Çində Orta Dəhliz müzakirələri

post-img

Çin Xalq Respublikasında “Qlobal tərəfdaşlarla görüş – Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutu Forumu”nda Azərbaycan, Çin, Qazaxıs­tan və Gürcüstan dəmir yolları nümayəndələrinin, həmçinin “Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutu” Beynəlxalq Assosiasiyasının digər daimi üzvlərinin iştirakı ilə Orta Dəhlizin inkişafı istiqamətində görülən işlər müzakirə edilib.

“Azərbaycan Dəmir Yolları”ndan (ADY) verilən məlumatda forum çər­çivəsində keçirilən müzakirələrin 3 əsas mövzunu əhatə etdiyi bildirilib. Belə ki, Transxəzər dəhlizində sabit və güzəştli daşıma tarifləri, sürətli gömrük rəsmiləş­dirilməsi və çatdırılmanın operativliyinin gerçəkləşdirilməsi, marşrut boyu infrast­ruktur layihələrinin ircası, terminalların və stansiyaların modernləşdirilməsi məsələlə­rinə müzakirələrdə əsas yer verilib. Eyni zamanda, tranzit kodlara müraciət prosesi­nin sadələşdirilməsi, sənədləşmə standart­larının unifikasiyası və inteqrasiya edilmiş rəqəmsal informasiya sisteminin yaradıl­ması zəruriliyinə toxunulub. 

Müzakirələrdən sonra dəmiryol rəs­milərinin hesabatları dinlənilib. ADY-nin sədr müavini Vüsal Aslanov Orta Dəhlizin daha səmərəli, çevik və şaxələndirilmiş fəaliyyət göstərməsi üçün Azərbaycanda həyata keçirilən layihələr barədə məlu­mat verib. Bakı–Tbilisi–Qars (BTQ) də­mir yolu və Zəngəzur dəhlizi layihələrinin təqdimatı zamanı Vüsal Aslanov BTQ-nin illik 5 milyon ton yükaşırma gücü ilə Orta Dəhlizin inkişafına mühüm təsir göstərərək regionun logistika xəritəsinin dəyişdiyini, yükdaşımaların cəlbediciliyini artıraraq Avropa və Asiya arasında birbaşa və səmərəli bağlantı yaratdığını qeyd edib. 

ADY-nin sədr müavini, həmçinin Azərbaycan ərazisi üzrə Zəngəzur dəhlizi layihəsinin Horadiz–Ağbənd hissəsinin 57 faizinin tamamlandığını, İran İslam Res­publikasının ərazisindən keçəcək hissəsi­nin tikintisinin isə layihələndirmə işlərinin yekunlaşmasından sonra başlayacağını diqqətə çatdırıb. V.Aslanov forumda Zən­gəzur dəhlizinin Orta Dəhliz üzrə tranzit marşrutlarını şaxələndirəcəyini, yüklərin Çin və Orta Asiyadan Avropaya çatdırıl­ma vaxtını qısaldacağını və Xəzər dənizini keçdikdən sonra multimodal daşıma ehti­yacını aradan qaldıracağını vurğulayıb. 

Hazırda Orta Dəhlizin səmərəliliyini və konteyner qatarlarının sayını artırmaq üçün “Azərbaycan Dəmir Yolları”nın op­timallaşdırılmış tarif siyasəti və endirimlər tətbiq etdiyini bildirən ADY-nin sədr müa­vini dəhliz iştirakçılarına bu istiqamətdə həyata keçiriləcək layihələr barədə təklif­lərini səsləndirib, Çinin öz ərazisində yük əməliyyatları üçün subsidiyaların tətbiqi­nin dəhlizin inkişafına təkan verə biləcəyi­ni xatırladıb. 

Forumun sonunda Transxəzər Bey­nəlxalq Nəqliyyat marşrutunun inkişafını sürətləndirmək və Çin Xalq Respublika­sından müntəzəm konteyner qatarlarının təşkilini təkmilləşdirmək üçün Çinin təşəb­büsü ilə təsis edilən “Middle Corridor Mul­timodal Ltd.” birgə müəssisəsinə Azər­baycan, Qazaxıstan və Gürcüstan dəmir yollarının daxil olması barədə əməkdaşlıq memorandumu imzalanıb. Bundan əlavə, toplantı çərçivəsində Çin mənşəli yüklərin Avropa və Asiya bazarlarına Orta Dəhliz vasitəsilə daşınması, regionlar arasında iqtisadi, ticari və nəqliyyat əlaqələrinin inkişaf etdirilməsi, xərclərin optimallaşdı­rılması, daşınmanın effektivliyinin artırıl­ması, əməliyyat səmərəliliyinin yüksəldil­məsi, müvafiq informasiya platformasının yaradılması və digər sahələr üzrə əmək­daşlıq istiqamətlərinin müəyyənləşdiril­məsini əsaslandıran “Yüksək keyfiyyətli Transxəzər beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi­nin birgə tikintisinə dair təşəbbüs” sənədi təsdiqlənib. 

