Əməkdar artist Ayşad Məmmədovla oynayacağı yeni obrazın məşqlərinə başlamazdan bir gün əvvəl görüşdük. Bizə dedi ki, sabahdan heç kimlə görüşməyəcəm, söhbət etməyəcəm, çünki çox məsuliyyətli bir obraza imza atmağa hazırlaşıram.
Bu, hansı əsər, hansı obrazdır ki, aktyor onun məşqlərinə başlayanda özünü ətrafdan təcrid etməyi lazım bilir? Bu barədə sonda söhbət açacağıq. Hələlik isə, onun yaradıcılıq qalereyasına “səyahətimizə” yolun əvvəlindən başlayırıq.
– Ayşad müəllim, Nəsir Sadıqzadə və Vaqif Abbasov kimi ustadlardan dərs almış, Hüseynağa Atakişiyevin teatrında püxtələşmiş və bu gün ölkənin baş səhnəsi olan Akademik Milli Dram Teatrında işləyən aktyor üçün sənət meydanı hansı imkanları açıb?
– Akademik Milli Dram Teatrı mənim üçün müqəddəs məkandır. Çünki uşaqlıqdan atam məni o teatrın bütün tamaşalarına aparıb. Altı yaşımdan teatrın tamaşaçısı olmuşam. Atam Kamal Məmmədov Tofiq Kazımovla bir yerdə oxuyublar, dost idilər. Tofiq müəllim onu bütün premyeralara dəvət edirdi və teatrda öz lojasında oturdurdu – sağdan birinci lojada.
Tofiq müəllim atamın sənət zövqünə inanırdı. Atam sənəti həm yaxşı bilirdi, həm də ona çox bağlı idi. Ailə quranda anam atamın qarşısında şərt qoyub ki, aktyorluğu atmasan, səninlə evlənmərəm. Atam da anamı çox sevdiyindən onunla evlənib, sənətdən uzaqlaşıb, bir müddət kinoprokatda işləyib. Həsən Seyidbəyli filmlərinin premyeralarını atama görə Mərdəkan klubunda (atası sonralar Mərdəkan klubunun müdiri işləyib) təşkil edirdi.
İsrafil İsrafilov məni Milli Dram Teatrna dəvət edəndə sevindiyimdən qəhərləndim. Bu sənət məbədinin divarları arasında çox böyük sənətkarlar çalışıb. Onların enerjiləri həmin ocağa hopub. Gənc nəsil bunun fərqində deyil, amma mənim üçün çox önəmli məqamdır. Uşaqlıqdan qəlbimdə Akademik Milli Dram Teatrının möhürü var.
– Belə bir yolu davam etdirmək asan olmadığı kimi, həm də məsuliyyətlidir.
– Əlbəttə. Bir məqamı da deyim, Hüseynağa Atakişiyev rəhmətə getməsəydi, Dövlət Gənclər Teatrında qalsaydı, yəqin ki, mən bura gəlməzdim. Milli Dram Teatrı zirvə idisə, Gənclər Teatrı öz evim idi.
– Hüseynağa Atakişiyev Şəki Dram Teatrında işləyəndə siz universitetdən təyinatla həmin teatra getdiniz. Bu hekayəti öz dilinizdən eşidək.
– Üçüncü kursda oxuyanda Şəki Teatrında Hüseynağa müəllimin hazırladığı tamaşalara baxmışdım, çox xoşuma gəlmişdi. Hətta heyrətlənmişdim və düşünmüşdüm ki, mən hökmən bu teatrda işləyəcəm. Hüseynağa müəllim Rəhman Əlizadənin “Kəndimizin nağılları” əsərini tamaşaya qoymuşdu. Ona dedim ki, mən də sizinlə premyeraya getmək istəyirəm. Dəvət elədi, birlikdə getdik. Tamaşadan sonra Hüseynağa Atakişiyevlə görüşəndə dedim ki, mən bu teatrda işləmək arzusundayam. Dedi ki, buyur, gözüm üstdə yerin var. Odur ki, təyinat veriləndə israrla Şəki Teatrına getmək istədiyimi bildirdim. Ələkbər Hüseynovla birlikdə bizi göndərdilər Şəki Dövlət Dram Teatrına.
– Şəki Dram Teatrı o vaxt xarici festivallarda iştirak edir, uğur qazanırdı. İrəvandakı teatr festivalına da getmişdi...
