Prezident İlham Əliyev 25 iyun 2024-cü il tarixdə 2024-cü il dövlət büdcəsi haqqında qanuna dəyişiklikləri təsdiqləyib. Beləliklə, büdcə gəlirləri 36 milyard 388 milyon manat, büdcə xərcləri 39 milyard 742 milyon 300 min manat (o cümlədən, mərkəzləşdirilmiş gəlirləri 35 miyard 612 milyon 753 min manat, yerli gəlirləri 775 milyon 247 min manat, mərkəzləşdirilmiş xərcləri 38 milyard 957 milyon 497 min manat, yerli xərcləri 784 milyon 803 min manat) olub.
Dövlətimizin başçısı həmin tarixdə Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyi yanında Dövlət Sosial Müdafiə Fondunun (DSMF) 2024-cü il büdcəsində dəyişiklik edilməsi haqqında qanunu da təsdiqləyib. Beləliklə, DSMF-nin büdcə gəlirləri və xərcləri ilə bağlı proqnoz 6 milyard 919 milyon 9 min manatdan 6 milyard 949 milyon 9 min manata çatdırılıb.
Gəlirlərdəki artımı məcburi dövlət sosial sığorta haqları ilə bağlı proqnozun 5 milyard 288,1 milyon manatdan 5 milyard 478,1 milyon manata, o cümlədən qeyri-büdcə sektorundan sosial sığorta daxilolmaları ilə bağlı proqnozun 3 milyard 387,1 milyon manatdan 3 milyard 577,1 milyon manata çatdırılması, əvəzində isə DSMF-nin büdcəsinin balanslaşdırılması məqsədilə dövlət büdcəsinin öhdəliklərinin maliyyələşdirilməsi üçün dövlət büdcəsindən ayrılan vəsaitin 1milyard 392 milyon manatdan 1 milyard 232 milyon manata endirilməsi təmin edəcək.
Xərclərdəki artım isə əhaliyə ödənişlər üzrə xərclərin 6 milyard 681,6 milyon manatdan 6 milyard 706,6 milyon manata, o cümlədən əmək pensiyasının ödənilməsi xərclərinin 6 milyard 500 milyon manatdan 6 milyard 525 milyon manata, eləcə də DSMF-nin aparatının və struktur bölmələrinin saxlanılması xərclərinin 130,1 milyon manatdan 135,1 milyon manata çatdırılması hesabına olacaq.
Dövlətimizin başçısı 25 iyun 2024-cü il tarixdə Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyi yanında İşsizlikdən Sığorta Fondunun (İSF) 2024-cü il büdcəsində dəyişiklik edilməsi qanunu da təsdiqləyib. Bununla da İSF-nin büdcə gəlirləri və xərcləri ilə bağlı proqnoz 238 milyon manat saxlanılıb, amma İSF-nin gəlirlərinin strukturu dəyişib. Belə ki, işsizlikdən sığorta haqları ilə bağlı proqnoz 180 milyon manatdan 184,7 milyon manata, o cümlədən qeyri-büdcə sektorundan isşizlikdən sığorta daxilolmaları ilə bağlı proqnoz 134,6 milyon manatdan 139,3 milyon manata çatdırılıb, əvəzində İSF-nin istifadə olunmamış vəsaiti ilə bağlı proqnoz 57,95 milyon manatdan 53,25 milyon manata endirilib.
Azərbaycanın yenidən baxılmış və Prezident İlham Əliyevin təsdiqlədiyi dövlət büdcəsinin gəlirləri 36 milyard 388 milyon manat məbləğində proqnozlaşdırılır ki, bunun da 21 milyard 705 milyon manatını və yaxud 59,65 faizini vergi-gömrük orqanları təmin edəcək.
İqtisadiyyat Nazirliyi yanında Dövlət Vergi Xidmətinin büdcə öhdəliyi 13 milyard 865 milyon manatdan 15 milyard 270 milyon manata, Dövlət Gömrük Komitəsinin büdcə öhdəliyi isə 5 milyard 900 milyon manatdan 6 milyard 435 milyon manata çatdırılıb.
Beləliklə, büdcə gəlirlərindəki 2 milyard 215 milyon manat artımın 1 milyard 940 milyon manatı və yaxud 87,6 faizi vergi-gömrük orqanlarının üzərinə qoyulub.
Göründüyü kimi, “2024-cü il dövlət büdcəsi haqqında” qanuna dəyişikliklərdə əsas məqsəd əhalinin sosial müdafiəsinin daha da gücləndirilməsi, həmçinin digər zəruri sahələrin inkişafıdır. Ümumiyyətlə, dövlətin büdcəsində hər il artımın gerçəkləşdirilməsi təsadüfi deyil. Bu, insanların sosial rifahının yüksəldilməsinə, ölkənin müdafiə və milli təhlükəsizliyinin təmin olunmasına, düşməndən təmizlənən ərazilərin bərpasına daha çox maliyyə vəsaitinin ayrılması ilə bağlıdır. “2024-cü il dövlət büdcəsi haqqında” qanuna dəyişikliklər, eyni zamanda, dayanıqlı və davamlı iqtisadi inkişafdan, düzgün maliyyə və vergi siyasəti aparılmasından xəbər verir.
Şübhəsiz ki, “2024-cü il dövlət büdcəsi haqqında” Qanuna dəyişikliklər, ilk növbədə, əhalinin sosial müdafiəsini daha da gücləndirəcək. Bununla yanaşı, işğaldan azad edilmiş ərazilərimizdə yenidənqurma, tikinti-bərpa işləri geniş vüsət alacaq.
