Görəsən, xəstə Ermənistan cəmiyyətini sağaltmaq mümkündürmü?
Erməni şovinizmi. Bu mövzu hər zaman aktuallığını qoruyub saxlamaqdadır. Əlbəttə, söhbət “aktuallıq”dan gedir. O “aktuallıq”dan ki, əsrlərdir erməni qövmünü xalq olmağa qoymur, onun inkişafını ləngidir. 2018-ci il inqilabından sonra düşünmək olardı ki, bu mənfi tendensiya aradan qalxacaq. Axı, Nikol Paşinyanın hakimiyyətə gəlişi Qərb dəyərlərinin Ermənistanda möhkəmlənməsi kimi böyük dəyişikliklər vəd edirdi.
Əslində, buna inanmaq üçün əsaslar da var idi. Paşinyan özünün seçkiqabağı təbliğat kampaniyası zamanı, kifayət qədər, mütərəqqi şüarlar və tezislər səsləndirirdi. Həmin şüar və tezislərin içərisində qonşularla normal münasibətlərin formalaşdırılması kimi müddəalar da yer alırdı. Mövcud xüsusda Qarabağ münaqişəsinə toxunan gələcək baş nazirin sözlərindən belə çıxırdı ki, bu münaqişə Ermənistanın və erməni xalqının inkişafını ləngidir və onu tezliklə həll etmək, keçmişdə olanları tarixə gömmək və gələcəyə baxmaq lazımdır.
Paşinyanın vədi və Qarabağ avantürası
Bəli, Azərbaycan ictimaiyyəti N.Paşinyanın həmin dövrdəki çıxışlarına diqqət yetirəndə düşünürdü ki, onun Qarabağ münaqişəsindən uzaq durmaq niyyəti problemin ədalətli həlli məramına söykənir. Ədalətli həll isə ölkəmizin öz əzəli və əbədi torpaqlarına sahiblənməsi kimi qəbul edilirdi. Başqa cür düşünülə bilməzdi. Lakin Nikol hakimiyyətdə möhkəmləndikdən sonra 2018-ci il inqilabının ona verdiyi eyforiyanı Qarabağ müstəvisinə də daşımaq yolunu tutdu. Elə zənn etdi ki, Cənubi Qafqazda “demokratiyanın qladiatoru” obrazından yararlanacaq və dünya bu işdə İrəvana kömək göstərəcək.
Beləcə, 2018-ci il inqilabı özünün qarşısına qoyduğu real məqsədə nail ola bilmədi. O anlamda ki, inqilab xəstə şüur və təfəkkürlərdə dəyişiklik etmədi. Paşinyan mənfi stereotipləri nəinki aradan qaldırdı, əskinə, onların əsirinə çevrildi. O, seçkiqabağı dövrdə dediyi sözü tutdu. Amma necə? Qarabağ məsələsini kökündən həll etməyin zəruriliyini bildirirdisə, Azərbaycan cəmiyyətinin gözlədiyi kimi, bu məsələdə ədalət prinsiplərini yox, müharibə yolunu üstün tutdu. Nəticədə həmin vaxtadək davam edən Azərbaycan – Ermənistan danışıqları tam şəkildə dalana dirəndi. Üstəlik, Nikol və komandası “yeni ərazilər naminə yeni müharibə” şüarını da irəli sürdü. “Qarabağ Ermənistandır və nöqtə” bəyanatı eşidildi, Şuşada – Cıdır düzündə nümayişkəranə tərzdə “yallı” getmə, içib sərxoş olma kimi qıcıqlandırmalar da öz yerində...
Bəli, Paşinyan tipik erməni xislətindən irəli gələn hərəkət və davranışlarını ortaya qoydu. Müasir dövrdə Qarabağ münaqişəsinin formalaşması mərhələsi ilə yaxından-uzaqdan heç bir əlaqəsi olmayan Nikol həmin münaqişənin ortaya çıxardığı və Ermənistan cəmiyyətinə sırıdığı psevdoqəhrəmanları üstələməyə girişdi. Bunu Roma papasından daha çox katolik olmaq istəyi kimi də qiymətləndirmək mümkündür. Nəticədə 44 günlük müharibə başladı və Ermənistan fəlakətlə üzləşdi...
