Azərbaycanın 2020-ci ildə apardığı Vətən müharibəsində qazandığı tarixi Zəfər, Ermənistanın isə məğlubiyyəti haylar arasında hələ də ciddi müzakirə olunmaqdadır. Bu müzakirələr zamanı haylar bir-birini kəskin tənqid edir, səhvləri başqasının üzərinə atmağa çalışır, “qarabağlılar” ermənistanlıları, ermənistanlılar isə “qarabağlıları” ittiham edirlər.
Belə mübahisələrdən birini erməni sosial şəbəkə istifadəçisi, İrəvan sakini Aro Sukiasyanın paylaşımı yaradıb. O, 2020-ci ilin payızında Qarabağda Azərbaycanın suverenliyinin bərpa olunduğu günlərdə Qarabağ ermənilərinin bölgədən kütləvi qaçışını əks etdirən video paylaşıb. Bu isə ermənilərin iki qolu arasında növbəti qəzəbli toqquşmaya səbəb olub. “Əgər siz birdən onları haradasa görsəniz, soruşun ki, onlar belə enerji ilə hara qaçıblar? Niyə onlar öz sevimli “Artsax”ını tək qoyub, onu taleyin ixtiyarına buraxıblar?!” – deyə Sukiasyan videonun təsvirində qeyd edib.
Əvvəlcə onu qeyd edək ki, 2 dəqiqə 40 saniyəlik videoda ermənilərin Qarabağdan avtomobillərlə qaçmaları əks olunub. Bu qısa vaxt ərzində kadrlarda 200-dən artıq avtomobil görünür. Kadrlarda o da görünür ki, Qarabağdan qaçanlar kasıb insanlar deyillər: maşınların mütləq əksəriyyəti xarici istehsaldır, onların arasında bahalı yolsuzluq avtomobilləri üstünlük təşkil edir. Və məhz bu video ətrafında hayastanlılarla şurtvatslar (Ermənistanda Qarabağdan gələnlərə verilən ad. Mənası dönənlər, dəyişənlər deməkdir) arasında şifahi döyüş başlayıb. Bu davada hər şey var: həm qorxaqlıq, həm də ittihamlar. Həmçinin onlara xatırladılıb ki, məhz Qarabağdan olanlar – Koçaryan və Sarkisyan Ermənistanın bu gün belə acınacaqlı vəziyyətə düşməsində günahkardırlar. Qeyd edilib ki, Ermənistan 30 ildir qarabağlıların qarnını doyurur, əvəzində heç nə almır.
***
“Onlar Qarabağı müdafiə etməmək üçün qaçdılar”, – deyə Anna Səfəryan adlı istifadəçi qeyd edib.
Xaçatur Sarkisyan isə yazıb: “Onların hamısının İrəvanda evləri var”.
“Niyə o zaman “sərhədi” bağlamadılar? Gərək, özlərini müdafiə edərək öləydilər”, – Lusine Şimalyan şərh edir. Qayane Sosiyan qaçan erməniləri “pisliklər” sözləri ilə səciyyələndirib. “Onlar insan deyil, nankor heyvanlardır”, – Hratsin Yesayan vurğulayıb.
Bundan sonra ittihamlar qartopu kimi böyüməyə başlayıb. Hayastanlılar xatırladıblar ki, Qarabağ erməniləri həmişə azərbaycanlılar arasında yaşayıblar, buna görə də onları “təmiz erməni” (?) hesab etmək olmaz.
İrəvanlılar 44 günlük müharibə günlərində kişilərin hərbi polisin onları tapmaması üçün Qarabağdan qadın geyimində və ya xalçaya bükülmüş halda qaçdıqlarını da opponentlərinə xatırladıblar.
Nəhayət, Marina Kamisidi adlı istifadəçi Rusiya sülhməramlı kontingentinin müvəqqəti məsuliyyət zonasında, guya, 120 min nəfərin yaşadığı barədə erməni təbliğatına zərbə vurub. Marina Kamisidinin sözlərinə görə, 44 günlük müharibə zamanı Qarabağı 11 min, münaqişə nəticəsində isə ümumilikdə 50 min erməni tərk edib. “Həqiqi statistika var”, – deyə Kamisidi yazıb.
