Xalq yazıçısının yubileyə sənət hesabatı

post-img

Çağdaş ədəbiyyatımızın görkəmli nümayəndəsi, Xalq yazıçısı Elçinin anadan olmasının 80-ci ildönümü münasibətilə şənbə günü Səməd Vurğun adına Azərbaycan Dövlət Akademik Rus Dram Teatrının yaradıcı kollektivi bu sənət ocağı ilə sıx əməkdaşlıq edən dramaturqun yubileyinə onun sonuncu pyesi “Otelloya xəyanət” tamaşasını hədiyyə etdi. Yazıçının özünün, yaxınlarının, sənət dostlarının, ölkənin yaradıcılıq qurumları rəhbərlərinin və tanınmış ziyalıların iştirak etdiyi təntənəli premyera Elçinsevərlərin yubilyar ədibin yaradıcılığına böyük marağının və verdikləri yüksək qiymətin nümayişinə çevrildi.

İlk tamaşanın əvvəlində səhnəyə müxtəlif qurumlar adından təbrik əklilləri qoyuldu. Teatrın baş rejissoru, Xalq artisti Aleksandr Şarovski və Xalq yazıçısı El­mira Axundova fəxri lojada əyləşmiş Xalq yazıçısı Elçini salamladılar, tamaşaçılara onun dramaturgiyasının özəlliklərindən və məhsuldarlığından, milli teatr səh­nəsinə gətirdiyi yeniliklərdən söz açdılar, görkəmli yazıçı-dramaturqu ölkənin mə­dəni elitası adından səmimi təbrik etdilər. “Teatr içində teatr” formasında qələmə alınmış, meydan tamaşası üslubunda quruluş verilmiş yeni əsər böyük maraqla izlənildi və müəllifin yubiley hesabatının uğurlu nümunəsi kimi qarşılandı. Sonda yubilyar səhnəyə dəvət edildi, alqışlar al­tında gül-çiçəyə qərq edildi, şərəfinə yu­biley tortu kəsildi.

Tamaşaçılara yüksək sənət zövqü gətirmiş, Elçin dramaturgiyası ilə can­lı təmas yaratmış və müasir rejissorluq fəndləri ilə ərsəyə gətirilmiş səhnə əsə­rinin bəzi məqamlarını oxucularımızın nəzərinə çatdırırıq.

...Reallıqla xəyal arasında sərhəd nə zaman aradan götürülür? Səhnənin işıq­ları sönəndə, pərdələr salınanda aktyor­lar nə hiss edirləır? Eyni bir rolu uzun illər ərzində oynamaq hansı hisslər yaradır? Bu və digər çoxsaylı suallara “Otelloya xəyanət” tamaşasına baxmaqla cavab tapmaq olar.

İlk dəqiqələrdən bəlli oldu ki, “Otelloya xəyanət” teatr içində teatr, tamaşa içində tamaşadır. Bu da Elçinin istedadlı dra­maturq olması ilə yanaşı, həm də çağdaş dünya teatr proseslərinə dərindən bələd­liyindən və yüksək estetik zövqündən, geniş əbəbiyyatşünaslıq görüşlərindən qaynaqlanır. Tamaşada aktyorlar aktyor obrazlarını oynayırlar. Məşhur Qəmərli (Azərbaycanın Xalq artisti Məbud Məhər­rəmov) özünün baş rolu ifa etdiyi “Otello”­da 500-cü tamaşasına hazırlaşır. Onun üçün reallıqla illüziya, gerçəkliklə oyun arasında sərhəd çoxdan silinib. O, artıq kimsəni görmür: həyatında yalnız teatr var, səhnə var, bir də Dezdemona adında məhəbbət var. 

“Otello”nun səhnədən düşmədiyi 16 ildə Dezdemona obrazını oynayan bir çoxları dəyişib, baş qəhrəman isə hə­minki olaraq qalıb. Qəmərli hətta özünün bütün tərəf-müqabillərinin adlarını da xa­tırlamır. Onun üçün onlar hamısı, olsa-ol­sa, Şekspirin personajlarıdır. “Sonuncu” Dezdemona (Əməkdar artist Natəvan Hacıyeva) aktyora tələbəlik dövründən aşiq olub, amma o, bunu görmür...

