Söhbət Azərbaycanın və Çinin “Bir kəmər, bir yol” layihəsinə önəmli dəstəyindən gedir
Çinin Sian şəhərində 7-ci İpək Yolu Beynəlxalq Sərgisi çərçivəsində keçirilən konfransda bu ölkə ilə Azərbaycan arasında iqtisadiyyat, ticarət və turizm sahələrində əməkdaşlıq məsələləri müzakirə edilib. Tədbirdə Çinin Şansi vilayətindən başlayan tarixi İpək yolunun əsrlər boyunca təkcə ticari əlaqələrinin deyil, həm də xalqlarımızın dostluğunun formalaşmasında mühüm rol oynadığını bildirilib. Eyni zamanda, “bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünün icrasında Çin ilə Azərbaycanın birgə çalışdığı, dövlət başçıları Si Cinpin və İlham Əliyevin ötən il Səmərqənd görüşündə ölkələrimiz arasında müxtəlif sahələrdə əlaqələrin inkişafı, qarşılıqlı etimadın və dəstəyin gücləndirilməsi ilə bağlı razılıq əldə etdikləri vurğulanıb. Xatırladaq ki, qarşılıqlı dostluq və etimad prinsiplərinə əsaslanan Azərbaycan–Çin münasibətləri illərin sınağından uğurla keçərək hazırda dinamik, hərtərəfli inkişaf dövrünü yaşayır və keyfiyyətcə yeni strateji tərəfdaşlıq səviyyəsinə yüksəlir.
Dövlət başçılarımızın Şanxay Əməkdaşlıq Təşkilatının Səmərqənddəki sammiti çərçivəsində keçirdikləri son görüş zamanı iqtisadi əməkdaşlığın diversifikasiyası və onun keyfiyyətcə yeni məzmun ilə zənginləşdirilməsinə dair tapşırıqları bu gün diqqət mərkəzində saxlanılır. Hazırda iqtisadiyyatın müxtəlif sahələri-energetika, nəqliyyat-logistika, sənaye, kənd təsərrüfatı və qarşılıqlı fəaliyyətin digər istiqamətləri üzrə əməkdaşlıq spektrinin genişləndirilməsi imkanları nəzərdən keçirilir. Bu, statistik rəqəmlərdən də aydın görünür. 2022-ci il Azərbaycan–Çin ticarət əlaqələrinin həcmi əvvəlki illə müqayisədə 21 faizdən çox artaraq, təxminən 2,2 milyard dollara çatması, bu müsbət dinamikanın bu il də davam etməsi və cari ilin 9 ayında qarşılıqlı ticarət həcminin, təqribən, 50 artması bunun bariz ifadəsidir.
Bu rəqəmlər Azərbaycanın Çinin Cənubi Qafqazda ən böyük ticarət tərəfdaşı olduğunu göstərir. Həmçinin enerji sahəsi də ölkələrimiz arasında ikitərəfli əməkdaşlığın mühüm komponenti kimi diqqət çəkir. Bu, həm də Çinin alternativ enerji sahəsində qabaqcıl təcrübəsinin və texnologiyasının Azərbaycan üçün böyük maraq doğurduğundan xəbər verir.
İki ölkə arasında əməkdaşlığın əsas istiqamətlərindən biri də nəqliyyat-tranzit sahəsidir. Ötən müddətdə bu sektorda Azərbaycandan keçən nəqliyyat arteriyaları, yaradılan müasir infrastruktur, Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı, Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xətti və digər layihələrin Çindən Avropaya və geriyə yüklərin daşınması üçün ən qısa və səmərəli nəqliyyat marşrutlarının formalaşmasında oynadığı rol bunun bariz ifadəsidir. Yeri gəlmişkən, Çinin tranzit operatorları və logistika şirkətlərinin Orta dəhlizə marağı getdikcə artır. Bu baxımdan blok qatarlarının formalaşdırılması, logistika məlumatlarının mübadiləsi və yüklərin yerləşdirilməsi sahəsində əməkdaşlığı xüsusi diqqət çəkir.
Orta Dəhliz Xəzər dənizi vasitəsilə Qazaxıstan, Azərbaycan, həmçinin Gürcüstan ərazilərindən keçməklə Çin və Türkiyə arasında ən qısa marşrutdur və Çinin “Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünün mühüm tərkib hissəsidir.
