(əvvəli https://xalqqazeti.az/az/siyaset/190208-ermeni-milletciliyinin-temel-prinsipleri)
Njdenin tsexakronizmi – türklərə nifrət təlimi
“Bizim bəlamız o deyildir ki, dünyada Türklər vardır, həm də odur ki, türksevər ermənilər vardır.” Bu fikir də Garegin Njdeyə aiddir. Doğrudan da, ermənilər arasında türksevərlər varmı? Bunu demək çətindir. Ermənistanda türkə simpatiya olan bu ölkədə yaşaya bilməz – həqiqətinə söykənərək demək mümkündür ki, burada bir nəfər belə türk yaşamırsa, deməli, xalqın ideoloji təlimi irqçi təlimdir. Çünki Njdenin ideologiyası bu ölkədə türkün yaşamasını mümkün etmir. Njdenin təlimi uzun illər iqtidarda olan Ermənistan Respublikaçılar partiyasının rəsmi ideoloji kursu olub və bu xətt indi də davam etdirilir.
Njde 1932-ci ildə Bolqarıstanda nəşr etdirdiyi “Soy ruhunun hərəkatı” adlı kitabı və daha sonra “Xrofk” jurnalında çıxan “Tsexakronutyun bir zəfər gücüdür” adlı məqaləsi ilə erməni nasional-sosializminin əsaslarını ortaya qoyub.
1933-cü ildə Parisdə “Daşnaksütyun” partiyasının 12-ci kon-qresi keçirilməli idi. Amma, o, baş tutmadı. Njde tərəfindən konqresə təqdim edilən erməni diasporunun antitürk ruhunda olan sənədləri, bəyanatları, təlimatları erməni mətbuatında yayılmışdı. Bunlar üç əsas prinsipi ehtiva edirdi:
1. Erməniliyin xaricdə funksional fəaliyyətini genişləndirərək onu Ermənistanı müdafiə etmək qabilyyəti durumuna gətirmək.
2. Erməni gəncliyinin partiyadan kənar fəaliyyətini gücləndirmək.
3. Bütün gücləri Türkiyəyə qarşı bir cəbhədə səfərbər etmək.
Bu tezisləri həyata keçirmək üçün 1933-ci ildə Njde partiya tərəfindən ABŞ-yə ezam edilmişdi. Artıq Njdeye iki vəzifə verilmiş və o, qısa müddət ərzində Birləşmiş Ştatlarda Tsexakron hərəkatını yaratmalı idi. Bundan başqa, ona əlavə tapşırıq da verilmişdi: Erməni terrorçu Kopernik Tandırçyanla birlikdə Türkiyənin ABŞ-dəki səfiri Muxtar bəyə sui-qəsd təşkil etmək.
“Mən Yer kürəsindəki ilahi izləri öz soyumda oxudum, gördüm, öpdüm, təzim etdim və tsexakrona çevrildim” – deyərkən Njde ermənilərin ilahi soydan gəldiyini iddia edir və deyirdi: “Soy Allah kimi birincidir. Erməni soyu da Allah kimi əsrlərin şahididir, o, əbədi olaraq ermənidir və Allahın ortağıdır”.
Njdeyə görə, soy ruhun və qanın sintezidir, psixoloji anbardır və eyni zamanda, bioloji quruluşdur, insan etnosuna bir-birindən fərqlilik, özünəxaslıq xarakteri verir. Onun fikrincə, tsexakronutyun bu cəhətləri qoruyub saxlamaq üçün soyun əlində bir əbədi varlıqdır. Bu erməni varlığını “əbədiləşdirmək” və erməni kimi yaşamağı özündə ehtiva edir. Erməninin özünüdərki üçün bu təlimə inam da aşılanmalıdır. Kronçular bunu etməlidirlər.