Daha sonra erməni istifadəçilər yazıblar: “Sağlam kişilərdir, amma biabırçı şəkildə qaçırlar, yalnız bir türk görüblər”; “Niyə hamı bura gəlib bizə necə yaşamağı öyrədir və bizi xəyanətdə ittiham edir? Niyə bizim oğlanlar sizin üçün ölməli idilər?”; “Biz niyə sizi yedirtməliyik?” və sair.
***
Görünyü kimi, hayların iki qolu arasında parçalanma və nifrət hər gün daha da güclənir. 44 günlük müharibədə məğlubiyyət, “dəmir yumruğ”un gücü Ermənistanda cəmiyyətin müəyyən hissəsini ayıldıb. Bütün baş verənlərdən sonra onlar çətin ki, yenidən “miatsum”la xəstələnmək istəsinlər. Amma, əlbəttə, haylar baş verənləri yenidən unutsalar və revanşizmə başlasalar, yenidən “dəmir yumruğ”u öz başlarında görəcəklər.
Tofiq ABBASOV,
politoloq
Ermənistan cəmiyyətində seqreqasiya deyilən bir proses gedir. Seqreqasiya latıncadır, “ayrılma” deməkdir və əhalinin bir qrupunun cəmiyyətdən müəyyən əlamətlərə görə zorla ayrılması siyasətidir. Biz bilirik ki, erməni cəmiyyəti, ümumiyyətlə, həmişə millətçi cəmiyyət olub. Onlarda həm özgələrə, həm də öz daxillərindəki müxtəlif kateqoriyalı insanlara qarşı radikalizm var. Ona görə də bunlar Qarabağ ermənilərini ömür boyu “ikinci sort” sayıblar, onlara həmişə yuxarıdan aşağı baxıblar. Bu baxımdan haylar arasında heç vaxt anlaşma olmayıb. Elə bir ixtilafdır ki, tarix boyu özünü göstərib. Təsadüfi deyil ki, Ermənistanda Sarkisyan və Koçaryanla bağlı nifrət özünü büruzə verir. Ümumiyyətlə, indi Ermənistan cəmiyyətində belə bir fikir var ki, ölkənin belə ağır duruma düşməsinin bilavasitə səbəbkarları məhz gəlib rəhbərliyə çatmış Qarabağ erməniləridir. Onlar rəhbərliyə çatmamışdılar, onu oğurlamışdılar. Ona görə də hazırda erməni cəmiyyətinin ortaq fikri bundan ibarətdir ki, onlar özləri bura gəlməklə, hakimiyyəti ələ keçirməklə korrupsiyanı genişləndiriblər, qohum-əqrəbalarına qulluq etməyə başlayıblar. Faktiki olaraq onlar erməni xalqına rəhbərlik etməyiblər, öz ətraflarına, ailələrinə, dost-tanışlarına rəhbərlik ediblər və onlar üçün əlverişli şərait yaradıblar.
Bilirsiniz, bir etnosun içində nifrət, kin-küdurət varsa, başqa etnosu bəyənmirsə, hamını düşmən gözündə görürlərsə, əvvəl-axır o etnosun daxilində də bu cür parçalanma, bir-birini gözü götürməzlik kimi hallar baş qaldırır. Bu baxımdan erməni cəmiyyəti qətiyyən sağlam cəmiyyət sayıla bilməz. Hayların çox dərin xəstəlikləri var və onların epikrizinə nəzərə yetirsək, hansı səbəblərdən bu xəstəliyə mübtəla olduqlarını görə bilərik. Onlar vaxtilə Osmanlı imperiyasında da, Qafqazda da dostlarla düşmən, yaxınlarla özgə oldular. Türklərlə, azərbaycanlılarla düşmən oldular, bunu heç gizlətmirlər də. Öz daxillərində də parçalanma prosesi gedir. Bu, qeyri-sağlam cəmiyyətdir və belə bir cəmiyyətdə istər-istəməz bölünmə prosesləri getməlidir.
Haylar ölkə daxilində monocəmiyyət yaradıblar. Orada yaşayan bütün milli azlıqları – yezidləri, kürdləri, aysorları pərən-pərən salıblar. Yəni problem bunların özündə - erməni xislətindədir. Düzdür, onların da içində sağlam düşüncə sahibləri var. Amma biz görürük ki, onlar Ermənistan daxilində yaşaya bilmirlər. Çünki belə bir şəraitdə orada baş çıxarmaq, inkişaf etmək müşküldür. Ona görə də bacaran başını götürərək, o ölkədən qaçıb gedir.
Səxavət HƏMİD, “Xalq qəzeti”