Demokratiya bacadan dürtüldü, şovinizm üçün qapılar taybatay açıldı
Fəlakətə gedən yolun ayrı-ayrı elementlərindən də söz açdıq. Paşinyan, ümumən, cəmiyyətdəki şovinist baxışları körükləməyə girişdi. Halbuki o, demokratiya üzərində hakimiyyətə gəlmişdi. Demokratiya isə mahiyyət etibarilə millətçiliyi qəbul etmir. Nikol demokratiyanı Ermənistan cəmiyyətinə, obrazlı desək, pəncərədən də yox, bacadan dürtdüyü halda, şovinizm üçün qapıları taybatay açdı. Əslində, asan yolu seçdi. Bu seçim, ilk növbədə, onun hakimiyyət düşkünü olan saxtakar təbiətindən irəli gələn xüsusiyyətdir. Bu gün də o, ancaq hakimiyyətini düşünməklə, kürsüdən möhkəm yapışmaq əzmi ilə yadda qalmaqdadır. O zaman, indi də Ermənistan cəmiyyətində demokratiyanın heç “d” hərfi belə olmayıb. Əvəzində şovinizm daha bir çürük xassə qazanıb. Söhbət revanşizmdən gedir. Son günlərin hadisələri isə göstərir ki, erməni şovinist-revanşizmi məqsədinə çatmaq üçün dini də alətə çevirməkdədir.
Qarabağ Qüdsdürmü?!
Meydana “Xaçlılar” çıxır. Onlar Laçındakı sərhəd postumuza yürüş edib, oranı ələ keçirmək, Qarabağa daxil olmaq istədiklərini bildirirlər. Sanki orta əsr cəngavərləridir, Qarabağ isə Qüdsdür. Necə ki, ilkin orta əsrlərin səlibçiləri saxtakarlıqları ilə seçilirdilər və əsl məqsədləri Şərqin zəngin torpaqlarını ələ keçirmək idi. Erməni “xaçlılar” da eyni “ampluadadırlar”. Ancaq birincilərdən fərqli olaraq, ikincilər heç nə edə bilmədilər. Böyük səs-küylə təqdimatı verilən “xaçlı” hərəkatının üzvlərinin indi hansı cəhənnəmdə olduqları məlum deyil. Axı, zaman da o zaman deyil. Azərbaycan vaxtilə quldurluqlar, fitnə-fəsadlar, vandallıqlar törədərək əhalisini didərgin saldıqları ölkə olmaqdan çıxıb. Nəticə budur: erməni millətçiləri hərəkətləri ilə aslana hücum çəkməkdən qorxan, onun həndəvərində ulayan kaftar sürüsünü xatırladır.
Bəli, məhz kaftar sürüsü. Bu, əsla bir xalqın təhqiri deyil. Bu deyim həmin xalqa kənardan necə göründüyünü xatırlatmaqdır. Biz istərdik ki, erməni xalqı deyiləndə yada bu sayaq meyillər düşməsin. Belə mənfi tendensiyanın ağırlıq qüvvəsi çox olduğundan, erməni xalqı anlayışı yoxdur.
Nəhayət, qonşularımızdır. Hansı xalq istəyər ki, qonşusu pis olsun? Biz də istəmirik. Ermənilər torpaqlarımıza ayaq basandan istəməmişik. Hətta, sadəlövhlük və zəiflik də göstərmişik. İmkan vermişik ki, ərazilərimiz hesabına özlərinə dövlət qursunlar. İrəvanı, Zəngəzuru peşkəş etmişik. Kifayətlənməyiblər, daha da azğınlaşıblar və bu azğınlaşma ermənilərə xalq deyil, qövm, barbar tayfa kimi yanaşmağımızı şərtləndirir, bu gün də şərtləndirməkdədir. Çünki vəziyyət böyük ölçüdə dəyişməyib.
Vanyan nümunəsi
Əlbəttə, biz nəinki Ermənistan cəmiyyətindəki, bütövlükdə dünya erməniliyindəki şovinizmdən uzaq meyilləri, normal məntiqi düşüncəni də diqqətdə saxlayırıq. Hesab edirik ki, belə pozitiv meyillərin sayı nə qədər çox olsa, bir o qədər faydalıdır. Özü də təkcə ermənilərin özlərinə deyil, bütövlükdə, Cənubi Qafqaz regionuna. Təəssüf ki, müsbət meyillərin sayı azdır. Yaxud, şovinist baxışlar həmin meyilləri qol-qanad açmağa qoymur, düşüncələrə hakim kəsilmiş mental “xüsusisyyətlər” müsbət halları arxa plana keçirir. Hər bir halda, necə deyərlər, yaxşı danışaq ki, yaxşı olsun.
Məsələn, Azərbaycan cəmiyyətinə Georgi Vanyan adlı erməni hüquq müdafiəçisi çox tanışdır. O, Ermənistanda Azərbaycanla dostluq fikirlərinin təbliğatını aparan və Qarabağ savaşına görə ölkəmizdən üzr istənilməsi fikrini müdafiə edən sülhməramlı idi. Fəaliyyəti dönəmində Azərbaycanda da bir neçə dəfə səfərdə olmuşdu.
