Rusiyanın “baş ermənipərəsti” yenə sərsəmlədi
Rusiya Dövlət Dumasının MDB işləri, Avrasiya inteqrasiyası və həmvətənlərlə əlaqələr komitəsi sədrinin birinci müavini, ermənipərəst mövqeyi ilə tanınan Konstantin Zatulin “xoddanıb”. Heç şübhəsiz, onu ötən ay olduğu kimi, yenə də Azərbaycana qarşı “hərəkətə gətiriblər”. Kim hərəkətə gətirib? Əlbəttə ki, Rusiyadakı erməni dostları. Yəni, erməni lobbi və diaspor təşkilatlarının təmsilçiləri.
Əvvəlcədən bildirək ki, K.Zatulin bu ilin aprelində iki dəfə gündəmdə olmuşdu. Hər iki halda “Gazeta.ru”ya danışmışdı. Birinci açıqlamasında bildirmişdi ki, rus hərbçilərinin Qarabağda qalmalarına heç bir lüzum yoxdur, çünki bölgədə erməni qalmayıb. Ermənipərəst parlamentarinin ikinci açıqlaması isə Rusiya sülhməramlılarının Qarabağı tərk etməyə başlamasından sonra olmuşdu. O, arsız-arsız rus hərbçilərinin bölgədə qalmalarının vacibliyindən dəm vurmuşdu.
Bəli, Zatulinin qaldırdığı iddianın motivləri rəsmi İrəvanın və xaricdəki havadarlarının gündəmindəki tezislərdən fərqlənməmişdi. Məsələn, deputat bildirmişdi ki, guya, Rusiya sülhməramlılarının Qarabağda olmaları bölgə ermənilərinin evlərinin dağıdılmaması üçündür. Ən əsası isə sən demə, ruslar oradakı erməni mədəni irsinin məhvinin qarşısını alırlarmış: “Mən sülhməramlılarımızın, məsələn, erməni əhalisi tərəfindən tərk edilmiş evlərə, tarix və mədəniyyət abidələrinə heç nəyin baş verməməsini təmin etmək üçün yerləşdirməyi məqsədəuyğun görürəm”.
Bəli, Zatulin yenə köhnə “ampluasındadır” və o, ötən ay səsləndirdiyi saxta tezisi bir daha gündəmə gətirib. Sən demə, Qarabağda monastırların adları dəyişdirilir, erməni kilsəsinin keçmişi silinir. Ermənipərəst deputat bununla bağlı fikirlərini Beynəlxalq Rusiya–Ermənistan “Lazarev klubu”nun altıncı iclasında çıxış edərkən dilə gətirib. Daha doğrusu, bu, fikir bildirmək yox, sarsaqlamaqdır. Onun çıxışındakı digər məqamlar da həmçinin: “Belə bir nəzəriyyə irəli sürülüb ki, bunlar erməni deyil, alban monastırlarıdır. Doğrudan da, vaxtilə erməni kilsəsinin tərkibində alban kilsəsi olub. On minə yaxın udin var –bu gün onları ermənilərin olmayan kilsənin qanuni varisləri kimi təqdim etməyə çalışırlar”.
Əslində, Zatulin, belə demək mümkünsə, hansı nöqtəni nişan aldığının fərqindədir. Əvvəla, o, gözünün içinə qədər yalan danışır. Alban kilsəsi tarixən müstəqil şəkildə mövcud olub, heç vaxt erməni kilsəsinin tabeliyində yer almayıb. Alban kilsə məclisləri çağırılanda ermənilərin nəinki Qarabağda, heç Qafqazda da izi-tozu yox idi. Əgər Zatulin kimi düşüncə sahibləri meydana çıxırlarsa, onlar 1830-cu ildən, yəni ermənilərin regiona köçürülməsindən sonra sırınan düşüncənin daşıyıcılarıdır.
Bəli, Qarabağdakı kilsələr qədim alban kilsələridir. Bunu təsdiqləyən nişanələr kifayət qədərdir. O da məlumdur ki, ermənilər işğal illərində həmin nişanələri silməklə tarixi izləri sıradan çıxarmaq istəyib, həmin mədəni miras nümunələrini erməniləşdirmək yolunu tutublar. Hazırda Azərbaycan, bütün sahələrdə ədaləti bərpa etdiyi kimi, alban kilsələri xüsusunda da eyni addımı atır. Bu isə Ermənistanda, xaricdəki ermənipərəst dairələrdə ciddi narazılıq yaradır.
Qeyd edək ki, Qarabağdakı erməni mədəni mirası məsələsi rəsmi İrəvanın siyasətində mühüm halqanı təşkil etməkdədir. Ermənistan hakimiyyəti mövcud xüsusda beynəlxalq təbliğat aparır və bu təbliğatın məqsədi Azərbaycanı ləkələməkdir. Rəsmi İrəvan nəinki anti-Azərbaycan təbliğatı aparır, eyni zamanda, erməni mədəni mirası ilə əlaqədar məsələni beynəlxalq məhkəmələrdə də qaldırmaq yolunu tutur. Məqsəd ölkəmizə qarşı antipatiya formalaşdırmaqla yanaşı, həm də belə demək mümkünsə, tutacaq yer tapmaqdır. Yəni, erməni başbilənlər elə düşünürlər ki, Azərbaycanın hansısa bölgəsindəki abidənin beynəlxalq miqyasda onlara məxsusluğu təsdiqini tapsa, gələcəkdə həmin abidənin qərarlaşdığı torpaq ilə bağlı ərazi iddiası qaldıra bilərlər. Ortada bu qədər dərin düşünülmüş məkr var. Zatulin həmin məkrin reallaşdırılmasındakı rus maşasıdır.
