanın Qızıl Aypara Cəmiyyəti tərəfindən 40 tona yaxın ərzaq yüklərinin Ağdam–Xankəndi marşrutunun Əsgəran hissəsi ilə birləşmə məntəqəsinə gətirilməsi, buna baxmayaraq erməni separatizmi ölkəmizə qarşı düşmənçilik siyasəti yürüdərək həmin humanitar yükü qəbul etməməsi bir daha onu göstərir ki, əsas məqsəd reinteqrasiyaya imkan verməmək, qanunsuz statusun ömrünü uzatmaqda davam etməkdir.
Yeri gəlmişkən, separatistlərin Ağdam–Xankəndi yolundan israrla imtina etməsi, əslində, onların revanşist xislətindən xəbər verir. Azərbaycan Prezidentinin köməkçisinin sözləri ilə desək, əgər onlar düşünürlərsə ki, Laçın–Xankəndi marşrutu ilə silah daşımaq daha rahatdır, qanunsuz yükdaşımalar həyata keçirmək daha asandır, səhv edirlər. Artıq qəsbkarlıq erası başa çatan işğalçılar bu yolla Qarabağı “silah anbarına” çevirə bilməyəcəklər. Erməni tərəfi anlamalıdr ki, Laçın yolu qaçaqmalçılıq üçün birdəfəlik bağlanıb. Azərbaycanın bu əbədi–əzəli torpağında–Qarabağda daha İrəvandan gətirilən mallarla böyük məbləğdə gəlir əldə etmək mümkün deyil.
Hikmət Hacıyev bildirib ki, indi Laçın gömrük–keçid məntəqəsi var və bu infrastruktur respublikamızın bütün digər gömrük–keçid məntəqələri kimi eyni prinsiplə fəaliyyət göstərir: “Gömrük sənədləşməsi Azərbaycan qanunlarına uyğun hazırlanmalıdır. Məsələn, sənədlərdə “Stepanakert” və ya qondarma “Artsax respublikası” yazılacaqsa, həmin mallar sənədlərdə müvafiq düzəlişlər edilməyənədək buraxılmamalıdır. Yaşayış məntəqələrinin adları Azərbaycan qanunvericiliyinə uyğun yazılmalıdır. Hansı hüquqi şəxs malları qəbul edəcək? Malları qəbul edən hüquqi şəxslərin Azərbaycan Respublikasının Dövlət Vergi Xidməti reyestrində müvafiq nömrəsi varmı? Möhürü vuran şirkət harada qeydiyyatdan keçib? Bundan başqa gömrük keçidi və nəzarəti ilə bağlı digər minlərlə sual ortaya çıxa bilər. Onlar cavablandırılmasa, gömrük nəzarətini təşkil etmək mümkün deyil. Gömrük nəzarəti yoxdursa, Laçın yolu Ermənistandan gələn kommersiya yükləri üçün bağlı olaraq qalacaq.
Bu problemləri həll etmək üçün Azərbaycan mərkəzi hakimiyyəti və Qarabağda yaşayan ermənilər arasında substantiv və nəticəyə yönəlik danışıqların başlanması lazımdır. Bu danışıqlar nəticəsində Laçın yolunun kommersiya məqsədləri üçün istifadəsi üzrə yol xəritəsi hazırlana bilər”.
Bəli, Prezidentin köməkçisinin vurğuladığı kimi, Ermənistan 30 il ərzində işğal və təcavüz faktının tərkib hissəsi olaraq, respublikamızın gömrük rejimini pozaraq və özü idxal prosesini həyata keçirərək, məhsullara gömrük rüsumları tətbiq edərək, bu yolla böyük həcmdə maliyyə qazanıb. Bununla da Azərbaycan büdcəsinə ciddi şəkildə zərər vurub. Bu məhsulların Azərbaycan ərazisinə idxalı nəticəsində əldə olunan qazancın qiymətləndirilməsi və ölkəmizə təzminat kimi ödənilməsi, başqa sözlə, məsələnin hüquqi müstəvidə həll edilməsi nəzərdə tutulub.
Xatırladaq ki, erməni tərəfinin rədd etdiyi Bərdə–Ağdam avtomobil yolunun İrəvan–Laçın marşrutundan daha sərfəli olması hər iki magistralın iqtisadi göstəricilərinin, relyefinin müqayisəsi baxımından da aydın görünür. Belə ki, adıçəkilən ikinci marşrut, yəni İrəvan–Laçın yolu demək olar ki, dağlıq ərazilərdən keçir, Ermənistanın paytaxtından Xankəndiyə isə, təqribən, 300 kilometrdir. Bu magistrala yaxından bələd olanlar bilərlər ki, yol qış aylarında aramsız yağan qar səbəbindən, əsasən, keçilməz olur. Bakı–Yevlax–Ağdam–Xankəndi magistralı isə həmin vaxtlarda daim açıqdır.