Yeri gəlmişkən, dövlət başçısının işğaldan azad olunan Qarabağ və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonlarında bərpa və yenidənqurma layihələrinin həyata keçirilməsi üçün verdiyi tapşırıqlar, həyata keçirdiyi tədbirlər vətəndaşlarımız tərəfindən yüksək dəyərləndirilir və bu, keçmiş köçkün soydaşlarımızın tez bir zamanda öz ata - baba yurdlarına qayıtmasını şərtləndirir.
Qarabağ və Şərqi Zəngəzur iqtisadi rayonlarında infrastrukturun yenidən qurulması, abadlıq - quruculuq işlərinin surətləndirilməsi iqtisadiyyatımızın yüksəlişinə yeni imkanlar açır, aqrar sektorun, turizmin inkişafına əlverişli şərait yaradır. Təbii ki, bu məqsəd üçün əlavə maliyyə vəsaitinin ayrılması da günün zəruri tələbidir.
Büdcəyə artımdan danışarkən bir məqamı da vurğulamaq istərdik. Belə ki, büdcə layihələri hazırlanarkən ölkəmizin müdafiə və milli təhlükəsizliyinin təmin olunmasına böyük həcmdə vəsaitin ayrılması diqqətdə saxlanılır və bu, qarşıya əsas vəzifə kimi qoyulur. Ümumiyyətlə, son 3 ildə olduğu kimi, hazırda da hərbi-müdafiə infrastrukturunun müasirləşdirilməsi, hərbi quruculuq tədbirlərinin genişləndirilməsi, sərhədlərimizin möhkəmləndirilməsi və yeni layihənin həyata keçirilməsi üçün dövlət büdcəsindən əlavə vəsait ayrılmasına xüsusi önəm verilir.
Sonda “2024-cü il dövlət büdcəsi haqqında” qanuna dəyişiklikləri şərtləndirən amilləri də xatırlatmaq istərdik. Belə ki, bu ilin may ayında İqtisadiyyat Nazirliyinin makroiqtisadi proqnozunun baza ssenarisinə dəyişikliklər edilib, neftin bir barelinin orta illik ixrac qiyməti 60 ABŞ dollarından 75 ABŞ dollarına (ilin ötən dövrü üzrə faktiki satış qiymətləri və ilin qalan dövrü üzrə 70 ABŞ dolları fərz edilməklə, öncəki proqnoza nəzərən 15 ABŞ dolları çox) yüksəldilib.
Maliyyə Nazirliyindən isə bununla bağlı bildirilib ki, 2024-cü ildə ÜDM-in 121 milyard 3 milyon manata (dövlət büdcəsinin layihəsinin tərtibi zamanı təqdim edilmiş proqnoza nəzərən 3 milyard manat çox), o cümlədən qeyri-neft ÜDM-in 84 milyard 7 milyon manata (dövlət büdcəsinin layihəsinin tərtibi zamanı nəzərdə tutulmuş proqnoza nəzərən 0,6 milyard manat çox) çatacağı proqnozlaşdırılır.
Yenilənmiş makroiqtisadi proqnoz, dünya neft bazarlarında münbit qiymət dinamikası, cari ilin ötən dövründə dövlət büdcəsinin gəlirlərinin faktiki icra vəziyyəti və dövlət büdcəsində əlavə fiskal məkandan istifadə imkanları 2024-cü il üzrə gəlir proqnozuna yenidən baxılması üçün şərait yaradır.
Büdcəyə dəyişikliklərin edilməsini zəruri edən məsələlərdən biri də iqtisadiyyatın dinamik inkişafının gerçəkləşdirilməsidir. Bununla bağlı, ilk növbədə, onu vurğulayaq ki, son illərdə ölkəmizin qeyri-neft-qaz sektorunun dinamik inkişafını bildirən rəqəmlər əldə edilməsi iqtisadiyyatın bütün sahələrində ötən illərdəki artım dinamikasının qorunub saxlanılmasının məntiqi nəticəsidir. Başqa sözlə, belə bir uğur makroiqtisadi sabitliyin möhkəmləndirilməsi, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi, qeyri-neft sektorunun inkişafı və ölkəmizin dünya iqtisadiyyatına inteqrasiyası istiqamətində nəzərdə tutulan tədbirlərin ardıcıl həyata keçirilməsi ilə şərtlənir.
Hazırda ölkəmizdə ÜDM istehsalının böyük bir hissəsinin sənayenin payına düşməsi uğurlu sənayeləşmə siyasəti sayəsində mümkün olub. Sənaye parklarının mövcud sahədəki fəaliyyəti, həmin zonalarda yeni sənaye sahələrinin yaradılması, rəqabətqabiliyyətli və ixracyönümlü yeni məhsul istehsalının təşkili, bu işə investorların cəlb olunması kimi məsələlər hökumətin daim diqqət mərkəzində saxlanılıb və bu, müsbət göstəricilərlə müşahidə edilib.
Azərbaycanda lazım olan bütün istehsalat sahələrinin yaradılması, yeni investisiyalar cəlb edilməsi üçün gözəl biznes mühiti, siyasi sabitlik, xalq-iqtidar birliyi, təhlükəsizlik təmin edilib, əlverişli coğrafi yerləşmə, infrastruktur, hazırlıqlı peşəkar kadrlar, ixrac bazarları, qonşu ölkələrlə yaxşı işgüzar münasibətlər var.
Sənaye zonaları və aqroparkların təşəkkülü də bu cür əlverişli şəraitin məhsuludur. Bu müəssisələrdə sahibkarlar üçün stimullaşdırıcı biznes və investisiya mühiti yaratmaq üçün dövlət tərəfindən müxtəlif dəstək tədbirləri mövcuddur. Belə ki, sahibkarlara təşkilati dəstəklə yanaşı, vergi və gömrük güzəştləri, eləcə də hazır infrastrukturla təminat təklif edilir.