Qeyd edək ki, son illərdə Trans-Xəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Dəhlizinin – Orta Dəhlizin inkişafı ilə bağlı həyata keçirilən genişmiqyaslı layihələrin uğurla reallaşdı­rılması nəticəsində Çindən Avropaya və əksinə istiqamətdə hərəkət edən yük qatar­larının sayı cari ilin yanvar–avqust ayların­da əvvəlki ilin eyni dövrü ilə müqayisədə 12 faiz artaraq 13 mini ötüb. “Çin Dövlət Dəmir Yolu Qrupu”nun bununla bağlı me­diada yayılan açıqlamasına əsasən, 2024-cü ilin ötən 8 ayında Çin–Avropa istiqamə­tində yük qatarları ilə 1,4 milyon TEU ekvivalentində yük daşınıb ki, bu göstərici üzrə artım 11 faiz təşkil edib.

Yeri gəlmişkən, Çin ilə Avropa arasın­da dəmir yolu ilə yük daşımalarına 2011-ci ildən başlanılıb. Ötən müddətdə Çindən Avropanın və Asiyanın onlarla şəhərinə və əks istiqamətdə 93 mindən çox qatar yola salınıb. Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu xətti istifadəyə verildikdən sonra Azərbay­candan keçməklə bir neçə yeni Çin–Avro­pa yük qatarı marşrutu istifadəyə verilib. Rusiya–Ukrayna müharibəsi başlayandan sonra isə şimal xətti üzrə dəmir yolunda yaranan çətinliklər logistika şirkətlərinin Orta Dəhlizə marağını əhəmiyyətli dərə­cədə artırıb. Son vaxtlar Qırmızı dəniz­dəki təhlükəsizlik problemləri səbəbindən gəmilərin Çindən Avropaya səfər müddəti ən azı 12 gün çoxalıb, nəticədə daşıma və sığorta xərcləri 2 dəfədən çox artıb.

Samir HEYDƏROV,
iqtisadçı-ekspert

Ukraynada müharibə başlayandan bəri Avropada Rusiya üzərindən yüklə­rin daşınmasına münasibətdə ciddi dəyi­şiklik baş verib. Bu, Orta Dəhlizə, daha dəqiq desək, Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutuna marağın yenidən artmasına səbəb olub. Maraqlıdır ki, Orta Dəhlizə marağı artıran təkcə Ukraynada­kı müharibə deyil. Husilərin kommersiya gəmilərinə qarşı raket və pilotsuz təy­yarələr atdığı Qırmızı dənizdə baş verən hadisələr də hökumətləri və şirkətləri nəqliyyat marşrutlarının şaxələndirilməsi zərurətindən xəbərdar edib. 

Dünya Bankının hesabatında 2030-cu ilə qədər Orta Dəhliz boyunca daşımaların həcminin 2021-ci illə müqayisədə 3 dəfə artacağı və yüklərin daşıma müddətinin 2 dəfə azalacağı proqnozlaşdırılır. Eyni zamanda, investisiya və əməliyyat tək­milləşdirmələrinin düzgün kombinasiya­sı vasitəsilə bu dəhlizin transkontinental ticarətin iqtisadi və siyasi davamlılığına əhəmiyyətli töhfə verə biləcəyi bildirilir. Bundan başqa, adıçəkilən layihə dəniz limanlarına çıxış vasitəsilə Çinə, Avropa­ya və dünyanın digər regionlarına etibarlı marşrutu gerçəkləşdirməklə Mərkəzi Asi­ya və Cənubi Qafqazın potensialının inki­şafını şərtləndirir. 

Xatırladaq ki, Orta Dəhliz 2014-cü ilin fevral ayında Azərbaycan, Qazaxıs­tan və Gürcüstanın müvafiq struktur­larının iştirakı ilə yaradılıb. Sonradan layihəyə Ukrayna, Rumıniya və Polşa qoşulub. 

Hazırda Çin–Avropa yük qatarları­nın, xüsusən də Orta Dəhlizdən keçən qatarların əsas hissəsi Çinin Sian şəhə­rindəki quru yük terminalından çıxır. İyul ayından başlayaraq Sian limanından Ba­kıya Orta Dəhlizlə gündəlik müntəzəm konteyner blok qatarların göndərilməsinə başlanılıb. Sentyabrın 18-də Siandan Trans-Xəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Mar­şrutu (TBNM) vasitəsilə Avropaya daha bir yük qatarı xətti açılıb. Qatar Qazaxıs­tan, Xəzər dənizi, Azərbaycan, Gürcüs­tan, Qara dəniz, Bolqarıstan, Serbiya, Macarıstan, Slovakiya və Çexiyadan keçməklə son təyinat nöqtəsi olan Man­heym şəhərinədək (Almaniya) 11,3 min kilometr məsafə qət edəcək.

“Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC-nin sədri Rövşən Rüstəmov bildirib ki, blok qatarları orta hesabla Çindən Azər­baycana 8-10, Gürcüstan limanlarına isə 12 gün ərzində çatdırılır. Bu ilin sonu­na qədər Çindən Orta Dəhliz vasitəsilə 300-ə yaxın konteyner blok qatarının göndərilməsi planlaşdırılır ki, bu da, təx­minən, 30 min TEU ekvivalentinə və ya 420 min tonadək yük həcminə bərabərdir.

 



İqtisadiyyat