Fransa rəhbərinin Cənubi Qafqaz və Afrika siyasətini izləyənlər onu məhz bu cür xarakterizə edirlər
Onun həm Cənubi Qafqaz bölgəsi, həm də Azərbaycanla bağlı sərgilədiyi mövqe, burada baş verən hadisələr barədə söylədikləri, bir qayda olaraq, saxta “fakt və sübutlar”, dezinformasiya və şantaj üzərində qurulub. Bu adam istər 44 günlük Vətən müharibəsinin gedişində, istərsə də ondan sonra Ermənistan və Azərbaycan arasında sülh dialoqu və münasibətlərin normallaşması mərhələsində Bakıya hər türlü diplomatik, hərbi, iqtisadi təzyiqlər göstərməyə, hətta hədə-qorxu gəlməyə girişdi. Söhbət Fransa prezidenti Emmanuel Makrondan gedir.
Əslində, Fransanın erməniləri dəstəkləməsi bu günün, yaxud dünənin mövzusu deyil. Hərçənd, doxsanıncı illərin əvvəllərində, Qarabağ münaqişəsi yeni qızışanda fransızlar, guya, balanslı mövqedən çıxış etdiklərini nümayiş etdirirdilər. Amma elə onda da maskalanmış müsyölərin hiyləgərlikləri görünürdü. Paris ATƏT-in Minsk qrupunun üçüncü həmsədri kimi tərəflər arasında sülhə nail olma üzrə vasitəçi kimi də ikiüzlü siyasət yürüdürdü. Azərbaycan hələ o vaxt Parisin sülh vasitəçiliyinə etirazını bildirmişdi. Fransa Ermənistanın daim yanında olduğunu nümayiş etdirib, münaqişənin Ermənistanın maraqları çərçivəsində həllinə çalışıb.
Keçmişə qayıdış olmayacaq
İndi dövran da dəyişib, reallıq da. Daha Azərbaycan kənar vasitəçilərin məsləhətinə ehtiyac duymur. O, özünün ərazi bütövlüyünü təmin edib, suverenliyimiz beynəlxalq hüquqa uyğundur. İndi əminliklə deyə bilərik ki, Cənubi Qafqazın tarixində hərbi cəhətdən ən sabit dövr başlayıb. Bölgənin otuz il intizarında olduğu bu sabitlik Azərbaycan Ordusunun 23 saatdan bir qədər artıq vaxtda Qarabağda həyata keçirdiyi antiterror tədbirləri nəticəsində separatçı-xunta rejiminə son qoyması sayəsində əldə edildi. Amma hərbi müstəvidə yaranmış bu sabitliyə bəzi ölkələr və dairələr diplomatik müstəvidə zərər verə biləcək addımlar atırlar. Bu xüsusda, Fransanın adı birincilər sırasındadır. Rəsmi Parisin Hayastana silah-sursat göndərməsi, Fransanın baş diplomatı Ketrin Kolonnanın İrəvana səfərləri, burada verdiyi bəyanatlar, Senatda iki gün əvvəlki çıxışı, onun ermənilərin Qarabağa qayıdışına dair BMT-nin Təhlükəsizlik Şurasında qətnamə qəbul edilməsi istiqamətində təşəbbüsü bütün bunların böyük oyunun tərkib hissəsi olması təsəvvürünü yaradır. Yəni, Fransa özünün aşkar sezilən militarizm siyasəti, diplomatik avantürizmi ilə Cənubi Qafqazda sülhün və əmin-amanlığın bərqərar olmasının qarşısını almağa çalışır. Məqsəd hərbi qarşıdurma və gərginlik fonunda bölgədə yerini möhkəmlətməkdir. Prezident İlham Əliyev MDB-yə üzv dövlətlərin təhlükəsizlik və xüsusi xidmət orqanları rəhbərləri şurasının 53-cü iclasının iştirakçıları ilə görüşündəki çıxışında məhz Emmanuel Makronun ölkəmizə qarşı təxribatlarına işarə vuraraq deyib: “Azərbaycan həm işğal müddətində, həm İkinci Qarabağ müharibəsində, həm də antiterror tədbirləri zamanı bütün humanitar normalara riayət edib. Beynəlxalq ekspertlər bunun şahididirlər. Yeri gəlmişkən, bu yaxınlarda azad edilmiş ərazilərdə səfərdə olan BMT missiyası dünən və bundan, təxminən, bir həftə əvvəl artıq iki dəfə məhz bunu vurğulayıb ki, bütün humanitar normalara əməl olunub. Bununla belə, Qərbdəki erməni havadarları Azərbaycana qarşı iyrənc təxribata və yalançı kampaniyaya əl ataraq, hər şeydə bizi ittiham edirlər. Burada əsas skripkanı çalan Fransadır və bu, həm sözügedən ölkənin rəsmi şəxslərinin bəyanatlarında, həm Azərbaycanın diskreditasiya edilməsi cəhdlərində, həm də Azərbaycana qarşı aparılan və hər şeyin alt-üst şəkildə təqdim edildiyi media kampaniyasında özünü büruzə verir. Azərbaycan işğalçı kimi, Ermənistan isə qurban kimi qələmə verilir. Otuz illik işğalın tarixi, bütün şəhər və kəndlərimizin yerlə-yeksan edilməsi, Xocalı soyqırımı, bütün bunların hamısı inkar edilir, yalanla dolu hekayələr uydurulur”.
