Şairlə iki görüşün tarixçəsi

post-img

Məmməd Araz – 90

1983-cü il mart ayının 22-də, axşamüstü “Məmməd əmi” dediyim ən sevimli şairim Məmməd Araz sözümü yerə salmayıb bizə gəldi. Yaşadığımız Bayıl əra­zisi bir gün qabaqdan qatı ağ dumana bürünmüşdü. Elə bu misraları da onda yazmışdım: 

Sabah, sabah Məmməd Araz bizə gələcək,

Bütün günü duz çevirir başına duman. 

Bayram plovundan sonra dostların iştirakı ilə şairlə şirin söhbətimiz başla­dı.

– Məmməd müəllim, “Azərbaycan – dünyam mənim” şeirinin yaranma­sı barədə danışardınız. Necə oldu ki, o bənzərsiz, misilsiz şeiri yazdınız?

– Nə bilim, vallah?! O şeirlə Azər­baycanın şəklini, coğrafi mənzərəsini verməyə çalışdım:

Azərbaycan– qayalarda bitən bir çiçək,

Azərbaycan– çiçəklərin içində qaya.

Mən o şeirə adi qoşqularımdan biri kimi baxıram.

– Amma hər dəfə oxuyanda vətəndaşlıq hisslərimiz təzələnir, canlanır. Sizi ki, oxucular başa dü­şürlər, xoşbəxt adamsınız, Məmməd müəllim. Sizin “Dünya sənin, dünya mənim...”, “Haqqın yoxdu, haqqın var”, “İlhamım”, “Mən yollarda ölə­cəyəm” və başqa sanballı, ləngərli şeirləriniz də çoxdur. 

– Mənə qalsa, “Sahibsiz qəbirlər” şeirini üstün tutardım, nəinki “Dünya sənin, dünya mənim...” kimi şeirləri... Hərənin öz fikri var. “Sənət yarışın­da, söz yarışında, Yüzümüz bir Sabir deyilik hələ”, “Bir də azarkeşlər diliylə desək, Çoxumuz oynayır B qrupun­da...” mənə daha doğmadır. 

– Siz yazmısınız: “Ürəyimsiz kəlmə yazan deyiləm”. Biz oxucu­lar sizin həmişə ürəklə yazdığınızı görmüşük. Əsasımız var, ona görə deyirik.

– Belə olmağı yaxşıdı (gülür)...

Sonra şairdən şeir deməsini xahiş etdik. “Yadımda qalmayıb” – dedi. Şe­irlərini bir-bir yada saldıq. “Sən”, “Sala­mat qal”, “Əlvida dağlar”, “Ana torpaq, hər daşına üz qoyum”, “Təklikdə çay­laq daşıyam” şeirlərini lentə aldıq. O vaxtadək şairin öz səsində bir şeiri belə yox idi. “III M.Araz Poeziya günü”nü keçirdiyimiz zaman – şairin 85 illiyində mən həmin şeirləri ictimailəşdirdim, ra­dio və televiziya proqramlarına verdim. 

2002-ci ildə birlikdə rayona ana­mın görüşünə gedəndə şair məftillər­lə çəpərlənmiş həyətin taxta qapısını açıb, ikiotaqlı kiçik evi qəribə nəzərlərlə süzmüşdü. İndiyədək o baxışları unu­da bilmirəm. “Bəlkə şairin uşaqlığı belə bir evdə keçib? Bizim ev kənddəki ev­lərini, uşaqlığını yadına salıb, yoxsa?” – deyə düşünmüşdüm. Bu haqda on­dan, nədənsə, nə o vaxt, nə də sonra­lar heç nə soruşmadım. Uzun illərdən bəri xəstəliyinin acısını yaşayan şair çətinliklə də olsa, evə qalxıb, həyat yol­daşı Gülxanımla bərabər yaşlı anamla görüşmüş, həyətə düşüb qollu-budaqlı gilas ağacının altında süfrə arxasında əyləşmişdilər. O zaman Cənub televizi­yası fürsəti qaçırmadı. Gəlib şairlə söh­bətimizdən bir saatlıq veriliş hazırladı. 

2004-cü ilin 1 dekabrında şair və­fat edəndən sonra elə həmin qış gilas ağacı qurudu... İbtidai məktəb təhsili belə olmayan anam bu gün də şairin şeirlərini deyir, onları zümzümə ilə oxuyur...

Çoxillik müsahibələrində görmüş­düm ki, gözəl bir poetik deyim Məm­məd Arazı vəcdə gətirir, yerindən oy­nadırdı. Yaxşı əsər oxuyanda sevinc dolu həyəcanını boğa bilmirdi. İşdə otaqlarımız iç-içə idi. Bir dəfə məni səsləyib Ramiz Rövşənin yenicə dərc olunmuş “Süd dişinin ağrısı” poeması­nı göstərərək heyranlıqla: “Zalım, gör, neyləyib e!.. Yaman yazıb!” deyə hey­rətini bildirdi. Poema onu əməlli-başlı təsirləndirmişdi.

Ustad şair yeniliyə, gəncliyə açıq idi. Neçə-neçə cavan şairə “Uğurlu yol” yazmış, zəmanət vermişdi. 1991-ci ildə baş redaktoru olduğu “Azərbaycan təbiəti” jurnalının bir nömrəsini hazır­lamağı mənə tapşırmasını xahiş edən­də (mən bu jurnalda çalışırdım) “yox” demədi. Jurnalın 2-ci sayına o, ön söz yazdı, mən son sözlə tamamladım. 30 illik publisistik fəaliyyətinin bəhrəsi olan “Sənətdə son mənzil olmur” kitabına ön söz yazmağı, uşaqlar üçün yazdığı “Şi­kayət dəftəri” kitabına redaktorluğu da mənə etibar etdi. Yazdığı şeirləri oxu­yar, fikrimizi nəzərə alardı. Avtoqrafla verdiyi kitablarının birində yazmışdı: “Əminin şair oğlu, sərt tənqidçisi, eti­barlı dostu Qardaşxana”. Bu, mənim ən böyük sənət mükafatım oldu.

 

Qardaşxan ƏZİZXANLI,
şair-publisist

Sosial həyat