2024-cü ildə 1095-ci ilin “təfəkkürü”
Avropa Parlamenti “Ermənistanla Avropa İttifaqı arasında daha sıx əlaqələrin yaradılmasının, Azərbaycanla Ermənistanın sülh sazişinin vacibliyi və digər məsələlər haqqında” qətnamə çıxarıb. Bəribaşdan deyək ki, sənəd qurumun əvvəlki səfsəfələrinin, bir növ, davamıdır. Amma ölkəmizə qarşı qərəz ritorikasının üstünlüyü baxımından hazırkı qətnaməni fərqləndirmək mümkündür.
Hiss olunur ki, avroparlamentarilər Ermənistanın müdafiəsi “vəzifəsinin” icrasına daha ciddi girişiblər. Onların tonuna diqqət yetirəndə tarixi “Səlib yürüşləri” dövrünün mənzərəsi canlanır. Sanki 1095-ci ildir, Roma papası II Urban Klermon kilsə məclisində çıxış edir və İsa peyğəmbərin (ə.) qəbrinin kafirlərdən xilasına çağırır.
İndi Avropa Parlamentinin deputatları II Urbanın yerindədirlər və Ermənistanı qorumaq, Azərbaycanı lənətləmək yolu tuturlar. Parlament deyil, absurd teatrdır. Həmin teatrda toplaşanların 504-ü qətnamənin lehinə, 4-ü əleyhinə səs verib, 32 deputat isə bitərəf qalıb.
AP-nin qətnaməsi, ümumən, iki hissədən ibarətdir. Birinci hissədə sənədin nə üçün qəbul edildiyi əsaslandırılır, ikinci hissədə isə konkret tələblər irəli sürülür. Hər iki hissəni nəzərdən keçirərkən, Ermənistanın bugünkü xarici siyasət kursunun ayrı-ayrı detalları, o cümlədən, beynəlxalq miqyasdakı ermənipərəst qüvvələrin yeritdikləri anti-Azərbaycan siyasətinin müxtəlif fraqmentləri göz önünə gəlir.
Beləliklə, qətnamənin qəbulunu zəruri edən “səbəblərdən” söz açaq. Sən demə, Ermənistanın bu ilin fevralında Beynəlxalq Cinayət Məhkəməsinin Roma Statutunu qəbul etməsi və quruma üzvlüyü ona əlavə dividend qazandırıbmış. Yəni, İrəvanın müdafiəsi həm də buna görə vacib imiş. Əlbəttə, başqa məsələlər də var. Bunlardan biri Ermənistanla Avropa İttifaqı arasında əməkdaşlığın dərinləşməsinə duyulan ehtiyacdır. Bu ehtiyac ona görə yaranıb ki, Hayastanı Azərbaycandan “müdafiə etmək” lazımdır. Müdafiənin hüquqi istinad nöqtəsi isə 1991-ci ilin Alma-Ata Bəyannaməsidir. O bəyannamə ki, Ermənistan onu otuz ilə yaxın müddətdə Azərbaycanın torpaqlarını işğalda saxlamaqla heçə sayıb. Əlbəttə, bu amil pensioner deputatlar üçün heç nədir.
Sən demə, Ermənistanın baş naziri Nikol Paşinyanın ötən il AP-dəki çıxışı da hazırkı qətnamənin qəbulu üçün əsas götürülməli məqamdır. Avroparlamentarilər erməni hökumət rəhbərinin nitqini Qərbə tam sadiqlik jesti kimi qiymətləndiriblər. Aydın görünür ki, onlar üçün “bizdən olan və bizdən olmayanlar” formulu əsasdır. Haqq və ədalət anlayışı isə bu formulun arxasınca sürünür.
