Azərbaycan və Ermənistan arasında sülh danışıqlarının Brüssel raundunda Vaşinqtonda əldə edilmiş razılaşmanın nəticəsi kimi müəyyən irəliləyişin olması sual altındadır.
Hər dəfə sülh gündəliyində müsbət təmayüllər müşahidə ediləndə, qarşılıqlı münasibətlərin yumşalmasına ümidlər göyərəndə İrəvan bu prosesi ləngitməyə yönəlik təxribatlara baş vurur. Hayastan rəhbərliyində bir növ adət halını almış bu pozuculuq fəaliyyətinin kənardan körükləndirildiyi, rəsmi İrəvanın sülhə mane olmağa təhrik edildiyi göz önündədir.
Bu gün Belçikanın paytaxtı Brüssel şəhərində keçiriləcək görüşün proqramını açıqlayan Avropa İttifaqının (Aİ) ofisi Azərbaycan və Ermənistan liderlərinin danışıqlar aparacağını təsdiqləyib. Məlumatda üçtərəfli danışıqlardan əvvəl missiyanın təşəbbüskarı, Aİ Şurasının prezidenti Şarl Mişelin baş nazir Nikol Paşinyanla, daha sonra Prezident İlham Əliyevlə ikitərəfli görüş keçirəcəyi də bildirilir. Bəzi müstəqil siyasi analitiklərin mövzu ilə bağlı şərhlərində konkret bu sual dominantlıq edir: Ermənistan rəhbərliyi Brüsseldə Qarabağ bölgəsi də daxil olmaqla Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü tanıyacaqmı?
Milli Məclisin deputatı, politoloq Rasim Musabəyov hesab edir ki, Paşinyanın bunu Brüsseldə dilə gətirib–gətirməyəcəyi Bakı üçün əhəmiyyət daşımır: “Hayastanın baş naziri bunu hələ Praqa görüşündə söyləyib. Bu fikir həmin görüşün yekunu kimi Şarl Mişelin mediaya verdiyi açıqlamada da öz təsdiqini tapıb. Üstəlik, Paşinyan bunu öz parlamentlərində də etiraf edib. Amma onu da bilirik ki, o, bu gün dediyini sabah başqa qəlibə salır. Nəhayət, bu məsələ sülh müqaviləsində öz əksini tapmalı, parlamentdə paraflanmalı və qanuni qüvvəyə minməlidir. Bu, Ermənistanın öhdəliyidir. Yəni, bizim üçün Paşinyanın sözü, etirafı kifayət eləmir. İndi o, Brüsseldə, misal üçün, deyə bilər ki, Azərbaycanın, Qarabağ da daxil olmaqla, ərazi bütövlüyünü tanıyıram, amma Qarabağın erməni sakinlərinin öz müqəddaratını təyinetmə hüququ var. Brüssel görüşündə hansısa sənədin imzalanacağını düşünmürəm. Amma, ənənəvi olaraq, Şarl Mişelin görüşün nəticəsi kimi müəyyən ümumiləşdirici açıqlama verəcəyi və həmin mətndə qarşılıqlı ərazi bütövlüyü məsələsinin öz əksini tapacağı gözləniləndir”.
Böyük ehtimalla Vaşinqtonun irəli sürdüyü sülh sazişi layihəsində Ermənistan tərəfindən Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün tanındığı və Qarabağın erməni icması üçün heç bir xüsusi statusun nəzərdə tutulmadığı qeyd olunub.
Ordusunda “beşinci kolon”un olduğunu etiraf edən baş nazir, əlbəttə ki, belə taleyüklü qərarları təkbaşına verməyə çəkinir. Hayastan hakimiyyətinin həm sülh sazişi, həm də Qarabağla bağlı utopik mülahizələr irəli sürməsi, yersiz iddialar səsləndirməsi məhz “beşinci kolon”un yaratdığı qorxu amili ilə bağlıdır. Aİ-nin timsalında Qərbin xoşməramlı və ardıcıl sülhyaratma təşəbbüslərinə İrəvanın ikibaşlı yanaşmaları da buradan qaynaqlanır. Cənubi Qafqazı özlərinin “arxa bağçası” sayan bəzi güc mərkəzlərindən fərqli olaraq, Türkiyə və ABŞ kimi Avropa İttifaqı da bu gün bölgədə uzunmüddətli möhkəm sülhün və əmin-amanlığın, qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığın tərəfdarıdırlar. Bundan daha çox udan tərəfin isə Ermənistanın olacağı şəksizdir.