– Bəli, 1984-cü ildə İrəvanın Sundukyan Teatrında Beynəlxalq Şekspir Festivalı keçirilirdi. Dünyanın çox yerindən böyük teatrlar gəlmişdi, Mixail Ulyanov kimi dahi sənətkarı Şekspir qəhrəmanlarının obrazında izləyirdik. Biz festivala “Romeo və Cülyetta” tamaşası ilə qatılmışdıq. Romeonu mən, Cülyettanı Zemfira Abdullayeva oynayırdı. Tamaşa çox uğurla qarşılandı, xarici ölkələrin aktyorları tamaşamızı çox bəyəndilər. Amma ermənilər bundan qıcıqlandılar və başladılar bizə sataşmağa. Hüseynağa müəllim tapşırdı ki, nə eləyirlərsə, eləsinlər, reaksiya verməyin... Orada maraqlı hadisə də olmuşdu. Son səhnədə Romeo zəhər içir axı, gördüm ki, şüşədəki həqiqətən zəhər dadır. Səhnəni oynadım, zəhəri “içib” yıxıldım yerə. Dilimin altında saxladığım “zəhəri” ağzımın küncündən yavaşca axıtdım. Sonra öytrəndim ki, şüşəni “səhv” salıb, mənə kamfora yağı veriblər.
–Şəki Teatrından sonra Hüseynağa müəllimin özülünü qoyduğu Dövlət Gənclər Teatrında işlədiniz. Yəni ustad harda, siz də orda?
– Hüseynağa müəllim Gənclər Teatrını artıq yaratmışdı, Həsən Əbluç orada “Aydın” tamaşasını hazırlayırdı. Ustad zəng elədi ki, Ayşad, bura gəl!
– Çox obrazlarınız olub, amma razılaşın ki, tamaşaçı yaddaşında “Bəxt üzüyü”ndəki Hüseyn kimi qalmısınız. Hüseynin uğuru nədə oldu?
– Vaqif Səmədoğlu ilə dost idik, əsərlərinin ilk oxucularından olmuşam. Özü bağışlayırdı. Onun əsərlərinin ruhunu duyurdum. “Yayda qartopu oyunu”nda rol almışdım. Sonra Hüseynağa müəllimin Şəki Teatrında hazırladığı “Bəxt üzüyü”ndə Rasimi mən, rəhmətlik Fərman isə Hüseyni oynadı. Möhtəşəm oynayırdı. Ramiz Əzizbəyli “Bəxt üzüyü” filmində Hüseyn rolunu mənə həvalə edəndə dedim onu Fərman oynamalıdır. Ramiz müəllim dedi ki, mən Hüseyn kimi səni görürəm. Tamaşadan Hüseyn obrazını əzbər bilirdim, onun ağrılarını yaşamışdım. Kinoya çəkiləndə Hüseyn artıq mənimçün doğma idi. Elə uğuru da bundadır. Hüseyn xarakteri içimdə zamanla bişmişdi, hazır idi.
– “Bəxt üzüyü”ndən sonra kinoya az çəkildiniz...
– Çəkildim, amma daha Hüseyn olmadı. “Əli və Nino” filmində Əlinin atasını oynadım. Fərqli rol idi.
– Bəs uğurlu hesab etdiyiniz başqa rolunuz hansıdır?
– Anarın “Yaxşı padşahın nağılı”nda Padşah, “Almaz”da Ocaqqulu, “Ölülər”də İsgəndər. Elə rollar az olur. Akademik Dram Teatrda oynadığım ilk rol “Lənkəran xanının vəziri” tamaşasında şairlərdən biri oldu. O da maraqlı idi, rəhmətlik Vaqif İbrahimoğlu fərqli quruluş vermişdi.
İndi Hüseyn Cavidin “İblis”ini hazırlayırıq. Cavid çox sevdiyim dramaturqdur, ən çox sevdiyim əsəri elə “İblis”dir. Böyük bir məsuliyyətin altına girmişəm, həm də qorxuram. İblis olmaq, İblisin varlığına qapılmaq dəhşətli gəlir mənə. Hələ məşqlər başlamazdan əvvəl mətni oxuyanda həyat yoldaşım deyirdi ki, deyəsən, yavaş-yavaş İblisə dönürsən. Qadınlar yaxşı başa düşürlər belə şeyləri.
– Bir halda ki, iblisləşmədən danışdıq. Bayaq sənət söhbətləri deyəndə elə bunu nəzərdə tutmuşduq. Aktyor var, deyir mən obrazı oynayıram, digəri deyir ki, yaradıram. Obraza “daxil oluram” deyən də var. Sizdə necədir?
– Oynayıram. Teatr həyatı anladan oyundur. Yaratmaq Allaha, Tanrıya xasdır. Şekspir də oyun deyirdi. Sadəcə, oyunu düzgün qurmaq lazımdır.
– Səhnə obrazlarınızın əksəriyyətində monoloq var. Bəs Ayşad Məmmədov öz monoloqunda nə deyər?
– Monoloq “İblis”də də var. Mənim monoloqum, yəqin, sakit və qısa olacaq, gözlərimi yumub deyəcəm: ölüm son monoloqdur.
Söhbətləşdi:
Ramilə QURBANLI
XQ