Danimarkanın logistika şirkətinin yeni marşrutu ölkəmizdən keçəcək
Hələ keçən ilin may ayında Danimarkanın “Maersk” logistika şirkətinin mətbuat xidməti Asiyanı Mərkəzi Asiya vasitəsilə Avropaya birləşdirməklə Azərbaycandan keçən yeni dəmiryol və dəniz marşrutu hazırladığı barədə məlumat yaymışdı. Açıqlamada marşrutun hazırlıqlarına həmin ilin mart ayından başlanıldığı və ilk reysin aprel ayında Çindən yola düşəcəyi bildirilirdi.
Xatırladaq ki, həmin vaxt nəzərdə tutulduğu kimi, marşrut fəaliyyətə başlayaraq, konteynerlər Çinlə Qazaxıstan sərhədindəki Horqos yaşayış məntəqəsini keçərək dəmir yolu ilə Aktau stansiyasına, daha sonra isə dəniz yolu ilə Azərbaycana çatıdırılmış və buradan Gürcüstanın Poti limanına, həmçinin fider gəmisi ilə Konstantsaya (Rumıniya) yola salınmışdı. Beləliklə, yük adıçəkilən ölkədən dəmir yolu vasitəsilə Avropa dövlətləri ərazisindən keçməklə müxtəlif məntəqələrə çatdırılmışdı.
Şübhəsiz ki, o vaxtdan, təxminən, bir il ərzində dünyanın ən böyük logistika şirkəti uğurla sınaqdan keçirdiyi bu logistika infrastrukturunun mükəmməl həddə gətirilməsi məqsədilə müəyyən layihələr reallaşdırıb və bu günlərdə marşrutun Azərbaycan vasitəsilə ABŞ və Avropanı Mərkəzi Asiya ilə birləşdirdiyini elan edib.
Yeri gəlmişkən, “Maersk” 80 min nəfərə yaxın işçi heyəti olan, baş ofisi Kopenhagendə yerləşən və 135-dən çox ölkədə törəmə qurumları yerləşən Danimarka şirkətidir. Bu böyük nəqliyyat-logistika müəssisəsi konteyner daşımalarında dünya lideridir və qlobal bazarın, təxminən, 20 faizinə nəzarət edir. Şirkət, həmçinin dünyanın bir çox ölkələrində neft və qaz hasilatı, o cümlədən yüzlərlə tankerdən ibarət öz donanmasından istifadə etməklə “qara qızıl”ın nəqli ilə məşğuldur.
“Maersk”in mətbuat xidmətinin bir neçə gün bundan əvvəl yaydığı məlumata əsasən, şirkət Azərbaycan vasitəsilə dünyanın aparıcı istehsalçı ölkələrini cəlbedici Asiya bazarları ilə birləşdirəcək yeni nəqliyyat həllərini artıq hazırladığını fəxrlə bildirib və sözügedən bu nəqliyyat həllinin Uzaq Şərq, Aralıq dənizi və Avropa ölkələrini Mərkəzi Asiya bazarları ilə mükəmməl şəkildə qovuşduracağını əminliklə diqqətə çatdırıb. Mətbuat xidmətinin xəbərində daha sonra vurğulanıb: “Yeni marşrut xətti layihəsi dəniz və dəmir yolu nəqliyyatı üçün kompleks intermodal həlldir və yük daşımaları, xüsusilə, istehlak malları və texnologiyasının Mərkəzi Asiyada davamlı şəkildə genişlənən istehlak bazarlarının səmərəliliyinin artırılmasını şərtləndirir. Bu yeni fərdiləşdirilmiş həll, ilk növbədə, Qazaxıstan və Özbəkistana yönəldilsə də, Türkmənistan, Tacikistan və Qırğızıstan kimi qonşu ölkələrdə gələcək logistika təklifləri üçün əsas amil olaraq mühüm önəm daşıyır”.
Hazırda nüfuzlu nəqliyyat-logistika şirkəti “Maersk” adıçəkilən marşrutun əhatə dairəsini genişləndirir və yükləri ABŞ və Uzaq Şərqdən Azərbaycandan keçirməklə Orta Asiya bazarlarına daşıyır. Şirkətin yaydığı məlumata əsasən, Gürcüstanın Poti limanı “Maersk”in qlobal okean şəbəkəsi ilə əsas əlaqədir. Bu limandan yüklər asanlıqla dəmir yolu ilə Bakıya çatdırılır.