Belçika paytaxtında bazar gününün ikinci yarısının “iks” saatında Paşinyan son vaxtlar vərdiş halını almış “ittihamnamələrini” səsləndirə bilər. Misal üçün, Azərbaycanın Laçın yolunda nəzarət-buraxılış məntəqəsi qurması, guya, 10 noyabr 2020-ci il tarixli Bəyanata ziddir; şərti sərhəddə vəziyyəti məhz Azərbaycan tərəfi gərginləşdirir, bununla da delimitasiya prosesinə mane olur, yaxud, Qarabağ ermənilərinin müqəddaratı beynəlxalq “normalara” uyğun həll edilməlidir. Onun bu xarakterli dezinformasiya və ağ yalanlarının siyahısına Brüsseldə yenilərini də əlavə edəcəyi istisna deyil. Axı beş gün sonra onu Moskvada keçiriləcəyi ehtimal olunan toplantıdan öncə indiki görüşlə bağlı ciddi sorğu-sual gözləyir. Buna görə, proqnoz nə qədər pessimist səslənsə də, Hayastanın baş nazirinin Avropanın göbəyində “mən sülh sazişinə imza atıram” kimi bəyanat verməsi onun öz qətlinə fərmanı imzalaması olardı. Heç qibtəediləsi vəziyyət deyil...
Yeganə HACIYEVA,
politoloq
Brüssel görüşü öncəsi Ermənistanın şərti sərhəddə törətdiyi təxribatların hədəfləri barədə onu demək olar ki, məqsəd 14 may sülh danışıqlarını pozmaqdır. Artıq iki il yarımdır ki, üçtərəfli Bəyanatın bəndlərinin razılaşdırılması üzərində işlər davam edir. Bu danışıqlarda əldə edilən yeganə siyasi razılaşma tərəflərin ərazi bütövlüyünü qarşılıqlı şəkildə tanıması barədədir. Həmin razılaşma keçən ilin oktyabrında məhz Brüsseldə əldə olunub. Moskvanın Ermənistana geniş təsir imkanlarına, Qarabağda Rusiyanın sülhyaratma hərbi kontingentinin yerləşməsinə baxmayaraq, bu qərar Avropa İttifaqının vasitəçiliyi ilə qəbul edildi. Amma 14 may danışqlarından ciddi bir razılaşmanı gözləmək əbəsdir, çünki, paralel aparılan sülh dialoqunda Aİ də özünün mülki, indi artıq hərbi missiyasını bölgəyə yerləşdirmək üçün müəyyən addımlar atır. İrəvan da buna qarşılıq olaraq konkret addımlara getməlidir. Bu isə onun Aİ-yə ümidlərinin gerçəkləşməsinə müəyyən əsas yaratmalıdır. Axı Aİ Ermənistana hərbi-siyasi və maliyyə dəstəyini təmənnasız vermir. Düşünürük ki, Brüssel danışıqlarında sərhədin delimitasiya və demarkasiya məsələsində müəyən irəliləyiş ola bilər. Ümumilikdə, İrəvanın şərti sərhəddə baş verən son hadisələrdə Bakını təqsirkar çıxarmağa çalışmasının əlavə arqument kimi Aİ-nin əlində istifadəyə yararlı “təzyiq alətinə” çevrilməsi istisna edilmir.
Əgər İrəvan yenə də gözlə görünən addımlar atmasa, Bakı üçün Brüssel görüşünün heç bir əhəmiyyəti olmayacaq.
İmran BƏDİRXANLI, “Xalq qəzeti”