Ermənistanı silahlandıranlar həm də sülhdən dəm vururlar...
Ermənistanla Azərbaycan arasında sülh sazişinin imzalanması ilə bağlı danışıqların getməsinə, paralel olaraq, delimitasiya və demarkasiya üzrə komissiyaların iclasında müəyyən nəticələrin əldə olunmasına baxmayaraq, bəzi ölkələr Hayastanı revanşizmə sürükləmək siyasətindən əl çəkmirlər. Onların arasında üç ölkəni xüsusi qeyd etmək lazımdır. Bunlar Fransa, Hindistan və Yunanıstandır. Onlar Cənubi Qafqazda sülhün əldə olunmasında maraqlı olmadıqlarını hər vəchlə nümayiş etdirirlər.
Diqqəti çəkən həm də odur ki, bu ölkələrdən biri – Fransa uzun illər Ermənistanla Azərbaycan arasındakı münaqişənin həlli üçün vasitəçilik edən, tarixin arxivinə gömülmüş ATƏT-in Minsk qrupunun üç həmsədr dövlətindən biri olub. Heç kəsə sirr deyil ki, bu başabəla qrup münaqişənin həllinə deyil, əslində, həll olunmamasına xidmət edib. Onun həmsədrləri və ATƏT-in fəaliyyətdə olan sədrinin şəxsi nümayəndəsi uzun illər ərzində Bakıya, İrəvana, həmçinin Xankəndiyə səfərlər edərək, ölkəmizi təslimçi sülhə sürükləməyə, yaranmış status-kvonu qəbul etdirməyə çalışıb. Həmsədrlərin fəaliyyəti, o cümlədən onların bölgəyə səfərləri Azərbaycan cəmiyyətində haqlı narazılıqla qarşılanıb. Rəsmi Bakı isə ərazilərinin işğal altında qalması ilə barışmayacağını dəfələrlə bildirib. Həmin ifadələr 2020-ci ilin payızında real həyata vəsiqə qazanıb. Ölkəmiz 44 gün ərzində düşməni darmadağın edərək onu təslimolma aktına imza atmağa məcbur edib.
Yeri gəlmişkən, qeyd edək ki, həmsədrlər və ATƏT-in fəaliyyətdə olan sədrinin şəxsi nümayəndəsi Anji Kaspşik müharibənin başa çatmasından az sonra – 2020-ci il dekabrın 12-də Bakıya səfər etmişdi. Həmin görüşdə çıxış edən Prezident İlham Əliyev demişdi: “Təəssüflər olsun ki, Minsk qrupu münaqişənin həllində heç bir rol oynamayıb. Halbuki bunu etmək üçün Minsk qrupu 28 il ərzində müvafiq mandata sahib idi. Mən son 17 il ərzində danışıqlarda iştirak etmişdim. Lakin müharibə zamanı dediyim kimi, Minsk qrupunun ideyalarla çıxış etmək və yaradıcı olmaq istiqamətində müəyyən fəaliyyəti olsa da, bunlar heç bir nəticə verməmişdir. Reallıq bundan ibarətdir”.
Ermənistanın müharibədəki məğlubiyyəti, Fransanın da, necə deyərlər, üzündən maskasının düşməsinə səbəb oldu. Əslində, Paris elə müharibənin getdiyi günlərdə açıq ermənipərəstliyə keçmişdi. Fransanın bütün dövlət aparatının müharibə günlərində Azərbaycan əleyhinə fəaliyyət göstərdiyini desək, yəqin ki, mübaliğəyə yol vermiş olmarıq. Fransa dövlət başçısı, Xarici İşlər Nazirliyi dəfələrlə bəyanatlar verdilər. Paris bizə BMT-də həmlələr etdi. Ölkənin media orqanlarının müharibə ilə bağlı Azərbaycanın ünvanına atmadığı böhtan qalmadı. Azərbaycanın, guya, xaricdən, əsasən Suriyadan muzdlular cəlb etməsi feyk xəbərini ilk dəfə məhz Fransa mediası yaymışdı.
Fransa BMT Təhlükəsizlik Şurasının veto hüququna malik 5 daimi üzvündən biri kimi, Cənubi Qafqazda müsbət rol oynamaq üçün geniş potensiala malik olmasına baxmayaraq, həmin imkanlardan destruktiv məqsədlər üçün istifadə edir. Paris Ermənistana silah-sursat tədarük edir. Aydın məsələdir ki, bu silahlar Azərbaycana qarşı istifadə üçün verilib.