Onu da deyək ki, “Maersk” sözügedən marşrutun səmərəliliyi məqsədilə ötən bir il ərzində Çin və Avropanı birləşdirən yenilənmiş dəmir yolu servisini işə salıb. Yükdaşımaların Qazaxıstan, Azərbaycan, Gürcüstan və Rumıniya əraziləri ilə həyata keçiriləcəyi planlaşdırılıb.
Mütəxəssislərin bildirdiklərinə görə, bu marşrutun ünvana çatdırılması, təxminən, 40 gün çəkir. Konteynerlər Çin və Qazaxıstan sərhədindəki Xorqos məntəqəsini keçdikdən sonra dəmir yolu ilə Qazaxıstanın Aktau stansiyasına çatdırılır və oradan Bakıya gedən barjalara yenidən yüklənir. Eyni zamanda, yüklər paytaxt Bakıdan dəmir yolu ilə Poti limanına, Gürcüstanın “APM Terminals Poti” operatorunun terminalına çatdırılır, oradan Rumıniyanın Konstansa limanına gedən gəmilərə yüklənir və daha sonra isə dəmir yolu ilə Avropanın müxtəlif məntəqələrinə daşınır.
Qeyd edək ki, “Maersk” müəllifi olduğu marşrutun səmərəliliyini artırmaq məqsədilə Gürcüstan, Azərbaycan, Özbəkistan və Qazaxıstanda xüsusi avtomobil parkı vasitəsilə əlaqələr yaradıb. Çinin “Juyan” nəqliyyat–logistika şirkəti də Qazaxıstan və Azərbaycan üzərindən Avropaya ilk konteyner qatarını yola salıb. Eyni zamanda, “Maersk”in tabe qurumu olan “Moller-Maersk” də Qazaxıstan, Azərbaycan, Gürcüstan və Rumıniya vasitəsilə Avropanı Çinə birləşdirən marşrut üzrə yenilənən dəmir yolu yükdaşıma xidmətinə başladığını elan edib.
“Maersk” şirkətinin məlumatında deyiir: “Nəqliyyat həlli bütün əməliyyat prosesinin monitorinqinə və idarə edilməsinə cavabdeh olan xüsusi idarəetmə qülləsi komandası tərəfindən dəstəklənir. Bu komanda yüklərin idarə edilməsinə rasional və əlaqələndirilmiş yanaşmanı təmin edir, real vaxt yeniləmələrini reallaşdırır və yol boyu yarana biləcək potensial problemlərin həllni gerçəkləşdirir”.
Sonda bir məqamı da xatırlatmaq istərdik. Bu gün mövcud şərait Rusiyanı da öz ixrac-idxal yükləri üçün alternativ marşrutlar axtarmağa vadar edir. Bu marşrutlar arasında ölkəmizin ərazisi şübhəsiz ki, daha sərfəli və cəlbedicidir. Çünki Azərbaycan artıq beynəlxalq aləmdə Şərq–Qərb, Şimal–Cənub nəqliyyat dəhlizləri ilə yanaşı, Orta Dəhliz marşrutu ilə də mühüm mərkəz kimi tanınır. Ölkəmizin tərəfdaşları ilə birlikdə bu nəqliyyat infrastrukturunun tam ötürücülük gücü ilə fəaliyyətini təmin etmək üçün praktik işlər görülür. Hökumət tərəfindən dəhlizlərin inkişafına mühüm vəsait ayrılması, respublikamızda avtomobil və dəmir yollarının müasir səviyyədə qurulmasına xüsusi önəm verilməsi, həmçinin əsaslı təmirinin aparılması bunun bariz ifadəsidir.
Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutu (TBNM və ya Orta Dəhliz) Assosiasiyası hazırda Sinqapurla birlikdə Orta Dəhlizin rəqəmsallaşması konsepsiyasını yaradır. Adıçəkilən assosiasiyanın baş katibi Haydar Abdikerimovun mediaya bildirdiyinə görə, bu gün dəhlizin detalizasiyası üzrə işlər görülür və Sinqapur, Bolqarıstan və Litva kimi ölkələrin bu marşruta qoşulacağı gözlənilir.
XQ