Neomüstəmləkəçinin filantropluğu
Ümumiyyətlə, Fransanın Azərbaycan–Ermənistan dialoqunda, sülh danışıqları prosesində iştirak etməsi kökündən yanlış idi. Bakı özünü nüfuzdan və etimaddan salmış bir ölkənin vasitəçilik missiyasına vaxtaşırı etirazını bildirirdi. Amma səbrin də tükənən məqamları olur. Son zamanlar Fransa iqtidarı prezident Makronun timsalında sülh gündəmində olmayan məsələləri qabardır, ciddi-cəhdlə danışıqlar prosesinə təsir göstərməyə, vasitəçilik missiyasından sui-istifadəyə çalışır. Qatı ermənipərəst siyasət yürüdən Fransa iqtidarının erməni lobbisinin güclü təsiri altında olması faktdır. Rəsmi Paris həm də bu amilə görə Ermənistanın maraqlarını açıq şəkildə və ədalətsizcəsinə müdafiə edir. Bütün bunları nəzərə alaraq, Fransanın heç bir halda Azərbaycan və Ermənistan arasında “sülhyaradıcı” missiyalı vasitəçiliyə layiq olmadığı qənaətinə gələ bilərik.
Son proseslər həm də onu göstərirdi ki, rəsmi Paris Brüssel formatını özəlləşdirməyə çalışırdı. Hərçənd onu da etiraf etmək lazımdır ki, İrəvan və Bakı arasında münasibətlərin normallaşması istiqamətində Brüssel formatı çərçivəsində, Avropa İttifaqı Şurasının prezidenti Şarl Mişelin moderatorluğu və ciddi səyləri müqabilində sülhə doğru addımlar atıldı.
Ermənidən daha çox ermənilik etmək sevdasına düşən Fransanın xarici işlər nazirinin Azərbaycanın Qarabağ bölgəsini təzyiq göstərilmədən, sərbəst və könüllü şəkildə tərk edən ermənilərin Ermənistanda yerləşməsinin, guya, Azərbaycan tərəfindən planlaşdırılan “etnik təmizləmə” iddiasını səsləndirməsi riyakarlığın zirvəsi idi. Bununla, o, ölkəsinin beynəlxalq təşkilatların rəyinin, hətta Ermənistan baş nazirinin 21 sentyabr tarixli bəyanatının tam əksinə, məkrli və utopik siyasətlərini davam etdirmək marağını güddüyünü nümayiş etdirdi.
Otuz il ərzində müstəmləkəçiyə, işğalçıya dəstək verən Fransanın indi durub insan haqlarından, ədalətdən və beynəlxalq hüquqdan danışması sadəcə ironiya və gülüş doğurur. Ərazilərimizin işğaldan azad olunmasını, işğalçı qüvvələrin oradan qeyd-şərtsiz və dərhal çıxmasını, məcburi köçkünlərin öz evlərinə qayıtmasını tələb edən BMT Təhlükəsizlik Şurasının dörd qətnaməsinin icrasını təmin etmək üçün qımıldanmayan Fransa liderinin bu gün həmin beynəlxalq qurumda ölkəmizə qarşı qətnamənin qəbuluna çağırış etməsi riyakarlıqdan başqa bir şey deyil.
