Rusiya Prezidenti Vladimir Putin Rəşt–Astara dəmir yolunun İrandan keçən hissəsinin inşası barədə iki ölkə arasında sazişin imzalanma mərasiminə video əlaqə ilə qoşularaq Şimal–Cənub Nəqliyyat Dəhlizinin yaradılması sahəsində qarşılıqlı fəaliyyətin Azərbaycanla sıx əməkdaşlıq şəraitində həyata keçirildiyini bildirib.
Rusiya lideri bu önəmli beynəlxalq logistika şəbəkəsində ölkəmizin iştirakını yüksək qiymətləndirərək deyib: “Biz Azərbaycan tərəfinin iştirakı ilə üçtərəfli formatda dəmir yolu infrastrukturunun inkişafı və Şimal-Cənub marşrutu üzrə yük daşımalarına dair əməkdaşlıq haqqında sazişin imzalanmasına hazırlığın tezliklə başa çatacağına ümid edirik. Bununla da, üç ölkənin gələcək uğurlu koordinasiyası üçün zəruri hüququ baza yaranacaq”.
Xatırladaq ki, Rusiya ilə İran arasında imzalanan sazişə əsasən, Rusiya və İran tərəfi uzunluğu 170 kilometr olan və Şimal–Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizini birləşdirən Rəşt–Astara dəmir yolunun layihələndirilməsi və inşasını birgə maliyyələşdirəcək. İran Astarası ilə Azərbaycan Astarası arasında olan sahə isə Azərbaycan, Rusiya və İranın iştirakı ilə inşa olunacaq. Qəzvin-Rəşt dəmir yolunun davamı olan Rəşt-Astara dəmir yolu Şimal-Cənub Beynəlxalq Nəqliyyat Dəhlizinin əsas seqmentini təşkil edir. İranın Fars körfəzi sahilindəki Bəndər Abbas və Oman dənizi sahilindəki Çabahar limanlarına daxil olan yüklərin Qəzvin–Rəşt–Astara (İran)–Astara (Azərbaycan) dəmir yolu ilə Azərbaycan və Rusiya ərazisindən tranzit olaraq Avropaya daşınacağı nəzərdə tutulur. Eyni zamanda, əks istiqamətdə də yüklərin həmin yolla daşınacağı planlaşdırılır. Bu isə yolun keçdiyi dövlətlərə ikiqat tranzit gəliri gətirəcəyini şərtləndirir.
Azərbaycan sözügedən nəqliyyat dəhlizinin formalaşması ilə bağlı indiyədək bir sıra önəmli layihələr həyata keçirib. Məsələn, Ələt-Astara magistral yolunun çəkilişi, Bakı Beynəlxalq Ticarət Limanının yenidən qurulması, habelə İran Astarası və Azərbaycan Astarası arasında dəmir yolu xətti bağlantısının yaradılması kimi layihələr böyük əhəmiyyət daşıyıb.
Xatırladaq ki, Qəzvin–Rəşt–Astara (İran)–Astara (Azərbaycan) dəmir yolu xəttinin Rəşt–Astara hissəsi istismara verildikdən sonra Cənub Şərqi Asiya və Fars körfəzi ölkələrindən Avropaya və əks istiqamətə yüklər İran və Azərbaycan ərazisindən keçməklə Avropaya daşınacaq. Digər beynəlxalq marşrutlarla müqayisədə adıçəkilən nəqliyyat dəhlizi ilə Avropadan Asiyaya və əks istiqamətə çatdırılan yüklər mənzil başına 20 gün tez çatdırılacaq, nəqliyyat xərclərinə isə az vəsait tələb olunacaq.
Region ölkələri, o cümlədən, Azərbaycan, Rusiya və İran tərəfindən Qəzvin–Rəşt–Astara dəmir yolunun tezliklə inşa edilməsinə daim maraq göstərilib və bu layihə diqqət mərkəzində saxlanılıb. Onu da deyək ki, yolun Qəzvin–Rəşt hissəsi 2018-ci ildə istismara verilib. Rəşt–Astara hissəsində isə işlər davam etdirilib. Rusiya bu yolun elektrik xətlərinin çəkilməsi ilə yanaşı, onun tikintisinin sürətləndirilməsi üçün yardım göstərəcəyini də bildirib.
Mütəxəssislərin fikrincə, İrana tətbiq olunan iqtisadi sanksiyalar yolun tikintisinə maliyyə vəsaitinin ayrılmasına maneələr yaradır. Rusiya isə 160 kilometrlik Rəşt–Astara dəmir yolunun tezliklə istismarı üçün səy göstərir. Çünki belə halda Rusiyanın Asiya ölkələri ilə ticarət əlaqələrinin genişləndirilməsinə əlverişli şərait yaranır. Azərbaycan ərazisindən keçəcək bu yol Rusiya, Azərbaycan və İranın dəmir yolları sistemlərini birləşdirəcək. İnfrastruktur hazır olduqdan sonra hər 3 dövlətin ticarət və tranzit əlaqələri daha da genişlənəcək və bu, hər üç ölkənin büdcə gəlirlərinə valyuta axınını təmin edəcək.