İcevan şəhərində yaşayan Vanyan Ermənistanda türk filmləri günləri festivalını təşkil etmişdi, amma bu addımına görə o zamankı prezident Serj Sərkisyan hakimiyyəti tərəfindən təqiblərə məruz qalmışdı. O, həmçinin Azərbaycanla Ermənistan cəmiyyətlərinin barışmasına yönələn Təkəli prosesinin təşkilatçılarından biri kimi də yadda qalmışdı. Maraqlısı budur ki, Paşinyanın hakimiyyəti dönəmində də Vanyana qarşı hücumlar dayanmamışdı. Hüquq müdafiəçisi 2021-ci ildə Tiflisdə vəfat etmişdi. Nəticə budur: erməni cəmiyyəti belə bir adama sahib çıxmağı bacarmadı. Çox təəssüf...
Mnatsakanyan həqiqəti sərt deyir: Gedin türkün gülləsindən ölün...
Bəs, hazırda Ermənistan cəmiyyətində vanyanlar varmı? Əlbəttə, mütləq mənada yoxdur. İndi Ermənstan dövləti və erməniliklə bağlı həqiqətlər ölkə və xalq üçün çıxılmaz durumun az da olsa, dərki prosesində meydana gəlir. Məsələn, Rafael Mnatsakanyanı götürək. Yəqin ki, bu ad cəmiyyətimizə o qədər də tanış deyil. O, Paşinyan kimi jurnalistdir, radio direktorudur.
Əlqərəz, Mnatsakanyan deyir ki, Qafqazda Ermənistan qədər ultramillətçi, şovinist ikinci bir ölkə yoxdur. Fikirlərini xeyli dərəcədə sərt formada ifadə edir: “Kim ki “dənizdən dənizə Ermənistan” ideyasına sadiqdir, kim ki, bu gün küçələrə çıxıb “Türkiyədən Qərbi Ermənistanı alacağıq” deyərək bağırır, bağıran ağızlarını götürüb getsinlər ora və türklərin gülləsindən ölsünlər. Bu xalq, bu nəsil daha öz insanını kiməsə, hansısa millətçi ideyaya, yalançılara görə qurban verə bilməz. Onlar kim olursa-olsun. Lap “Daşnaksütyun” olsun. Sülh zamanı gəlib. Sülh olacaq və sülh qorunacaq. İki yüz il bizi bu millətçi, boş fikirlərlə xəstələndiriblər. Biz hələ də həmin fikirlərlə yaşayırıq. Bizim regionda bizdən daha ultramillətçi olan heç olmasa, biz xalqın adını çəkin. Elə buna görə də bu gündəyik. Düz yüz ildir, bu düzgün olmayan mübarizə davam edir. Siz sıravi terrorçuların ideyasını qəbul etmisiniz. Bu ideyalardan milli dəyər düzəltmisiniz və hesab edirsiniz ki, erməni obrazı belə olmalıdır. Bəsdir artıq! Bəsdir! Başa düşün ki, müəyyən qüvvələr tərəfindən qəsdən yayılan bu şovinist ideyalar son dərəcə zərərlidir! Ancaq hər bir erməni belə şeyləri eşitməyi xoşlayır. Məsələn, siz bu gün küçəyə çıxsanız və “Ermənistanın dənizdən dənizə olması ilə razısınızmı” deyə soruşsanız, əlbəttə, 99 faiz razı olduğunu deyəcək. Ona görə ki, “yox” deyə bilmir”.
Erməni millətçiliyi – qlobal maraq oyuncağı
Göründüyü kimi, R.Mnatsakanyan erməni cəmiyyətindəki son dərəcə ağrılı məsələdən söz açır. Bu məsələ erməniləri xalq deyil, kütlə kimi təsəvvür etmək üçün əsaslar verir. Kütlə isə daimi manipulyasiya predmetidir. Bəli jurnalist düz deyir ki, iki əsrdir ermənilər müxtəlif qüvvələrin əlində vasitədirlər. Onlardakı şovinizm, millətçilik qlobal oyunlar üçün alətdir. Bu gün Azərbaycan – Ermənistan münasibətlərinin nizamlanması fonunda baş verən proseslərə diqqət yetirəndə də, görünür ki, yenə erməni millətçiliyi Qərbin bəzi dairələrinin maraq oyuncağıdır. 44 günlük müharibədən əvvəl də belə olmuşdu. Ermənistanın hansı acınacaqlı aqibətlə üzləşdiyini gördük. Mnatsakanyanın təbirincə desək, türklərin atdıqları güllələrdən öldülər. Yenə də ölmək istəyirlər, ya necə?