Yalnız gülüş və ironiya
Müstəmləkəçilik röyasından hələ də ayıla bilməyən Parisin Yaxın Şərqdə, Şimali Afrikada ölkələrə və xalqlara qarşı həyata keçirdiyi soyqırımı siyasəti, müsəlmanlara antipatiyası, dini və irqi ayrı-seçkiliyi, o cümlədən Azərbaycan və Türkiyəyə qarşı qərəzli siyasəti hamıya bəllidir. Emmanuel Makron isə rəsmi Parisin bu ənənəvi siyasi kursunu yüksək templərlə davam etdirməkdə “gül vurur”. Həm ölkə daxilində, həm də onun xaricində “Fransanın ən uğursuz prezidenti” statusunu qazanmış Makron özünün anti-Azərbaycan və anti-Türkiyə baxışlarını heç vaxt gizlətməyib. İstər Aİ, ATƏT və AŞPA-da, istərsə də NATO, BMT kimi beynəlxalq platformalarda Makron birmənalı şəkildə ermənipərəst mövqe nümayiş etdirib. Buna görə də Azərbaycan Fransanın iştirakı ilə keçirilən görüşlərə qatılmır və bu ölkənin vasitəçilik təklifini rədd edir.
“Fransa Prezidentinin bu yaxınlarda Azərbaycanın beynəlxalq hüquqla problemləri olduğuna dair verdiyi bəyanat yalnız gülüş doğura bilər. Çünki Azərbaycan beynəlxalq hüququ pozmayıb. Biz öz ərazimizdə döyüşmüşük, separatizmi aradan qaldırmışıq, bütün humanitar normalara, Cenevrə Konvensiyasına əməl etmişik. Beynəlxalq hüququ isə 30 il ərzində Fransanın əlaltısı, bu gün onun əsas müttəfiqi olan Ermənistan qonşu dövlətin ərazisini işğal edərək pozub. Necə deyərlər, öz gözündə tiri görməyib başqasının gözündə tük axtarmaq lazım deyil”.
Bu sözləri də İlham Əliyev MDB-yə üzv dövlətlərin təhlükəsizlik və xüsusi xidmət orqanları rəhbərləri şurasının iclasının iştirakçıları ilə görüşündəki çıxışında söylədi. Dövlətimizin baçşçısının Emmanuel Makronun həddini aşan ermənipərəstliyinə və “siyasi daltonikliyinə” xalqımızın müdrik kəlamı ilə cavab verməsi tam yerinə düşdü.
Elxan ŞAHİNOĞLU,
Atlas Araşdırmalar Mərkəzinin rəhbəri, siyasi analitik:
Emmanuel Makron prezident seçiləndən sonra Fransa Ermənistana və Azərbaycana münasibətdə sözdə olan balansı da pozdu. Yəni, birmənalı şəkildə sırf ermənipərəst mövqeyə keçdi. Birinci Qarabağ müharibəsi, ondan sonra, eləcə də indiki dövrdə ikiüzlü yanaşma sərgilədi. Cənubi Qafqazın açar dövləti sayılan Azərbaycanla münasibətlərini tamamilə korladı və Bakı öz sözünü dedi: Fransanın olduğu yerdə biz yoxuq! Balansı pozduğuna, ermənpərəst mövqedən çıxış etdiyinə görə vasitəçi ola bilməz. İtirən kim oldu? Əlbəttə, Fransa.
