Son illər ölkə iqtisadiyyatının mühüm sahələrindən sayılan aqrar sektorun sürətli inkişafını təmin etmək məqsədilə mühüm tədbirlər həyata keçirilir. Artıq uzun illərdir ki, bu sahədə fəaliyyət göstərən iş adamlarına lazımi dövlət dəstəyi göstərilir, strateji məhsulların yetişdirilməsinə üçün təsərrüfatlara subsidiyalar verilir, bir sıra vergi güzəştləri tətbiq olunur.
Azərbaycan Respublikasının 2022-2026-cı illərdə sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasında da kənd təsərrüfatında müasir texnologiyaların tətbiqi ilə məhsuldarlığın artacağı, həmçinin yeni iş yerlərinin yaradılacağı qeyd olunub. Ölkəmizin kənd təsərrüfatı sahəsində potensialı olduqca yüksəkdir. Hazırda bu sahədə mövcud imkanların tam səfərbər edilməsi, eləcə də işğaldan azad edilmiş torpaqlarımızın əkin dövriyyəsinə cəlb olunması, bu ərazilərdə heyvandarlığın dirçəldilməsi istiqamətində görülən işlər müsbət nəticələr verir. Bu baxımdan Azərbaycanın aqrar sektorunda müşahidə olunan inkişaf meyilləri 2023-cü ilin ötən dövründə də davam edib.
Dövlət Statistika Komitəsinin məlumatına görə, bu ilin yanvar-aprel aylarında Azərbaycanda 1 milyard 961 milyon manat dəyərində kənd təsərrüfatı məhsulları istehsal edilib ki, bu da ötən ilin eyni dövrü ilə müqayisədə 3,5 faiz çoxdur. Komitənin məlumatında o da bildirilir ki, ölkədə istehsal edilmiş bitkiçilik məhsullarının dəyəri 3,2 faiz artaraq 165 milyon manat, heyvandarlıq məhsulların dəyəri isə 3,5 faiz artaraq 1 milyard 796 milyon manat təşkil edib.
Məlum olduğu kimi, hazırda ölkəmizdə yaz-tarla işləri davam edir. Ötən 4 ay ərzində 266,8 min hektar sahədə yazlıq bitkilərin səpini aparılıb. Hesabat dövründə 44 min hektar sahədə dənlilər və dənli paxlalı bitkilər (ondan 20,5 min hektarı dən üçün qarğıdalı), 45,9 min hektar sahədə kartof, 42,9 min hektar sahədə tərəvəz, 10,8 min hektar sahədə bostan bitkiləri, 72,2 min hektar sahədə pambıq, 7,7 min hektar sahədə dən üçün günəbaxan, 4,3 min hektar sahədə şəkər çuğunduru, 1,2 min hektar sahədə tütün, 36,6 min hektar sahədə çoxillik otlar, min hektar sahədə birillik otlar və 0,2 min hektar sahədə sair yazlıq bitkilər əkilib.
Yeri gəlmişkən, fermerlər bəzi mövsümi kənd təsərrüfatı məhsullarını da artıq bazara çıxarmağa başlayıblar. İlin ötən dövründə təsərrüfatlarda 128,3 min ton tərəvəz və 50,3 min ton kartof istehsal olunub. Ötən ilin eyni dövrü ilə müqayisədə tərəvəz istehsalı 0,6 faiz, kartof istehsalı 9,5 faiz artıb. Məhsul bolluğu isə bazarlarda qiymətlərin getdikcə aşağı düşməsinə səbəb olur.
Aqrar sektorda davam edən inkişaf təzahürləri heyvandarlıq məhsullarının istehsalında da hiss olunur. Dövlət Statistika Komitəsinin məlumatına görə, cari ilin yanvar-aprel aylarında Azərbaycanda quş əti də daxil olmaqla diri çəkidə 187,3 min ton ət, 697,6 min ton süd, 726,5 milyon ədəd yumurta və 2,1 min ton yun istehsal edilib. Ötən ilin eyni dövrü ilə müqayisədə ölkədə ət istehsalı 3,1 faiz, süd istehsalı 1,8 faiz, yumurta istehsalı 13 faiz artıb. Bununla belə, yun istehsalında 4,3 faiz azalma qeydə alınıb.