Qətnamənin qəbulunu zəruriləşdirən və Ermənistanın müdafiəsinin vacibliyini əsaslandıran daha bir məqam isə ölkənin, guya, demokratikliyidir. Görünür, AP-nin deputatlarının bir çoxunun gözü kor, qulağı kardır. Ona görə də, erməni mediasını izləyib, Paşinyanın öz əleyhdarlarına qarşı hansı repressiv tədbirlər gerçəkləşdirdiyindən “məlumatsızdırlar”. Hesab edirlər ki, erməni demokratiyası Aİ-nin rəhbər tutduğu prinsiplərin tərkib hissəsidir. Söhbət demokratiyadan düşmüşkən, qətnamədə Rusiya tərəfindən Ermənistandakı demokratik prosesləri boğmaq cəhdinin mövcudluğundan söz açılır, Kremlin bu istiqamətdə dezinformasiya kampaniyası apardığı vurğulanır.
Qətnamədə Ermənistanın qorunmasını zəruriləşdirmək baxımından daha bir cəhətə diqqət yetirək. Paşinyan ölkəsinin Kollektiv Təhlükəsizlik Müqaviləsi Təşkilatında fəaliyyətini dondurduğunu deyib. Sənəddə isə bildirilir ki, buna görə Fransa, Yunanıstan və Aİ-yə üzv digər dövlətlər onun müdafiə qabiliyyətinin gücləndirilməsini qayğısına qalmalıdırlar. Çox güman ki, AP-nin deputatlarının Fransanın Ermənistana Hindistan vasitəsilə ötürdüyü silah-sursatdan məlumatları var. Hələ Hindistan–Ermənistan hava məkanı məsələsi də gündəmdədir və vurğuladıqlarımız Cənubi Qafqazdakı durumu gərginləşdirməyə xidmət edir. Görünür, AP-nin qətnaməsinin daha bir məqsədi həmin gərginliyi, belə demək mümkünsə, leqallaşdırmaqdır.
Ermənistanın iqtisadi cəhətdən hələ də Rusiyadan asılılığı. AP-nin qərəzli kağız parçasını əsaslandıran növbəti tezis budur. Əlbəttə, Avropada yaxşı başa düşürlər ki, rəsmi İrəvanın ölkədəki iqtisadi artım, inkişaf barədəki fikirləri sabun köpüyündən başqa bir şey deyil. El dilində desək, itin araba kölgəsində yatmasından xəbərdardırlar.
Onu da yaxşı bilirlər ki, qrant pulları hesabına qurulmuş Ermənistanın hazırkı iqtidarını saxlamaq üçün əlavə vəsait lazımdır. Yəni, demokratiya yalnız gəlişigözəl ifadələr toplusu deyil, həm də rifahdır. 2018-ci ildən bəri Paşinyan sıravi erməniləri yalnız gözəl ifadələrlə “yemləyir”, rifah aləti yaratmır, yaxud yarada bilmir. Acın qılınca çapması reallığını nəzərə alsaq, hazırda erməni aclarını doyuran yenə Rusiyadır. O zaman Ermənistanı qorumaq üçün kim əlini cibinə atmalıdır? Əslində, AP-nin qətnaməsindəki Rusiyadan asılılıq motivi budur. Görünür, xaricdəki erməni lobbi və diaspor təşkilatları qoca avroparlamentarilərə reallığı əks etdirən tezis də ötürüblər. İkincilərin isə birincilərdən aldıqları rüşvətin miqdarı o qədər çoxdur ki, qətnamələrində Ermənistanı bəsləmək çağırışı səsləndirirlər.
Əlbəttə, Aİ-nin beyin mərkəzləri də Ermənistanın Rusiyadan asılılığının aradan qaldırılmasına həssas yanaşırlar. Amma böyük vəsait ayırmaq istəmirlər. Yəqin, İrəvana, necə deyərlər, balıq vermək yox, balıq tutmağı öyrətmək istəyirlər. Çox güman, məsələ ətrafında xeyli düşünüb və qərara gəliblər ki, yalnız erməni avantürizmini alovlandırmaqla sözügedən vəzifənin həlli mümkündür. Buna görə AP-nin qətnaməsini “zəruriləşdirən” növbəti amil kimi Azərbaycanın antiterror tədbirləri və ölkəmizin “Qarabağdan ermənilərin çıxarılmasına görə məsuliyyətinin müəyyənləşdirilməsinin vacibliyi” götürülür. Bu amilin arxasınca Aİ-nin Azərbaycan və Ermənistan arasında sülh şərtlərini aktiv şəkildə dəstəkləməsinin bildirilməsi isə əsl məqsədin pərdələnməsi, saxta tərəfsizlik nümayişidir.