ABŞ-da da ermənipərəst qüvvələr, dairələr var, amma rəsmi Vaçinqton hər halda balansı qoruyub saxlamağa çalışır. Buna görə Birləşmiş Ştatların vasitəçiliyindən imtina etməmişik. Çünki Makron Fransası Bayden Amerikası kimi siyasət yürütmür. Makron son illər dəfələrlə İrəvana səfər etdi, amma bir dəfə də Azərbaycana gəlmədi. İkitərəfli münasibətlər gərginləşmədən öncə də bunu etmədi. Halbuki, Fransanın keçmiş prezidentləri İrəvana yolları düşəndə Bakıya da gələrdilər. Makron bu diplomatik balansı da pozdu. O, təkcə Qafqazda deyil, digər coğrafiyada da eyni siyasəti güdür. Afrikadan bu səbəbə görə sıxışdırılıb çıxarılır. Ermənistan baş naziri Nikol Paşinyan isə sanki Makronu özünə yeni ağa seçib. Düşünür ki, Fransa Hayastanın bütün dərdlərinə çarə edəcək. Fəqət Fransa heç vaxt Rusiyanı əvəz edə bilməz. Sabah Moskva onların qazını kəssə, onu Fransa verəcək? Hansı xətlə? Yaxud Ermənistan Rusiya bazarından məhrum edilsə, Fransa onun məhsullarını qəbul edəcəkmi? Makronun İrəvana dəstəyi ancaq sözdədir. Əməldə isə hayları daha dərin uçuruma aparır. Paşinyan Makronsuz danışıqlar masasına oturmaq istəmir, MDB-dən, KTMT-dən imtina edir. Parisin vasitəçiliyini də Azərbaycan qəbul etmir. Nə vaxt bu ölkənin prezidenti dəyişərsə, Fransa balanslı mövqeyə qayıdarsa, onda münasibətlər normallaşa bilər. Amma nə qədər ki, Makron hakimiyyətdədir, ikitərəfli münasibətlərin normallaşma mərhələsinə daxil olmasına inanmıram.
Tofiq ABBASOV,
siyasi şərhçi:
Fransa prezidentliyinə bir növ səhnə arxasından gələn Emmanuel Makron faktiki olaraq Rotşildlərin əlindən su içən marionet fiqurdur. Onun nə siyasi savadı, nə də intellekti Fransa kimi nüfuzlu bir dövlətin rəhbəri olmağa, dünya nizamında iştirak etməyə imkan vermir. Amma, deyilənə görə, bankir kimi müəyən bacarığa malikdir. Prezident olandan sonra fransızların sosial durumu pisdən daha pisə yuvarlanıb. Bu mənada, Makronun personası və fəaliyyəti müəyən suallar doğurur. Onun ölkənin mövcud problemlərini həll etmədiyi bir yana, bütün istiqamətlərdə yeni problemlər yaradır.
ABŞ-nin sabiq prezidenti Tramp Makronla uşaq kimi davranırdı. O da Trampın qarşısında lisey şagirdinə dönmüşdü. Görürük ki, bu adamın həm Amerika, həm Afrika, həm də Qafqaz strateji xətlərinin hamısında siyasi balansı sıfırlanıb. İndi o, fəaliyyəti ilə neqativ resurslar bazasını artırmaqla məşğuldur. Azərbaycana çağırışlar göndərən Makron bilsin ki, bura Afrika deyil. Yeri gəlmişkən, yuxarıdan aşağı baxdığı Afrika da ondan üz döndərdi.
Makron bizdən nə istəyir? Çalışır ki, Ermənistanı özünə sipər etməklə, heç olmasa, Qafqaz cinahında özünə müsbət dividend qazansın. Burada da gördük ki, rəsmi Bakının zərgər dəqiqliyindəki diplomatiyası, dövlət başçımızın uğurlu gedişləri Makronu “mat” vəziyyətində qoydu. BMT Təhlükəsizlik Şurasında Fransa liderinin üzləşdiyi uğursuzluq ona dərs olmalıydı. Amma, hər şeydən göründüyü kimi, Makron Azərbaycan vasitəsilə Orta Asiyaya, Şərqə açılan marşrutlara qoşulmağı düşünür. Məqsədi isə Qazaxıstan və Özbəkistanın uran yataqlarına əl uzatmaqdır. Yəni Afrikada əldən çıxardığı itikiləri postsovet məkanında kompensasiya etmək istəyir. Bu yolda Azərbaycanı özünə maneə görür. Bir az da şəxsi qısqanclıq məsələsi var. Bəli, Makron Azərbaycan Prezidenti ilə rəqabət aparmaq istəyir. Fəqət İlham Əliyev bütün müstəvilərdə cılız və uğursuz fransızın layiqli cavabını verir.
İmran BƏDİRXANLI
XQ