Şəxsən prezident Emmanuel Makronun “səyləri” nəticəsində Fransa–Azərbaycan münasibətləri hazırda 1991-ci ildən bəri ən soyuq dövrünü yaşayır. Bunun bariz göstəricisi aprelin 16-da Makronun Azərbaycandakı səfir Ann Buayonu məsləhətləşmələr üçün geri çağırması olub. Fransa burada da səmimiyyətdən uzaq, daha doğrusu, riyakar hərəkət edib. Səfirin geri çağırılması ilə bağlı məlumat yayan Fransa Xarici İşlər Nazirliyi bunun təqsirini Azərbaycanın üzərinə atmağa uğursuz cəhd edib.
Məlumatda deyilirdi: “Azərbaycan tərəfindən son aylarda ölkələrimiz arasında münasibətlərə xələl gətirən birtərəfli hərəkətlərin davam etməsi ilə əlaqədar (?) Fransa Azərbaycandakı səfirini məsləhətləşmələr üçün geri çağırmaq qərarına gəlib. Respublika prezidenti bu gün səfirimizi bununla bağlı qəbul edib. O, Azərbaycanın hərəkətlərindən təəssüfləndiyini bildirib və Bakının niyyətlərinə aydınlıq gətirməsini (?) istəyib”.
Məlumatın sonrakı hissəsi də Fransanın utanıb-qızarmadığından xəbər verir: “Fransa beynəlxalq hüquq normalarına və iki ölkənin ərazi bütövlüyünə hörmət etməklə Azərbaycan və Ermənistan arasında münasibətlərin normallaşmasına tərəfdar olduğunu bir daha bəyan edir. Bu yanaşma həm iki ölkəyə, həm də bütün regiona fayda verəcək”.
Fransanın, Hindistanın və Yunanıstanın Ermənsitanı silahlandırması məsələsi aprelin 23-də ADA Universitetində “COP29 və Azərbaycan üçün Yaşıl Baxış” mövzusunda beynəlxalq forumda Prezident İlham Əliyevin toxunduğu məsələlərdən biri oldu. Dövlətimizin başçısı ABŞ-nin Prinston Universitetinin professoru, Diplomatiya Tarixi və Təcrübəsi Proqramının direktoru Maykl Reynoldsun sualına cavab olaraq bildirdi ki, bizim üçün təsəvvür etdiyiniz kimi, əsas narahatlıq Ermənistanda potensial və mövcud revanşist meyillərdir. Qeyd etdi ki, bizim narahat olmağa tam haqqımız var, çünki Ermənistan bizə qarşı təcavüz edib, ərazimizi işğal edib, bir milyon insanı öz evlərindən qovub, torpaqlarımızı talayıb və hər şeyi dağıdıb, ərazimizin 20 faizini yerlə-yeksan edib: “Beləliklə, Ermənistanda baş verənlərin hamısına çox ciddi yanaşmaq üçün tam haqqımız var. Ancaq biz onların daxili işlərinə və ya uzaqda yerləşən başqa ölkələrlə münasibətlərinə heç bir halda qarışmırıq. Biz heç vaxt heç bir ölkənin daxili işinə qarışmırıq və bunu bütün qonşularımız bilir. Amma bu, bizim milli təhlükəsizliyimizlə bağlı bir məsələdir. Biz Fransanın, Hindistanın və Yunanıstanın Ermənistanı bizə qarşı necə silahlandırdığını və bunu açıq, nümayişkaranə şəkildə etdiyini, sanki bizə nəyisə sübut etməyə çalışdığını görüb, sakit oturub gözləyə bilmərik. Biz, sadəcə, oturub gözləyə bilmərik və biz bu mövqeyi Ermənistan hökumətinə, indi Ermənistanın qayğısına qalmaq istəyənlərə açıq şəkildə bildiririk. Bizə qarşı ciddi təhlükə görsək, ciddi tədbirlər görməli olacağıq. Bəziləri təhlükəli, bəziləri isə təhlükəli olmayan, amma bu o dərəcədə vacib deyil, həmin silahlar Ermənistana çatdırılır. Ona görə bir daha bu platformadan istifadə edərək Ermənistana mesajım budur ki, bunu etməyin...”