Ancaq qətnamənin növbəti tonu göstərir ki, ortada tərəfsizlik adlı heç nə yoxdur. Belə ki, sənəddə Azərbaycan və Ermənistan arasında birbaşa sülh danışıqlarının getməsi reallığının, ölkələrin delimitasiya və demorkasiya ilə bağlı fikir ayrılıqlarının mövcudluğunun, Bakının İrəvandan Rusiya sərhədçilərinin qoruyacağı Naxçıvana çıxış üçün dəhliz, həmin dəhlizdə heç bir sərhəd və gömrük nəzarətinin olmamasını tələb etməsinin və bununla, guya, Ermənistanın ərazi bütövlüyünün pozulmasına cəhdin göstərildiyinin, habelə, İrəvanın “Dünyanın kəsişməsi” təşəbbüsünü irəli sürərək, gömrük və sərhəd nəzarətini özünün həyata keçirmək istəməsi vurğulanır.
Sənədin qəbulunu əsaslandıran növbəti məqam kimi şərti sərhəddə bu il fevralın 13-də yaşanmış hərbi insidentin üzərində dayanılır. Həmin olay nəticəsində 4 erməni hərbçisinin ölməsinə, bir azərbaycanlı sərhədçinin yaralanmasına nəzər salınır. Mövcud xüsusda baş nazir N.Paşinyanın Azərbaycanın Ermənistana qarşı yeni müharibəyə başlamaq istəməsi ilə bağlı sərsəmləməsindən söz açılır. Yəni ki, bütün bunların fonunda Nikol və komandasının müdafiəsinin əhəmiyyəti qabardılır.
AP-nin deputatlarının “qətnamə məntiqlərini” əsaslandırmaq üçün uydurduqları növbəti cəfəngiyyat Azərbaycan tərəfindən Qarabağdakı erməni mədəni mirasının məhvinin həyata keçirilməsi, simvolik abidələrin dağıdılması fikridir. Hesab edirik ki, mövcud xüsusda ayrıca vurğulanmalı məqam var. Təsəvvür edin ki, AP-nin deputatları erməni mədəni mirası və simvolik abidələrindən söz açanda, bu sıraya “yerli parlamentin binası”nı daxil edir və onun söküldüyündən dəm vuraraq ölkəmizin üzərinə yüklənirlər. Bəli, qətnamənin qərəzliliyini təsdiqləyən ən böyük cəhətlərdən biri budur.
Diqqət yetirək, ərazi bütövlüyü və suverenlik məsələsini önə çəkmiş avroparlamentarilər ad çəkməsələr də, Qarabağda canını tapşırmış qondarma rejimin “parlament binası”ndan söz açırlar. Heç şübhəsiz, sözügedən binanı qorumaq motivi həm də erməni avantürizmini dəstəkləməkdir. “Parlament binası”nın erməniliyin simvolu kimi qəbulu beynəlxalq hüquq normalarına tam zidd təmayüldür. Pensionerlər klubu olan AP-nin sözügedən normalardan “xəbərsizliyi” isə “köhnə qitə”dəki düşüncə durğunluğunun bariz göstəricisidir.
Nəhayət, “Azərbaycan tərəfindən Ermənistan ərazilərinin işğalı faktı”. Hiss olunur ki, ermənipərəstlər anti-Azərbaycan ritorikası üzrə heç bir detalı kənara qoymurlar. Hər cür cəfəngiyyatı dövriyyəyə gətirməkdə pərgardırlar. Qətnamədə bilavasitə bu istiqamətdə də Ermənistanın müdafiəsinin vacibliyi üzərində dayanılır. Mövcud xüsusda Aİ-nin Azərbaycan–Ermənistan şərti sərhədinin Ermənistan tərəfindəki müşahidə missiyasının fəaliyyətinə toxunulur. Bildirilir ki, rəsmi Bakı həmin missiyaya qarşı çıxır, eyni zamanda, avropalı müşahidəçilərə maneçilik törədir.