Beləliklə, böyük əhəmiyyətə malik olan bu dəmir yolu xətti Qəzvin–Rəşt–Ənzəli–Astara marşrutu ilə Azərbaycanın dəmir yolu xəttinə qoşulacaq. Bununla da o, beynəlxalq əhəmiyyətli dəmir yoluna çevriləcək. Çünki İran dəmir yolu xəttinin sözügedən marşrut ilə Azərbaycana birləşməsi ilə Hindistandan Avropanın Helsinki limanınadək olan 5200 kilometrlik dəmir yolu xətti yaranacaq. Bu, təbii ki, beynəlxalq dəmir yolu xətti sayılacaq. Bu birləşmə ilə yüklərin daşınma müddəti 45 gündən 20 günədək azalacaq, məsafə isə təxminən 3 min kilometr qısalacaq.
Mütəxəssislərin fikrincə, layihənin yalnız birinci mərhələsinin başa çatması İranla Azərbaycan arasında yük daşımalarının 10 dəfəyədək artmasını gerçəkləşdirəcək. Bundan başqa, iki ölkənin dəmir yollarının birləşdirilməsi ilə mal mübadiləsinin həcmi ildə 5 milyon tonadək artacaq.
Hüseynqulu QULİYEV,
iqtisadçı-ekspert
Azərbaycanda uzun illər ərzində nəqliyyat-logistika sisteminin inkişafı ilə bağlı qoyulan investisiya hesabına bu sahədə mühüm layihələr icra edilib, dəmir və magistral yollar istifadəyə verilib, yeni tankerlər, bərələr və yük gəmiləri potensialı gücləndirilib, müasir gəmiqayırma müəssisəsi işə salınıb. Dövlətimizin başçısı Bakı limanı kimi regional və beynəlxalq əhəmiyyətli nəhəng infrastrukturun inkişafını daim diqqət mərkəzində saxlayıb.
Ölkəmiz bu gün “Azərbaycan Respublikasında logistika və ticarətin inkişafına dair Strateji Yol Xəritəsi”nə uyğun olaraq Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizinin yaradılmasında fəal rol oynayır. Bununla respublikamız hər iki transkontinental dəhlizin kəsişməsində, Avrasiya coğrafiyasının mərkəzində mühüm nəqliyyat-logistika qovşağına çevrilir. Azərbaycan dünyada yeganə ölkədir ki, onun həm Rusiya ilə, həm də İranla quru sərhədi var və bu coğrafi yerləşmə üçtərəfli regional əməkdaşlığın inkişafı üçün mühüm əhəmiyyət kəsb edir.
Şimal–Cənub nəqliyyat dəhlizinin Azərbaycan hissəsinin yaradılması prosesi artıq son mərhələyə qədəm qoyub. Bu dəhlizin önəmli hissəsi olan Azərbaycan–Rusiya sərhədindən Azərbaycan–İran sərhədinə qədər dəmir yolu istismara tam hazır vəziyyətə gətirilib.
Azərbaycanın tərəfdaşları tərəfindən ötən müddətdə sözügedən nəqliyyat dəhlizindən səmərəli istifadə edilib. Respublikamızın ərazisindən keçən yolların çoxşaxəli olması ölkəmizin imkanlarını böyük dərəcədə artırıb. Pandemiya dövründə bütün dünyada iqtisadiyyatın tənəzzülə uğramasına baxmayaraq, Şimal-Cənub Beynəlxalq Nəqliyyat Dəhlizi ilə daşınan yüklərin həcmi təxminən 20 faiz yüksəlib.
Göründüyü kimi, artıq bölgədə yeni nəqliyyat və infrastruktur xəritəsinin formalaşmasına başlanılıb. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan müstəqillik əldə etdikdən indiyədək Asiya və Avropanı birləşdirən yüksək əhəmiyyətli nəqliyyat dəhlizləri yaradıb. Məhz ölkəmizinn təşəbbüsü ilə reallaşdırılan Şimal–Cənub, Şərq–Qərb və Cənub–Şimal nəqliyyat dəhlizləri qitələrarası daşımaların həyata keçirilməsini gerçəkləşdirib. Bu nəqliyyat dəhlizləri, həm də tarixi İpək yolunun bərpasında mühüm önəm daşıyıb.
Vaqif BAYRAMOV, “Xalq qəzeti”