Prezident İlham Əliyev çıxışlarının birində inflyasiyanın ikirəqəmli olmasının narahatlıq doğurduğunu, ilin sonuna qədər onun birrəqəmli səviyyəyə düşə biləcəyinə ümid etdiyini vurğulayıb.
Dövlətimizin başçısı, eyni zamanda, inflyasiyanın ikirəqəmli olmasını təbii amillərlə yanaşı, subyektiv səbəblərlə də əlaqələndirib və hökumətin bunu ciddi araşdıraraq ilin sonuna qədər atılacaq addımlarla bağlı təkliflər verməsinin zəruriliyini bildirib. “Çünki Azərbaycanın,bütövlükdə, iqtisadi potensialı və iqtisadi sahədə əldə edilmiş nəticələr fonunda inflyasiyanın 12 faiz səviyyəsində olması, əlbəttə ki, arzuolunan deyil”,– deyə ölkə rəhbəri qeyd edib.
Prezident İlham Əliyevin bu sözlərindən sonra Baş nazir Əli Əsədovun imzaladığı müvafiq sərəncam əsasında ölkədə inflyasiyanın iqtisadi artım üçün məqbul səviyyəyə endirilməsinin təmin edilməsi, inflyasiya proseslərini və onun səbəblərini kəmiyyət və keyfiyyətcə qiymətləndirməyə imkan verən təhlil və monitorinq sisteminin daha da təkmilləşdirilməsi, eləcə də bu sahədə qurumlararası koordinasiyanın gücləndirilməsi məqsədilə işçi qrup yaradılıb. Nazirlər Kabineti Aparatının rəhbəri həmin qrupun rəhbəri təyin olunub. İşçi qrupa ölkədə inflyasiya proseslərinin təhlili üzrə işlərin daha da gücləndirilməsi və qiymət monitorinqinin təkmilləşdirilməsi istiqamətində tədbirlər görməsi, həmin tədbirlərin nəticəsi barədə ayda bir dəfə hesabatın Azərbaycan hökumətinə təqdim olunması tapşırılıb.
Yeri gəlmişkən, sənəddə son dövrlərdə inflyasiya prosesinin aktivləşməsinin qlobal iqtisadiyyatın qarşılaşdığı əsas çağırışlardan birinə çevrildiyi vurğulanıb. Bununla bərabər, dünyada geosiyasi gərginliyin davam etməsi, tətbiq olunan iqtisadi sanksiyalar, pandemiyanın yaratdığı fəsadların hələ də tam aradan qalxmaması, iqlim dəyişikliyinin kəskinləşməsi və qlobal iqtisadiyyatın perspektivləri ilə bağlı qeyri-müəyyənliklərin hazırda da inflyasiya proseslərinə təsir göstərdiyi diqqətə çatdırılıb. Ölkədə inflyasiyanın daxili və xüsusilə də xarici amillərin aktivləşməsini nəzərə alaraq, qiymət artımı ilə səmərəli mübarizə çərçivəsinin formalaşdırılması üçün mühüm işlər görüldüyü, bu istiqamətdə gerçəkləşdirilən tədbirlərinin inflyasiyanın kəskin artmasının qarşısının alınmasına zəmin yaratdığı da bildirilib.
Onu da xatırladaq ki, Baş nazirin adıçəkilən sərəncamında respublikada inflyasiyaya təsir göstərən amillərin müəyyənləşdirilməsi, qiymət dinamikasının monitorinqi və təhlil sisteminin daha da gücləndirilməsi, bu istiqamətdə sıx koordinasiya çərçivəsinin formalaşdırılmasının iqtisadi artımı və sosial rifahı dəstəklədiyi, nəticədə isə inflyasiya səviyyəsinə nail olunması zəruri hal kimi qeyd edilib.
Yeri gəlmişkən, ölkə rəhbərinin vurğuladığı kimi, ilin sonuna qədər inflyasiyanın birrəqəmli səviyyəyə düşə biləcəyi gözlənilir. Əlbəttə, bu ümidi, ilk növbədə, qlobal məkanda yaranan vəziyyət şərtləndirir. Yəni dünyada belə bir tendensiyanın başlandığı hələ ötən ildən nəzərə çarpır. Azərbaycanda isə cari ilin may ayından etibarən inflyasiyanın tədricən zəifləməsi özünü göstərir. Həmin vaxtdan başlayaraq respublikada bir sıra strateji məhsulların, o cümlədən ərzaq mallarının ucuzlaşması bunun bariz ifadəsidir.
Bu günlərdə Hesablama Palatasının “Dövlət büdcəsinin icrası barədə yarımillik məlumata xülasəsi”ndə bildirilib ki, neftin faktiki qiymətinin təsdiq edilən göstəricidən çox olması neft sektoru üzrə ÜDM-in illik proqnozunun əhəmiyyətli hissəsinin ilk yarımildə reallaşması və bu sektordan dövlət büdcəsi gəlirlərinin yüksək icrası ilə nəticələnib.