Görəsən, Azərbaycan nə zaman Aİ missiyasının Ermənistan ərazisindəki işini pozub? Ümumiyyətlə pozubmu? Heç zaman bunu etməyib. Digər tərəfdən, Bakının həmin müşahidəçilərin şərti sərhədin ölkəmiz tərəfində fəaliyyət göstərməsinə razılıq verməməsi nəyə görə qınanmalıdır? Qətnamənin qəbulu əsaslandırmaq üçün bu sayaq məqamların ortaya atılması anlaşılmır. Ancaq Ermənistanın öz ordusunu gücləndirmək üçün beynəlxalq fondlardan yardım istəməsinin vacibliyinin vurğulanması ilə bağlı tezislər hər şeyi deyir.
Ən böyük məqsəd ölkəmizin, bir növ, demonizasiyasıdır, beynəlxalq ictimaiyyəti Azərbaycana qarşı qaldırmaqdır. Hiss olunur ki, bunun üçün ən xırda detallar da nəzərə alınır, bütün sərsəmliklərə “fundamentallıq” qazandırılır. Ardınca isə...
***
Əvvəldə vurğuladığımız kimi, AP-nin qətnaməsi iki hissədən ibarətdir. Sənədin qəbulunu zəruriləşdirən “məqamları” diqqətə çatdırdıq. İndi isə ikinci bölümə keçək. Bu bölümdə avroparlamentarilər özlərinin “tələblərini” ifadə edib, etirazlarını bildiriblər. Daha doğrusu, bilavasitə pisləmək yolu tutublar.
Bəli, ilk olaraq, haqqında danışdığımız 13 fevral insidenti qınanıb. Əlbəttə, AP-nin deputatları bildirməzlər ki, qanlı toqquşmanın səbəbi Ermənistan tərəfindən açılan atəşdir. Onlar mövcud xüsusda da ölkəmizi günahkar sayırlar. Yada salaq ki, qanlı toqquşmadan sonra Aİ-nin bəzi təmsilçiləri Ermənistan hakimiyyətinin, guya, Azərbaycanın cavabının adekvat olmadığına dair sərsəmləmələrini təkrarlamışdılar. İndi qətnamə xüsusunda da təxminən, həmin sərsəmləmələr gündəmə gəlib. Avroparlamentarilərin mövqeyindən belə çıxır ki, Azərbaycan rəsmiləri Aİ təmsilçilərinin qərəzli fikirlərinə münasibət bildirməməli idilər. Eyni zamanda, ölkəmiz qurumun müşahidə missiyasına şərti sərhədin öz tərəfində şərait yaratmağa borcludur. Bir sözlə, ortada absurd tələblər var.
Qətnamədəki ermənipərəstliyə hesablanmış ən böyük absurd məqam budur: “Avropa İttifaqı Ermənistanın ərazi bütövlüyünü və suverenliyini inkar edən bütün hüquqi və fiziki şəxslərə qarşı sanksiya tətbiq etməlidir”. Heç dəxli var?! Avroparlamentarilərdən olsa, məsələni kriminallaşdırarlar da. Necə ki, Fransada qondarma “erməni soyqırımı”nı danmaq cinayət məsuliyyəti yaradır, çox güman, AP-nin “pensionerləri” eyni presedenti ərazi bütövlüyü və suverenlik üzərinə də gətirmək düşüncəsindədirlər.