Hayastanı silahlandıran digər dövlət Hindistandır. Nyu-Dehlinin son illərdə bu istiqamətdə aktiv fəaliyyətə başlaması təəssüf doğurur. Narendra Modinin hakimiyyətdə olduğu 10 il ərzində dörd pillə irəliləyərək iqtisadiyyatına görə dünyanın beşinci ən iri ölkəsinə çevrilən, 2027-ci ilədək ABŞ və Çindən sonra dünyanın üçüncü ölkəsinə çevriləcəyi proqnozlaşdırılan Hindistan Azərbaycanla əməkdaşlıq üçün də, necə deyərlər, əl yeri qoyur. Hindistan Xarici İşlər Nazirliyinin rəsmi nümayəndəsi Randhir Ceysval bugünlərdə keçirdiyi brifinqdə bildirib ki, Nyu-Dehlinin həm Ermənistanla, həm də Azərbaycanla çox yaxşı münasibətləri var. “Lakin bizim Hindistanın müdafiə ixracını stimullaşdırmaq siyasətimiz də var” – deməklə dolayısı ilə biznesin Hindistan üçün əsas məsələlərdən biri olduğunu vurğulayıb.
Yunanıstan isə Azərbaycan–Türkiyə münasibətlərinin yeni inkişaf mərhələsinə qalxması, o cümlədən Bakının Şimali Kiprlə əlaqələri daha da sıxlaşdırması səbəbindən ölkəmizin əleyhinə addımlar atır. Yunan əsilli amerikalı konqresmen Dina Taytusun bugünlərdə Azərbaycana “sanksiya tətbiqi” ilə bağlı layihə hazırlamasına da bu çərçivədən yanaşmaq doğru olardı.
Ancaq Prezident İlham Əliyevin “COP29 və Azərbaycan üçün Yaşıl Baxış” mövzusunda beynəlxalq forumda dediyi kimi, Ermənistana nə qədər silah göndərilsə də, onların bizə qarşı heç bir şansı yoxdur. İkinci Qarabağ müharibəsi də bunu nümayiş etdirdi. Cəmi 44 gün adi insanların, sadəcə, gəzintiyə çıxa bilmədiyi dağlara çıxdıq və biz bunu yüngül silahlarla etdik, onların ordusunu tamamilə məhv etdik. Zənnimizcə, İrəvanda rahat kürsülərdə əyləşənlər həmin günləri yaddan çıxarmamalıdırlar.
İlyas HÜSEYNOV,
politoloq
– Hazırda Ermənistanın silahlandırılması prosesi gedir. Fransa, Hindistan və Yunanıstanın Hayastana silah verməsi bölgədə təhlükəsizlik təhdidlərini bir qədər də artırır. Azərbaycan buna hələ ki, siyasi-diplomatik müstəvidə cavab verir. Ancaq biz də özümüzə təhdid hiss etdikdə dərhal hərəkətə keçəcəyik. Yaranacaq vəziyyətə görə məsuliyyət isə İrəvanla yanaşı, onu silahlandıran ölkələrin də üzərinə düşəcək. Bu səbəbdən Ermənistanı silahlandıran dövlətlər düşünməlidirlər ki, İrəvanı çox pis vəziyyətə sala bilərlər.
Azərbaycan bu gün güclü hərbi potensiala malikdir. Ermənistana verilən silahlar isə bölgədəki qüvvələr balansını dəyişmək iqtidarında deyil. Buna baxmayaraq biz 30 ilə yaxın torpaqlarımızı işğal altında saxlamış ölkənin silahlandırılmasına biganə qala bilmərik.
Vətən müharibəsində Azərbaycanın gücünü, qüdrətini, xalqımızın iradəsini və hərbçilərimizin peşəkarlığını bütün dünya gördü. Ona görə də Ermənistanın silahlandırılması, ona hərbi-siyasi dəstəyin verilməsi yalnız revanşizm iştahını artırır. Lakin reallıqda nəyəsə nail olmaq mümkün olmayacaq. Digər tərəfdən bu addım Cənubi Qafqazda təhlükəli tendensiya formalaşdırır. Rusiya–Ukrayna müharibəsi fonunda Cənubi Qafqazda yeni cəbhə açmaq, yeni münaqişə ocaqları yaratmaq və bununla beynəlxalq nizamı pozmaq, əlbəttə, yalnız məkrli qüvvələrin işidir. Həmçinin, bölgədəki yeni reallıqları qəbul etməyən güc mərkəzlərinin fəaliyyətinin tərkib hissəsidir.
Bu gün bölgəmizdə və qlobal miqyasda müharibələr, silahlı münaqişələr olsa da, Azərbaycan öz təhlükəsizliyini təmin edən dövlət kimi geniş coğrafiyada sabitliyin yaranması üçün əlindən gələni edir. Bakı bölgənin, necə deyərlər, sabitlik adasına çevrilməsində maraqlıdır. Lakin Ermənistanın destruktiv yanaşmaları və onun arxasnda olan qüvvələrin bu cür “həmlələri” sabitlik üçün böyük təhlükələr yaratmaqdadır.
Səxavət HƏMİD
XQ