Qazaxıstan, Azərbaycan və Gürcüstan dəmiryolçuları arasında birgə müəssisənin yaradılması tarif şərtlərini birləşdirməyə və “bir pəncərə” prinsipi ilə xidmətlər göstərməyə, çatdırılma müddətlərini tənzimləməyə, Çindən Avropaya və əks marşrutda multimodal xidmətin inkişafı üçün razılaşdırılmış siyasət aparmağa imkan verəcək. Bu da yekunda Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutu üzrə daşımaların həcminin artmasına müsbət təsir göstərəcək.
Qeyd edək ki, hazırda Qazaxıstan iri infrastruktur layihələri istiqamətində digər dəmir yolu xətlərinin tikintisi ilə Çinlə əlavə keçid məntəqəsi açır ki, bu da yükdaşımaların həcmini ildə 50 milyon ton artıracaq. Eyni zamanda, dəmir yolu şəbəkələrinin inkişaf etdirilməsi ilə daşımaların həcmi və sürəti 5 dəfə artacaq, Xəzərdə dəniz limanlarının inkişafı sürətlənəcək.
Bu məqamda onu da qeyd edək ki, ölkəmizin iqtisadi-ticari potensialı, biznes və sərmayə mühiti, nəqliyyat-logistika infrastrukturu, “Bir kəmər-bir yol” təşəbbüsünün icrasındakı rolu əməkdaşlığın inkişafını sürətləndirir. Siyasi və iqtisadi sabitliyin təmin olunduğu Azərbaycanda Çin şirkətləri üçün iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrində, o cümlədən sənaye, “yaşıl enerji”, rəqəmsal iqtisadiyyat, nəqliyyat və kənd təsərrüfatında cəlbedici imkanlar mövcuddur. Həmçinin 30 illik işğal dövründə böyük dağıntıya məruz qalan Qarabağ və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonlarının bərpası prosesində Çin şirkətlərinin fəal iştirak arzusu da dost ölkələr arasındakı münasibətlərin dərinliyindən xəbər verir.
Azərbaycanın fəal təşəbbüskarı olduğu Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutunu bu gün digər marşrutlar arasında önə çıxarır. 2014-cü ilin fevral ayında Azərbaycan, Qazaxıstan və Gürcüstanın müvafiq strukturlarının iştirakı ilə gerçəkləşdirilməsinə başlanılan bu layihəyə sonradan Ukrayna, Rumıniya və Polşa da qoşulub. Hazırda Çin, Qazaxıstan, Xəzər dənizi, Azərbaycan və Gürcüstan ərazisindən keçərək Avropaya qədər uzanan marşrut boyunca vahid tarif yaradılıb, “vahid pəncərə” prinsipinin tətbiqinə başlanıb.
Azərbaycan Bakı Ələt dəniz limanının ötürücülük gücünü 25 milyon tona çatdırmaq işlərinin mühüm hissəsini tamamlamaq üzrədir. Bu ilin sonuna qədər isə Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu xəttinin Gürcüstan ərazisində genişləndirilməsinin yekunlaşdırılacağı gözlənilir. İqtisadiyyat naziri Mikayıl Cabbarovun Bakıda “Dayanıqlı maliyyə və investisiya” mövzusunda keçirilən II Bakı Forumunda verdiyi məlumata görə, bu layihənin tam reallaşdırılması Azərbaycanın beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərində mühüm rol oynadığını təsdiqləyir. Bu isə Şərq–Qərb və Şimal–Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərinin kəsişməsində yerləşən respublikamızın bir sıra strateji nəqliyyat layihələrinin təşəbbüskarı kimi çıxış etməsindən xəbər verir.
Bundan əlavə, hazırda Orta Dəhliz ölkələri arasında tranzit daşımalara aid məlumatların öncədən mübadiləsini reallaşdırıan elektron gömrük qeydiyyatı portalının yaradılmasına başlanıb. Azərbaycan Dövlət Gömrük Komtəsinin sədr müavini Natiq Şirinovun verdiyi məlumata görə, cari ilin mart ayında 6 ölkə arasında protokol imzalanıb. Bu sənədə əsasən, Orta Dəhliz boyu malların hərəkət edəcəyi ölkələrin sistemə daxil edilməsi, tranzit məsələlərinin maksimum sadələşdirilməsi qarşıya mühüm vəzifə kimi qoyulub.
Vaqif BAYRAMOV
XQ