Müsahibimiz deyir ki, kino xalqın keçmişini, bugününü, gələcəyini əks etdirən, onu dünyaya tanıdan güclü təbliğat vasitəsidir. Bir də var kino adamı. O adam ki, adı çəkiləndə dərhal kino yada düşür. Həmsöhbətimiz belə sənətkarlardan biri, Xalq artisti Əbdül Mahmudovdur.
– Tanınmış kinoaktyor, Xalq artisti, Prezident təqaüdçüsü. Çox zəngin bioqrafiyadır. Özünüz buna necə baxırsınız?
– Saydıqlarınız hamısı mənim fəxarətim, dövlətin, xalqın mənə olan diqqəti, qayğısıdır. Buna görə çox təşəkkür edirəm. Amma ən üstünü insanlıqdır. Qanımı qaraldan yeganə şey 80 rəqəmidir. Ətrafımdakı dostlar, doğmalar, həmkarlar dünyalarını dəyişiblər. Tez-tez onları düşünürəm və kədərlənirəm. Sonuncu ən ağır itkim Elxan Qasımov oldu. Adil İsgəndərov, Həsənağa Turabov, Həsən Məmmədov, Elçin Məmmədov kimi dostlar itirmişəm. Sağıma-soluma baxıram, boşluq mənə ağır gəlir.
Yaxşı ailədə dünyaya gəlmişəm, indiyə qədər ata-babama rəhmət oxutdurmuşam. Sənət aləmi də sağ olsun ki, məni gündəmdə saxlayır. Ailəm də var olsun ki, yanımdadır. Hərəsinin öz yeri var. İnsana daha nə lazımdır? Mənalı, məzmunlu, dolu bir ömür yaşamışam. Allahıma, Vətənimə, xalqıma borcluyam. Bu yaşımda da kinodayam, bir çox yaradıcı təşkilatların üzvüyəm. Onlardan biri də təməlçisi olduğum Rejissorlar Gildiyasıdır. Bugünlərdə 25 yaşı tamam olacaq. Onun təftiş komissiyasının sədriyəm.
– Milli kinematoqrafiyanın aqibətindən söhbət düşəndə tez-tez sizə üz tuturlar. Biz də soruşaq: milli kino hara gedir?
– Azərbaycan kinosunun halı acınacaqlıdır. Amma kinosuzluq faciəsini otuz il yaşamış adam kimi deyirəm ki, sabaha ümid var. Bu sahədə dövlət səviyyəsində ciddi işlər görülür. Dağılmış böyük bir industriyanı bərpa etmək iki-üç günün işi deyil. Kinonun beynəlxalq səviyyədə texniki standartlara cavab verən maddi-texniki bazası olmalıdır. Eləcə də o texnikanı idarə edən kadrlar. Köhnə kadrların əksəriyyəti dünyasını dəyişib. Kino yalnız aktyorla rejissorun əməyi deyil, bunun rəssamı, dekoratoru, kaskadyoru var... Film çəkilişləri dayanmayıb, azdan-çoxdan çəkilir. Xüsusən də, gənclərin yaratdıqları müstəqil kino şirkətlərini qeyd edərdim. Çəksinlər, peşəkar, ya qeyri-peşəkar, axır ki, dişləri-dırnaqları ilə işləyirlər. İşləsinlər, çünki işsiz qalıb hərzə-mərzə danışmaqdansa, iş görmək yaxşıdır. Zamanla yaxşısı-pisi ələkdən keçəcək, onların arasında gələcəyin kino dahiləri yetişəcək. Onlar da yaşamalıdır, bu sahənin adamları başqa iş bacarmaz. Bununla belə, qoy kinoman tamaşaçı bilsin ki, o filmlər peşəkar kino demək deyil.
– Böyük və əlamətdar tarixi dönəmdə yaşayırıq. Zəfərimiz, Qarabağın azadlığı, doğma yurda qayıdış... Bütün bunlar kinoda öz əksini tapmalıdır.
– Tapmalıdır, amma kino bir vərəq və bir qələmlə başa gəlmir, industriya lazımdır. Onu yaratmaq isə vaxt və güclü vəsait tələb edir. Bəli, bu kino ki var, çox qəliz məsələdir. Dostlarımdan biri bu yaxınlarda xarici ölkədən mənə zəng vurub deyir ki, burada küçədə “Yeddi oğul istərəm” filminin afişası çıxdı qarşıma. Qəhər məni boğdu. Kino, bax budur. Əlli iki il əvvəl çəkilən film bu gün də sənin mədəniyyətini başqa ölkələrdə sərgiləyir. Olmayan kinostudiyanın filmləri dünyanı gəzir, bizi tanıdır. Kino əbədi və əzəli təbliğat vasitəsidir.
– Köhnə filmlər texniki baxımdan bugünkü standartlara cavab verməsə də, yenə baxılır...