Ölkəmizin aqrar sektorunda baş verən artım dinamikası bu sahədə beynəlxalq əməkdaşlıq üçün də yaxşı imkanlar yaradır. İndi dünyanın qabaqcıl kənd təsərrüfatı dövlətləri Azərbaycanın aqrar sektoruna, xüsusən də ölkəmizdə aqroparkların yaradılmasına sərmayə qoymağa maraq göstərirlər. Mayın 16-da Bakı Ekspo Mərkəzində keçirilən və regionun ən böyük sərgiləri sayılan 16-cı Azərbaycan Beynəlxalq Kənd Təsərrüfatı “Caspian Agro” və 28-ci Azərbaycan Beynəlxalq Qida Sənayesi “InterFood Azerbaijan” sərgiləri də əməkdaşlığın genişləndirilməsi baxımından yaxşı fürsət sayıla bilər. Elə builki sərgilərdə, 31 ölkədən 479 şirkətin iştirak etməsi, 9 ölkənin isə milli və regional stendlərlə təmsil olunması da bunu deməyə əsas verir. Bununla yanaşı, “Caspian Agro” və “InterFood Azerbaijan” sərgilərində ABŞ, Almaniya, Belarus Respublikası, Gürcüstan, İtaliya, Niderland Krallığı, Şri Lanka, Rusiya Federasiyasının regional qrupları, eləcə də debütant ölkələr Tunis və Çexiyadan olan milli qruplar iştirak ediblər.
Qeyd edək ki, 16-cı “Caspian Agro” sərgisində 24 ölkəni təmsil edən 318 şirkət üzrə kənd təsərrüfatı sənayesinin aparıcı iştirakçıları, yerli və xarici ekspertlər, o cümlədən idxalçılar, ixracatçılar, kənd təsərrüfatı məhsullarının distribütorları, topdan və pərakəndə ticarət nümayəndələri, həmçinin fermerlər bir araya gəliblər. 28-ci Azərbaycan Beynəlxalq Qida Sənayesi “InterFood Azerbaijan” sərgisində isə 17 ölkədən 161 şirkət təmsil olunub. Sərginin əsas məqsədi keyfiyyətli malları bazara çıxarmaq və sərgi iştirakçıları ilə ziyarətçilər arasında birbaşa əlaqə yaratmaqdan ibarət olub.
Hazırda Azərbaycanda kiçik və orta biznes (KOB) subyektləri kənd təsərrüfatı və qida sənayesində uğurla fəaliyyət göstərirlər. Bu barədə Bakıda keçirilən kənd təsərrüfatı və qida sənayesi sərgiləri zamanı İqtisadiyyat Nazirliyi yanında Kiçik və Orta Biznesin İnkişafı Agentliyinin (KOBİA) direktoru Orxan Məmmədov məlumat verib. Rəhbərlik etdiyi qurumun bu sahələrdə fəaliyyət göstərən KOB-ları müxtəlif xidmət və mexanizmlər çərçivəsində dəstəklədiyini bildirən O. Məmmədov deyib ki, işğaldan azad edilmiş torpaqlarımızın yüksək iqtisadi potensialı və investisiya cəlbediciliyi, kənd təsərrüfatı üçün münbit torpaq ehtiyatına malik olması aqrar sektor və qida sənayesi üçün yeni imkanlar yaradır. Onun fikrincə, dövlət-özəl sektor əməkdaşlığı çərçivəsində bu potensialın reallaşdırılması aqrar və qida sənayesinin, ümumilikdə isə, ölkə iqtisadiyyatının inkişafına öz töhfəsini verəcək.
“Caspian Agro” və “İnterFood Azerbaijan” sərgilərinə fəal dəstək verən KOBİA-nın təşkilatçılığı ilə qurulmuş xüsusi stenddə aqrar və qida sektorları üzrə KOB-ların bazarlara çıxışının və satış imkanlarının genişləndirilməsi məqsədilə məhsul və xidmətləri nümayiş etdirilib. Dövlət dəstəyi hesabına yaradılmış xüsusi stenddə 12 mikro və kiçik sahibkarlıq subyekti müxtəlif şirniyyatlar, ədviyyatlar, yağlar, mürəbbə və turşular, zəfəran, qəhvə, narşərab, suvarma sistemləri və istixana avadanlıqları, dronlar, yem və s. məhsullar, eləcə də xidmətlər yer alıb. Bakı, Sumqayıt, Şirvan şəhərlərini, eləcə də Abşeron, Ağdam və Kürdəmir rayonlarını təmsil edən kiçik və orta biznes subyektləri stenddə, həmçinin satış imkanlarını genişləndirmək və yeni biznes əlaqələri qurmaq üçün müxtəlif işgüzar görüşlər keçiriblər.
Göründüyü kimi, Azərbaycanda bu tip sərgilərin keçirilməsi kənd təsərrüfatı sahəsində beynəlxalq əməkdaşlığın genişləndirilməsi ilə yanaşı, müasir texnika və texnologiyaların, eləcə də qabaqcıl təcrübənin ölkəmizə gətirilməsinə imkan yaradır.
Mirbağır YAQUBZADƏ, “Xalq qəzeti”