Adıçəkilən xülasəyə əsasən, hesabat dövründə ÜDM 60 milyard 302,1 milyon manat olub, ÜDM-də qeyri-neft-qaz sahələrinin payı 60 faizə yüksəlib. Neftin faktiki qiymətinin büdcə üzrə təsdiq edilən qiymətdən çox olması ilin birinci yarısında neft-qaz ÜDM-i üzrə illik proqnozun 71,1 faizinin icrası ilə nəticələnib. Bu, dövlət büdcəsinin neft sektoru üzrə vergi gəlirlərinə təsir edib, bu gəlirlər 3 milyard 987,7 milyon manat olmaqla, dövrün proqnozunu 1 milyard 349,8 milyon manat üstələyib.
Ümumiyyətlə, ölkədə iqtisadi artım tamamilə qeyri-neft-qaz sahələri hesabına təmin edilib, daxili tələb amilləri məcmu tələbin aktivləşməsində əsas rol oynayıb. Hesabat dövründə iqtisadi artım 0,5 faiz (2022-ci ilin 6 ayında 6,2 faiz) olub və tamamilə qeyri neft-qaz sahələri hesabına gerçəkləşdirilib.
İqtisadi artımın zəifləməsi neft hasilatının azalması, bəzi qeyrineft-qaz sahələrində yuxarı baza effekti nəticəsində artım tempinin zəifləməsi ilə izah olunur. Qeyri-neft-qaz sahələrinin 3,1 faiz artımında əsas rol turizm və tikinti sektorlarına məxsus olub, inşaatda 9,2 faiz artım əsas kapitala daha çox investisiya yönəldilməsi ilə şərtlənib. Bununla bərabər, 18 milyard dollar olan ixrac 2,8 faiz azalsa da, 8,2 milyard dollarlıq idxal həcmi 29 faiz artıb, məcmu tələbin artımı daxili amillərdən formalaşıb.
Cari ilin yanvar–iyun aylarında dövlət büdcəsinin parametrləri əlverişli makroiqtisadi mühitdə icra edilib, əsas makroiqtisadi göstəricilər üzrə izlənən dinamika büdcə parametrlərinin icrasına müsbət təsir göstərib.
Vəkil HÜSEYNOV,
iqtisadçı-ekspert
Fikrimcə, Azərbaycanda inflyasiyanın azalması ilə bağlı şərait qlobal bazarlarda enerjidaşıyıcılarının qiymətlərinin ucuzlaşması ilə bağlıdır. Hazırda prosesin bu istiqamətdə davam etməsi böyük ümid doğurur. Digər tərəfdən isə ölkəmizdə makroiqtisadi sabitlik təmin edilir. Manatın məzənnəsinin sabitliyi qorunur və dövlət başçımızın sözləri ilə desək, bu, dünya praktikasında, xüsusilə indiki şəraitdə respublikamız üçün nadir hadisələrdən biridir. Bu, düşünülmüş strategiyanın təzahürüdür və bu siyasətin mərkəzində təbii ki, Azərbaycan vətəndaşı dayanır. Çünki makroiqtisadi sabitlik təbii ki, ölkə iqtisadiyyatına əsaslı təsir göstərir. Amma, ilk növbədə, bunun ən ciddi təsiri insanların yaşayış səviyyəsinədir. Bizdə isə həm minimum əməkhaqları, həm də minimum pensiyalar müntəzəm olaraq artırılır. Bununla paralel olaraq manat sabit saxlanılır.
Hazırda illik inflyasiyasının 12 faiz səviyyəsinə enməsi, tərəfdaş ölkələr üzrə orta çəkili inflyasiyanın nisbətən azalması, dünya əmtəə bazarlarında qiymətlərin aşağı düşməsi, beynəlxalq yükdaşıma xərclərinin pandemiyadan əvvəlki səviyyədə qeydə alınması, profisitli tədiyə balansı şəraitində valyuta bazarında tarazlığın qorunması və manatın nominal effektiv məzənnəsinin möhkəmlənməsi, eləcə də pul siyasəti qərarları ilə illik inflyasiya tempinin azalması müşahidə olunur.
Qlobal maliyyə sistemində sabitliyin pozulması, bir sıra inkişaf etmiş ölkələrdə resessiya təhlükəsinin mövcudluğu və geosiyasi gərginlik müxtəlif kanallarla ölkəmizin inflyasiya proseslərinə təsir potensialını saxlayır. İdxal qiymətləri indekslərinin artım templəri ikirəqəmli səviyyədə qalır. Baza ssenari üzrə fərziyyələrlə 2023-cü ildə illik inflyasiyanın 8,3 faiz olacağı proqnozu da dəyişməz qalır.
Respublikamızda inflyasiyanın azalması məsələsi Hesablama Palatasının “Dövlət büdcəsinin icrası barədə yarımillik məlumata xülasəsi”ndə də yer alıb. Qeyd edilib ki, hesabat dövründə iqtisadi artım 0,5 faiz (2022-ci ilin 6 ayında 6,2 faiz) olub və tamamilə qeyri-neft-qaz sahələri hesabına təmin edilib. İqtisadi artımın zəifləməsi neft hasilatının azalması, bəzi qeyri-neft-qaz sahələrində yuxarı baza effekti nəticəsində artım tempinin zəifləməsi ilə izah olunur. Qeyri-neft-qaz sahələrinin 3,1faiz artımında əsas rol turizm və tikinti sektorlarına məxsus olub, tikintidə 9,2 faiz artımı isə əsas kapitala daha çox investisiya yönəldilməsini şərtləndirib.
Vaqif BAYRAMOV, “Xalq qəzeti”