Bununla yanaşı, erməni tərəfi, şübhəsiz ki, münaqişədən əvvəl Bakı–Yevlax–Ağdam–Xankəndi avtomobil yolunun, eləcə də Bakı–Ağdam–Xankəndi dəmir yolu xəttinin əlverişliliyini, Qarabağın inkişafında önəmli rol oynadığını çox yaxşı xatırlayır. İşğal dövründə dəmir yolu Ermənistan tərəfinin barbarlığı üzündən tamamilə sıradan çıxsa da, avtomobil yolu ilə gediş–gəlişdə heç bir problem yoxdur.
Prezident İlham Əliyev çıxışlarının birində bu barədə deyib: “Biz indi Bərdədən Ağdama dəmir yolu çəkirik. Ağdamdan Xankəndiyə məsafə 20-30 kilometrdir. Amma Ermənistan paytaxtından Xankəndiyə gəlmək üçün neçə saat vaxt sərf etmək lazımdır – yük maşınları ilə bəlkə də on saat. Özü də çətin dağ yolları ilə. Ağdamdan isə Xankəndiyə yarım saat”.
Burada bir daha onu da xatırladaq ki, işğaldan əvvəl, ötən əsrin 80-ci illərində paytaxt Bakıdan Xankəndi və Şuşa şəhərlərinə respublika əhəmiyyətli magistral uzanır və həmin marşrut Yevlax–Xocalı–Laçın avtomobil yoluna birləşir, eyni zamanda, Ağdam şəhərinin mərkəzindən keçirdi. O dövrdə Ağdam–Bərdə avtomobil yolunun 40-cı kilometrindən ayrılmaqla, Ağdam şəhərinin mərkəzinə daxil olmadan Əsgəran rayonunun inzibati ərazisinədək 17,5 kilometr uzunluğunda yerli əhəmiyyətli 2 hərəkət zolaqlı Ağdam dairəvi yolu çəkilmişdi və işğaladək Qarabağın, eləcə də Laçın rayonunun əhalisi bu yoldan daimi olaraq istifadə edirdi.
Bəs indi belə bir əhəmiyyətli yol niyə qəbul olunmur? Yuxarıda qeyd etdiyimiz kimi, sualın cavabı aydındır: Separatistlərin İrəvan–Laçın marşrutundan, necə deyərlər, ikiəlli yapışmaları onların çirkin məqsədinin təzahürüdür, bu yolla silah daşımaq, qanunsuz yükdaşımaları reallaşdırmaq göyərməyəcək istəklərinin ifadəsidir.
Artıq beynəlxalq ictimaiyyət də yaxşı başa düşür ki, Ağdam–Xankəndi yolu genişhəcmli humanitar yüklərin daşınması üçün sərfəlidir. Lakin bu yolun istifadəsinə icazə verilməməsi, yerli sakinlərin girov kimi istismar edilməsi, eləcə də ərzaq göndərilməsi prosesinin imitasiyalı formada təşkil olunması, əslində, separatçıların siyasi fırıldaqlarıdır. Ancaq yanılırlar. Unudurlar ki, indi Azərbaycanı haqq yolundan döndərmək, təzyiqlə, şantajla məqsədindən daşındırmaq mümkün deyil.
Azərbaycanın Qızıl Aypara Cəmiyyəti tərəfindən 40 tona yaxın ərzaq yüklərinin Ağdam–Xankəndi marşrutunun Əsgəran hisəsi ilə birləşmə məntəqəsinə gətirilməsi və ermənilərin rasizm siyasəti yürüdərək həmin məhsulları qəbul etməmələri də qondarma rejimin və Ermənistan separatizminin niyyətini, manipulyativ əməlini bir daha üzə çıxardı. Müharibənin bitməsindən 2 il yarım keçsə də Naxçıvana yolu açmayan Ermənistan nə haqla Qarabağa nəzarətsiz dəhliz tələb edir?
Beləliklə, Azərbaycan erməni sakinlərin ehtiyaclarının qarşılanması üçün Ağdam–Xankəndi yolundan istifadə edilməsi təklifinə Ermənistan tərəfinin etirazını bildirməsi, işğalçının bu yola beton maneələr düzməklə əraziyə girişi bloklaması və bununla Qarabağın erməni icmasının, guya, humanitar fəlakətlə üzləşməsi görüntüsü yaratması, əslində, işğalçı dövlətin siyasi şantaj və manipulyasiyasıdır. Ermənistanın bu çirkin niyyəti bölgəyə üçüncü tərəfləri cəlb etmək, gərginliyin coğrafiyasını genişləndirmək və sülh prosesini iflasa uğratmaqdan ibarətdir. Son vaxtlar baş verən bütün bu təxribatlara görə məsuliyyət, şübhəsiz ki, Azərbaycan ərazilərində qanunsuz hərbi mövcudluğunu yaşadan, separatizmi təşviq edən və reinteqrasiya səylərinə qarşı cəbhə açan məğlub işğalçı ölkənin və onun rəhbərliyinin üzərinə düşür.
V.BAYRAMOV, XQ