Rusiya Dövlət Dumasının MDB işləri, Avrasiya inteqrasiyası və həmvətənlərlə əlaqələr komitəsi sədrinin birinci müavini haqqında söz açdığımız iclasdakı çıxışında onu da bildirib ki, 2020-ci ildə rus sülhməramlıları Qarabağa daxil olarkən, erməni tərəfinin xahişi ilə Dadivəng (Xudavəng – red.) monastırında məsuliyyət zonasına daxil olmayan ayrıca post yaratdılar. Bu, həmin abidənin qorunub saxlanmasının vacibliyindən irəli gəlirdi. “Bu gün bilirsiniz, orada post yoxdur və bu monastırın adı artıq dəyişdirilib, Azərbaycan transkripsiyasında başqa adla gedir. Bu, mədəni və tarixi irsə qarşı birbaşa cinayətdir və hesab edirəm ki, bu, mütləq bizim yekun bəyanatımıza daxil edilməlidir”, – deyən Zatulinin bu fikrini onun may sərsəmləməsinin kulminasiyası saymaq mümkündür.
Məsələ burasındadır ki, Kəlbəcər rayonundakı Xudavəng monastırının inşa olunduğu 1214-cü ildə həmin ərazidə erməni millətindən bir kimsə olmayıb. Ola bilər ki, erməni adı daşıyan hansısa canlı qeydə alınıb, o başqa məsələ. Amma bu, əsas vermir ki, zatulinkimilər fəsiləsində yer alanlar Xudavəngin erməni mədəni mirası olduğu barədə fikir bildirsinlər.
Nəzərə alaq ki, Birinci Qarabağ müharibəsi zamanı Xudavəng monastırının yerləşdiyi Kəlbəcər rayonu Ermənistan silahlı qüvvələri tərəfindən işğal edildikdən sonra, 1994-cü ildə monastır yenidən istifadəyə verilmişdi. 2004-cü ildə erməni əsilli ABŞ iş adamı Edel Hovnanyan orada restavrasiya işləri apartdırmışdı ki, proses 2005-ci ildə tamamlanmışdı.
2017-ci ilin avqustunda isə əvvəllər Xudavəng monastırında restavrasiya aparmış italyan mütəxəssislər işlərini davam etmək üçün geri qayıtmışdılar. İşlərin 2020-ci ilə qədər tamamlanması planlaşdırılmışdı. İkinci Qarabağ müharibəsi nəticəsində Kəlbəcər Azərbaycana qaytarılmış, ermənilər Xudavəng monastırını tərk etmiş, kompleksdəki xristian incəsənət nümunələrini, o cümlədən, zınqırov və xaç daşları Ermənistana aparmışdılar. Zatulinin menyusu üçün deyək ki, hayların belə oğru davranışları Azərbaycan Mədəniyyət Nazirliyi tərəfindən qeyri-qanuni fəaliyyət adlandırılmışdı. Heç şübhəsiz, mövcud istiqamətdə zəruri hüquqi prosedurların tətbiqi üçün tədbirlər görüləcək.
Yeri gəlmişkən, 2020-ci ilin dekabrında İrəvandakı xalq sənətləri muzeyində “Dadivəngdən İrəvana” adlı satış-sərgi keçirilmişdir. Sərgidə Xudavəng kompleksindən gətirilmiş Bibliya, xaçlar, ikonalar, suvenirlər, həmçinin kitablar, fotoalbomlar nümayiş olunmuşdur. Əlbəttə, burada əsas olan sərgi yox, monastırdan gətirilmiş əşyaların satılması idi.
Onu da bildirək ki, ölkəmizin Dini Qurumlarla İş üzrə Dövlət Komitəsinin sabiq sədri Mübariz Qurbanlı 2023-cüilin mayında “Heydər Əliyev 100: azərbaycançılıq ideologiyası və milli-mənəvi dəyərlərimiz” mövzusundakı konfransdan sonra jurnalistlərə açıqlamasında demişdi ki, Xudavəng monastırındakı erməni keşişlər oranı tərk etməlidir: “Əminəm ki, onlar oradan çıxıb gedəcəklər. Xudavəng monastırı Qafqaz Albaniyasına məxsus abidədir. Gec-tez Alban-udi icması tərəfindən hər şey yoluna qoyulacaq. Ermənilərin ora aidiyyəti yoxdur”.
Bəli, Qarabağımızda heç nəyin ermənilərə aidiyyəti yoxdur. Bu, danılmaz faktdır və elmi əsaslara malik həqiqətdir. Zatulinin dostlarının otuz illik işğal dövründə ərazilərimizdəki mədəni miras nümunələri ilə vandalcasına rəftarı da həmçinin. Yaxşı olar ki, rusiyalı parlamentari erməni sevgisini işə salanda vicdan hissini də unutmasın. Hərçənd, bu şəxsin həmin hissi heç zaman daşımadığını da söyləmək mümkündür. Çünki ağır hisslər cılız adamlar üçün deyil. Zatulin isə cılızlığını dəfələrlə sübuta yetirib. Görünür, bundan sonra da “ampluasına” sadiq qalacaq.
Sonda bir məqamın üzərində dayanaq. Zatulinlər vaxtılə Rusiya üçün lazım idilər. Ölkədəki bəzi dairələr onların köməyi ilə anti-Azərbaycan fəaliyyət gerçəkləşdirirdilər. Hazırkı məqamda rəsmi Moskva kimin kim olduğunu anlamağa başlayıb. Deməli, Zatulin və onun kimi üfunət qoxuyan siyasət dəllallarının tarixin zibilliyinə atılmasının da vaxtı çatıb.
Ə.CAHANGİROĞLU
XQ