– Sözünüzə qüvvət, zəif hesab etdiyimiz o vaxtkı bəzi filmlər indi klassikaya çevrilib. Əgər millət, dövlət öz tarixi, keçmişi, milli-mənəvi dəyərləri ilə maraqlanıb onu təbliğ etmirsə, o millətin hər şeyi olsa da, heç nəyi olmayacaq.
– “Bizim Cəbiş müəllim”, “Dağlarda döyüş”, “Dəli Kür” filmlərində rejissor assistenti olmağınızı az adam bilir. “Qanlı zəmi”, “Gecə qatarında qətl” filmlərinin rejissorusunuz, ssenariləriniz əsasında filmlər çəkilib. Həm də “Şah İsmayıl Xətai” kimi ekran həllini gözləyən ssenariniz var...
– “Şah İsmayıl Xətai” filmini çəkmək Ulu öndərin təşəbbüsüdür. Ssenarini yazmaq mənə qismət oldu, çünki arxivlərdə qurdalanmaq mənim işimdir. Genişmiqyaslı iş başladıq. Film-epopeyadır, ssenari tam hazır idi, çəkilişlərə başlamaq ərəfəsində Heydər Əliyev dünyasını dəyişdi və iş dayandı. Bugünə qədər onu niyə davam elətdirmirik, səbəbini bilmirəm. İndi böyük kino bərpa olunmaq mərhələsinə başlayır. Yəqin ki, imkan yaradılar və o filmi çəkərik.
– Adil İsgəndərovun kursunda aktyor ixtisası almısınız. Moskvada ali rejissorluq və ssenaristlər kursunda Andrey Tarkovski, Leonid Trauberq, Vasili Şukşin, Daneliya kimi böyük sənətkarların məktəbini keçmisiniz. Onlardan öyrəndikləriniz kinomuza nə verib?
– Mənim kurs rəhbərim dünya kinosunun ustad sənətkarlarından biri sayılan Trauberq idi. Adlarını çəkdiyiniz digərləri sənət müəllimlərimdir. O vaxt Heydər Əliyev müxtəlif sahələrdən gəncləri Moskvada təhsil almağa göndərirdi. Bizi də Moskva Kinematoqrafiya İnstitutuna oxumağa yola saldılar. İndi kinonu çiyinlərində daşıyan həmin milli kadrlardır – aktyorlar, rejissorlar, kino rəssamları. Mən adi bir kənd uşağı kinonun belə qaynar mühitinə düşdüm. Kino həyatım kəndimizdən başlayıb. Mən axı qobustanlıyam. Orda əlinə kamera alan hər kəs kino çəkir. Göz açandan Rza Təhmasibi, Adil İsgəndərovu görmüşəm. Əlisəttar Atakişiyev, Tofiq Tağızadə, Hüseyn Seyidzadə ilə ünsiyyətdə, Həsən Turabovla, Leyla Bədirbəyli, Yusif Vəliyev ilə tərəf müqabili oldum. Diplom işimin qəhrəmanı Rasim Balayev idi. “Qeyri-adi ov” adlı həmin filmə musiqini Emin Sabitoğlu yazıb. O, bununla bəstəkar kimi kinoya qədəm qoyub. Vaqif Səmədoğlunun şeiri ilk dəfə bu filmdə səslənib, Flora Kərimova müğənni kimi birinci mənim filmimdə oxuyub. Nəticədə diplom işindən “əla” qiymət alıb, kinoda peşəkar qədəmlərimi atmışam. Yəni, kinoya onun içindən gəlmişəm.
– Maraqlıdır, niyə bu sahədə əxz etdiklərinizi gənclərə öyrətmədiniz? Yəni pedaqoji fəaliyyətlə məşğul olmadınız?
–Adil İsgəndərovun kinostudiyanın nəzdində yaratdığı kino kurslarında səkkiz il dərs demişəm. Mənim kursumda oxuyanların arasında Fuad Poladov, Almaz Əsgərova, Vaqif Mustafayev, Hacı İsmayılov var. İki il də Azərbaycan Teatr İnstitutunda aktyorluğu tədris etmişəm. Çəkilişlərdə çox məşğul olduğumdan dərs deməkdən tez uzaqlaşdım. Mən kinoçuyam, ölənə qədər də belə qalacağam.
– Çox filmlərdə çəkilmisiniz, amma tamaşaçının yaddaşında daha çox “Yeddi oğul istərəm” və “Nəsimi” ekran əsərlərindəki obrazlarla qalmısınız...
– Çəkildiyim filmlərin sayını itirmişəm, amma təbliğatını aparmamışam. Rejissorun, operatorun işi film çəkməkdir, təbliğatını aparmaq mənim işim deyil. Mən kinoya yalnız çəkilməyə deyil, ona xidmət etmək üçün gəlmişdim. Bu gün o təbliğata böyük ehtiyac var. Kinoindustriyanı bərpa etsək, qalanı təfərrüatdır.
Söhbətləşdi:
Ramilə QURBANLI
XQ