Tsexakron müqəddəs soyu tanıyır və erməni xalqı ilə bağlı bunları elan edir: “Erməni olmağa o adam layiq deyildir ki, onun üçün bizim planetdə “erməni” kimi yaşamaqdan daha üstün şeylər vardır” və yaxud, “erməni olmaqdan əvvəl də sən erməni olmalısan!”, “erməni öz tarixində ermənidən daha öncə adam olmuşdur, bu xüsusiyyətinə görə də onun faciələri qaçılmaz olmuşdur”.
Njdeyə görə, erməni xalqı aşağıda izahını verəcəyimiz kultlarla öz həyatını davam etməlidir. Bunlar: Vətən kultu, qan kultu, dil kultu, torpaq uğrunda öz həyatını qurban etmə kultu, ulular kultu, güc kultu, öndərlik kultudur.
Erməni üçün dəyişməyən prinsiplər bunlardan ibarətdir:
Vətən kultu: Erməni soyunun doğum yerinə hörmətidir. Erməni gənci bütün səyini Ermənistanın ərazisini genişləndirməyə sərf etməli və onun bundan böyük xoşbəxtliyi olmamalıdır.
Qan kultu: Tsexakronutyun qan təmizliyini əsas kimi qəbul edir, digər xalqlarla evlilikləri qəbul etmir.
Dil kultu: Tsexakronutyun hər bir erməninin bir-birilə danışarkən yalnız erməni dilini istifadəni tələb edir. Erməni dilini bilməyənlər soyun nümayəndəsi sayıla bilməzlər. Yəni, erməni düşüncəsi böyük ölçüdə dillə bağlıdır, əgər dil olmasa xaricə dağılmış ermənilərin birliyini təmin etmək mümkün olmaz. (Njde SSRİ dövründə bolşevik zülmü altında yaşayan erməniləri özündən saymır, onları qəbul etmir və bütün ümidlərini diaspora bağlayırdı).
Öz həyatını qurban etmə kultu: Soyunu qorumaq üçün bu yolda ölmək şərəfdir və “... Aslan kimi mübarizə etməliyik”.
Ulular kultu: Tsexakronutyun nəsillər arasında əlaqənin davam etməməsini ən böyük çatışmazlıq olaraq qəbul edir. Xüsusilə, ana vətən torpaqları üzərində fəaliyyətin davamı, yeni nəsil üçün mənəvi qida qaynağı olmalıdır.
Güc kultu: Njdeye görə, güclü qazanan olar, amma haqlı olmaz; dünya güclü olanın qarşısında boyun əyər.
Öndərlik kultu: Hər soyun başında xalqın taleyini müəyyən edən bir lider olmalıdır. Tsexakronutyun soy üzvlərinin öndərin iradəsinə tabe olmalarını tələb edir. O yazırdı: “Ermənilik nə vaxtsa türkləri bağışlayacaq, amma onun qarşısında diz çökmədən, onu diz çökdürərək…”
Njdeyə görə, ermənilik (armenizm) hər şeydən üstündür. “Sən əvvəl ermənisən, sonra insansan! Ermənilik hər şeyin fövqündədir!”.
Buna görə də tsexakronutyun ermənilərin maraqlarını hansısa xalqın mənfəətindən daha üstün tutar. Məsələn, Tsexakron hərəkatının ilk nizamnaməsinin ana səhifəsi bu şüarla başlayır: “Lozanna? (1923-cü Lozanna müqaviləsi nəzərdə tutulur – red.) Xeyr, heç bir zaman qəbul edilə bilməz”. Və fikir belə davam edir: “Bir xalqın ana torpağı digər xalqın daimi vətəni ola bilməz”. “Erməni düşüncəsinə görə, Lozanna konfransında ermənilərin Sevr anlaşması ilə onlara verilməsi nəzərdə tutulan torpaqlar Türkiyəyə keçdi, erməni iddialarına birdəfəlik son qoyuldu. Erməni heyəti Türkiyənin təkidi ilə Lozanna konfransına daxil edilmədi. Onlar ümid etdiklərinin heç birini ala bilmədilər.
(ardı var)
Qafar ÇAXMAQLI,
XQ-nin Türkiyə müxbiri