Sirli-sehirli yad qadın (Gövhər Şa­banova) Qəmərlinin yoluna çıxaraq onu məcbur edir ki, Otello haqqında düşün­sün, əsl həqiqətdə onun kim olduğunu anlasın: qisasçıdırmı, qısqancdırmı, yox­sa, sadəcə, hiyləgər Yaqonun aldatdığı birisi... Bəs, yad qadın özü kimdir – akt­yorun daha bir pərəstişkarı, yoxsa mələk cildində şeytan? Bəlkə, Qəmərlinin hər bir replikasını, hər bir mizanını əzbər bildiyi pyesin süjet xəttini dəyişməyə elə məhz o qadirdir?

Qocaman aktyor Qəmərli “Otello”nun 500-cü yubiley tamaşasında oynamağa hazırlaşır. Baxışa dünyanın hər yerindən qonaqlar dəvət olunub, teatr tənqidçiləri resenziyalar hazırlayır, müdiriyyət tanış­lar-yaxınlar üçün əlavə bilet axtarır, yer tədarük edir və həddən çox köntöy sual­lar verən jurnalistlərdən yaxa qurtarmağa çalışır.

...Yenə səhnə, yenə tamaşa. Budur, Otello qısqanclığına üstün gələrək, həd­dən artıq tanış olan bu sözləri deməlidir: “Sən gecə dua etdinmi, Dezdemona?” Qəfildən sözləri unudur və mətndə ol­mayan elə ifadələr işlədir ki, elə bil, daha Şərin müttəfiqi olmaq, Yaqonun yalanı­na inanmaq istəmir. Başqa sözlə desək, Şekspirin dörd əsr əvvəl yazdığı faciənin süjet xəttini dəyişir. Tamaşa salonuna sa­kitlik çökür, səssiz bir həyəcan baş qaldı­rır. Heç kim nə olduğunu anlamır, amma qəfildən alqışlar qopur, camaat yeni süjet xəttini qəbul edir... 

Tamaşadan sonra yubiley gecəsin­dən aldığı yüksək sənət təəssüratını bi­zimlə bölüşən həmkarımız, “Mədəniyyət” jurnalının baş redaktoru, Əməkdar jurna­list Zöhrə Əliyeva bildirdi:

–“Otelloya xəyanət” əsəri tamaşaçını teatrın təbiəti ilə bağlı düçüncələrə daldı­rır, bu güzgünün arxasına boylanmağa, aktyorlarla birlikdə insan təbiətini duy­mağa vadar edir. Baş qəhrəmanı nara­hat edən suallar hər birimizin duyğu və düşüncələri ilə səsləşir. Tanınmış rejis­sor İlqar Safatın quruluş verdiyi tamaşa seyrçilərin böyük marağına səbəb oldu. Tamaşada çoxlu cəlbedici rejissor tapın­tısı var, bədii ifadə vasitəsi olan gözəl musiqi səslənir.

Elə aktyor heyəti də möhtəşəmdir. Lüdmila Duxovnaya və Məbud Məhərrə­mov kimi sevimli xalq artistlərini səhnədə növbəti dəfə, həm də Elçin kimi sevimli bir dramaturqun yubiley gecəsində müəlliflə səhnədə görmək paytaxtın mədəni elita­sına xüsusi zövq verdi. Tamaşaçılar da Məbudla bərabər, əzabverici şübhələrə, həyəcanlara qatıldılar, Aristotel demiş, mənəvi təmizlənmə keçirdilər. Əməkdar artistlər Salman Bayramov, Natəvan Ha­cıyeva, İnna İmranova, aktyorlar Yaros­lav Trifonov, Gövhər Şabanova və digər­ləri də rollarının öhdəsindən məharətlə gəldilər. Bütün bunların nəticəsidir ki, tamaşa dəfələrlə sürəkli alqışlarla qarşı­landı. Elçin dramaturgiyası öz orijinallığı və sirli bir cazibəsi ilə bu axşam bir daha sənətsevərlərin duyğu-düşüncələrinə ha­kim kəsildi. 

Teatrsevər həmkarımızın verdiyi ma­raqlı məlumata əlavə olaraq qeyd edək ki, tamaşanın quruluşçu rəssamı Humay Həsənova, dekorasiya rəssamı Əməkdar mədəniyyət işçisi Aleksandr Fyodorov, kostyum üzrə rəssamı Səmra Axundova, xoreoqrafı Raulə Türkandır. 

 

Tahir AYDINOĞLU,
Əli NƏCƏFXANLI,
“Xalq qəzeti”



Mədəniyyət