Yeri gəlmişkən, AP-nin qətnaməsindəki daha bir tələb budur ki, Azərbaycan Naxçıvana yol üçün Ermənistan ərasizində dəhliz istəməməlidir. Kommunikasiyalar Ermənistanın ərazi bütövlüyü və suverenliyi prinsipinə hörmət əsas götürülməklə açılmalıdır. Əlbəttə, AP-nin deputatları də rəsmi İrəvan kimi, 10 noyabr 2020-ci il tarixli üçtərəfli Bəyanatı heçə saymaq yolu tuturlar. Onlar üçün Paşinyanın imzası ilə təsdiqlənmiş öhdəlik adlı bir şey yoxdur. Sərsəmlik isə bilavasitə tələbin özündədir. Çünki Azərbaycan heç vaxt Ermənistanın ərazi bütövlüyünü və suverenliyini şübhələndirməyib. Ölkəmiz, sadəcə, Naxçıvana yolun “Azərbaycandan – Azərbaycana yol” məntiqini əsas götürüb və belə bir mövqe səsləndirməkdə haqlıdır. Əgər İrəvan buna razı deyilsə, Naxçıvana yol İran ərazisindən keçəcək. Problem isə ondadır ki, kollektiv Qərb bunu da istəmir. İstəyi odur ki, Ermənistan və erməni avantürizmi qlobal beynəlxalq marşrutun mərkəzində dayansın.
Növbəti absurd tələbə keçid alaq: “Azərbaycan Qarabağ ermənilərinin hüquq və təhlükəsizliyini təmin etməli, buna hörmətlə yanaşmalı, həbsxanada olan Qarabağ ermənilərinə amnistiya tətbiq etməli, Beynəlxalq Ədalət Məhkəsinin qərarlarını yerinə yetirməlidir”. Görəsən, avroparlamentarilərin qeyd edilən xüsus baxımından başqa arzusu və istəyi varmı? Belə çıxır ki, ölkəmiz Qarabağ canilərini əfv etməlidir...
“Türkiyə və Azərbaycanın digər müttəfiqləri vəziyyəti qızışdırmamalıdırlar”. Haqqında danışdığımız qətnamədəki növbəti tələb budur. Məsələdən söz düşmüşkən, Aİ-nin Cənubi Qafqaz və Gürcüstan böhranı üzrə xüsusi nümayəndəsi Tovio Klaar bir neçə dəfə bildirib ki, Ankara Azərbaycan–Ermənistan münasibətlərində ən yaxşı vasitəçi ola bilər, AP-nin deputatları isə Türkiyəni durumu gərginləşdirməkdə günahlandırırlar. Görünür, pensionerlərin Klaarın dediklərindən xəbərləri yoxdur. (?)
Sonda AP-nin qətnaməsinin ən absurd cəhətinə diqqət yetirək. Beləliklə, Avropa Şurası təmsilçilərinin və Aİ-nin bəzi komissiya rəhbərlərinin Azərbaycan Prezidentini yenidən dövlət başçısı seçilməsi ilə bağlı təbrik etmə tonları əndazə bilməyən “pensionerlərin” xoşuna gəlməyib və qətnamədə buna etiraz bildiriliblər. Sən demə, rəsmilər “Azərbaycanda demokratiyanın olmadığını bildirməməklə”, “ölkənin Aİ-nin tərəfdaşı fikrini qabartmaqla” yanlış ictimai rəy formalaşdırıblarmış, Qarabağdakı etnik təmizləməni nəzərə almayıblarmış.
Göründüyü kimi, Avropa Parlamenti özünün ermənipərəstlik ritorikasına ara vermir, qərəz dolu qətnamələri sıralayır. Əlbəttə, qurumun bu sayaq kağız parçalarının heç bir əhəmiyyəti yoxdur. Azərbaycan öz mövqeyində qətidir və heç bir halda prinsiplərindən geri dönən deyil. Hazırkı qətnamə isə bir daha düşünməyə əsas verir. Sənəd göstərir ki, Ermənistan belə mənasız lakmus kağızları ilə beynəlxalq ictimaiyyətdə ölkəmiz əleyhinə yanlış rəy formalaşdırmaq niyyəti güdür. Yekun məqsəd isə bəllidir – reallıqları təhrif edərək, Azərbaycanla sülh gündəmindən uzaqlaşmaq. Cənubi Qafqazda maraq dairələri uğrundakı yeni müharibə üçün zəmin formalaşdırmaq.
Əvəz CAHANGİROĞLU
XQ