Leonardo da Vinçi əsası və marginal erməni cəmiyyəti
Bəli, ölüm, ya qalım. Hazırda Ermənistan cəmiyyətində bu yöndə müzakirələr gedir. Ölkənin nisbətən normal düşünən kəsimi sualı başqa cür qoyur. Təxminən belə: Ermənistanın nə xilas edəcək? Əlbəttə, bu sual “Ermənistanı kim xilas edəcək?” deyimindən daha yaxşı səslənir.
Məlumdur ki, xəstə erməni təfəkkürü üçün son dərəcə böyük təzad var. Danışanda özlərini qəhrəman, nə bilim möhtəşəm tarixləri olan xalq qiyafəsində göstərirlər. Amma o möhtəşəm tarix sahibləri daim kimin və kimlərinsə gəlib onlara kömək etməli olduğunu düşünürlər. Obyektiv fikir doğur: belə qəhrəmansansa, belə igidsənsə, özün mübarizə apar, nə üçün ətrafdan mədət umursan?
Bütün bu sayaq təzadlar Ermənistan cəmiyyətinin marginallaşmasının məhsuludur. Erməni “Tik-tok” kanallarında yayımlanan verilişlərdən birində də bu barədə söhbət açılmışdı. Həyat yoldaşı italiyalı olan və ziyalı kimi təqdim edilən bir xanım, ömür-gün dostunun Ermənistan haqqında fikirlərini diqqətə çatdırmaqla, verilişdə qoyulmuş mövzunu əhatə etməyə çalışırdı. Bildirirdi ki, ölkənin marginallaşması fazişmə yol açır. Diqqət yetirək, orta statistik erməni hansısa avropalı ilə görüşəndə, tanış olanda, ilk növbədə çalışır ki, Ermənistanın qondarma tarixindən söz açsın. Bunu sözügedən verilişdə qonaq qismində iştirak edən xanım da deyir. Əsl məsələ onun həyat yoldaşı ilə söhbətinin məzmunudur. Daha doğrusu, ikincinin birinciyə dedikləridir: “Həyat yoldaşım mənə deyirdi: Siz ermənilər bir italiyalı görmüsünüzmü ki, gəlib kimdənsə kömək istəyəndə desin ki, köməyi bizim tariximizin böyük olmasına görə istəyirik, yaxud bizim Leonarda da Vinçimiz var? Təsəvvür edirsinizmi, bu, necə axmaqlıqdır? Təsəvvür edirsinizmi ki, kiməsə “biz 31-ci ildə xristianlığı qəbul etmişik, kömək edin” demək necə pis səslənir? Dünyaya təklif edəcəyiniz nə var? Əliyevin (Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev nəzərdə tutulur – red.) göstərəcəyi çox şey var. İndi sizin nəyiniz var? Onun (həyat yoldaşının – red.) hər sözü mənim ürəyimə sancılan bıçaq idi. Çünki həqiqətləri deyirdi”.
Erməni “təfəkkürü” və gələcəklə yaşamaq
Verilişdəki diskussiyada aparıcı da heç bir italiyalının Roma İmperiyasından danışıb qürrələnmədiyini dilə gətirir. “Mən çoxlu italiyalı tanıyıram ki, söhbət düşəndə özünün kiçik kəndini, rayonunu tərifləyəcək və s.”, – deyən aparıcının sözünü erməni xanım nəzakətlə kəsir və italiyalı həyat yoldaşına Roma İmperiyasına mənsub olduğunu xatırlatdığını söyləyir. O, həyat yoldaşının cavabını da diqqətə çatdıraraq söhbətə davam edir: “Mənə dedi, dayan görək. Bax, siz ermənilərin oyunları belə başlayır. Bildirdi ki, əzizim, sən düz deyilsən. Roma İmperiyası olub, ancaq o imperiyanın müasir İtaliyaya heç bir aidiyyatı yoxdur. Gələcəklə yaşamaq lazımdır. Dövlət olmaq üçün gələcəklə yaşamaq şərtdir”.
Bəli, gələcəklə yaşamaq lazımdır, keçmişdə ilişib qalmaq mənasızdır. Üstəlik, nəzərə alaq ki, keçmişi olanlar heç o barədə danışmırlar. Danışanlar ermənilər kimi səfeh toplumlardır. Düz-əməlli tarixləri olmayan, uydurulmuş miflərlə yaşayan qövmlərdir. Bəli, gətirdiyimiz bütün misalllar, eləcə də Georgi Vanyan nümunəsi erməni cəmiyyəti üçün siqnal olmalıdır. Ancaq bu günün hadisələrinə diqqət yetirəndə, xüsusən də Ermənistanın sülh gündəmini heçə saydığını görəndə, onu deməyə əsas yaranır ki, həmin cəmiyyət psixoz mərhələsini dəf edə bilmir.
Ə.CAHANGİROĞLU, “Xalq qəzeti”