Dünya Bankı Qrupuna daxil olan, Azərbaycanla əməkdaşlığa böyük maraq göstərən Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası (IFC) özəl sektora investisiyaların qoyulmasının maliyyələşdirilməsi, kapitalın beynəlxalq maliyyə bazarlarına istiqamətləndirilməsi və şirkətlərə, həmçinin hökumətlərə məsləhət xidmətlərinin göstərilməsi vasitəsilə inkişaf etməkdə olan ölkələrdə sabit iqtisadi artıma kömək edir. IFC, eyni zamanda, özəl qurumlara və maliyyə institutlarına yeni yaranan bazarlarda iş yerlərinin açılmasına, vergi gəlirlərinin yaradılmasına, korporativ idarəetmənin və ətraf mühitin qorunmasına , habelə yerli cəmiyyətlərə öz töhfəsini verir.
Baş nazir Əli Əsədov IFC-nin Avropa, Latın Amerikası və Karib hövzəsi ölkələri üzrə regional vitse-prezidenti Alfonso Qarsia Moranın rəhbərlik etdiyi nümayəndə heyəti ilə görüşündə də ölkəmizin Dünya Bankı və Dünya Bankı Qrupuna daxil olan qurumlarla əməkdaşlığa böyük önəm verdiyi bildirilib. Bu baxımdan IFC ilə uzunmüddətli səmərəli tərəfdaşlığın önəmi vurğulanıb. Ötən müddətdə adıçəkilən korporasiyanın respublikamızın müxtəlif sahələrində layihələrin həyata keçirilməsinə dəstək verdiyi qeyd edilib.
Hazırda Azərbaycan hökuməti üçün prioritet hesab edilən sahələrdə Dünya Bankı, o cümlədən IFC ilə potensial layihələrin həyata keçirilməsi ilə bağlı məsələlər müzakirə olunur. Bu layihələr işğaldan azad edilmiş ərazilərə Böyük Qayıdış, məşğulluğun artırılması, “yaşıl şəhər”lərin yaradılması, Cənub Qaz Dəhlizi layihəsinin genişləndirilməsi, “Bakı Gəmiqayırma Zavodu” MMC-nin fəaliyyətinin genişləndirilməsi, külək enerjisi infrastrukturunun tikintisi və digər istiqamətləri əhatə edir.
Adıçəkilən beynəlxalq maliyyə qurumunun Azərbaycanla əməkdaşlığını şərtləndirən bir sıra amillər var. Bunlar sırasında son illər ərzində ölkəmizdə makroiqtisadi və maliyyə sabitliyinin gerçəkləşdirilməsi, Azərbaycanın aşağı gəlirli ölkədən yüksək gəlirli donor ölkəyə çevrilməsi, 2021-ci ildən etibarən respublikamızın Dünya Bankının donoru qismində iştirakı xüsusi yer tutur.
Qeyd edək ki, bu gün respublikamızda işgüzar mühitin yaxşılaşdırılması, haqsız rəqabətin qarşısının alınması, sahibkarlıq fəaliyyətinin stimullaşdırılması üçün məqsədyönlü tədbirlər görülür. Eyni zamanda, qeyri-neft iqtisadiyyatının inkişafı əsas prioritetlərdən biri kimi diqqətdə saxlanılır. Aqrar sektorda müxtəlif növ güzəşt və kredit mexanizmləri tətbiq edilir. Dövlət-özəl tərəfdaşlığı mexanizmləri vasitəsilə özəl sektorun iqtisadi inkişafda rolunun artırılması istiqamətində ardıcıl layihələr reallaşdırılır.
Onu da xatırladaq ki, rəqabətqabiliyyətli iqtisadiyyatın və kənd təsərrüfatının inkişafı, həmçinin dövlət-özəl sektor tərəfdaşlığı layihələrinin təşviqi və dəstəklənməsi IFC-in Azərbaycan üzrə əsas fəaliyyət istiqamətlərini təşkil edir və ölkəmiz həmin sahələrdə əməkdaşlığın davam etdirilməsinə maraq göstərir.
Azərbaycan iqlim dəyişikliklərinə qarşı qlobal mübarizəni davamlı olaraq dəstəkləyir, enerji səmərəliliyi istiqamətində sistemli layihələr həyata keçirir. Azad edilən ərazilərdə reallaşdırılan genişmiqyaslı bərpa işləri, o cümlədən “yaşıl enerji” zonasının, ekoloji təmiz nəqliyyatın, “ağıllı” şəhər və kəndlərin yaradılması ilə bağlı təşəbbüslərin gerçəkləşdirilməsi bunun bariz ifadəsidir. BMT-nin 29-cu sessiyasının–COP29-un Azərbaycanda keçirilməsinin bir səbəbi də məhz bununla bağlıdır. Ümumiyyətlə, bərpaolunan enerji mənbələrinə investisiyaların cəlb edilməsi, “təmiz enerji”yə keçidin təmin olunması Azərbaycanın enerji siyasətinin əsas prioritetləri sırasındadır və bu istiqamətlərdə də səmərəli tərəfdaşlıq üçün yaxşı imkanlar mövcuddur.
Yeri gəlmişkən, IFC-in Azərbaycanla bərpaolunan enerji sahəsində birgə fəaliyyət göstərmək və bu sahəyə özəl investisiyalar yatırmaq üçün imkanları genişdir. Buna görə də beynəlxalq maliyyə qurumu dənizdə külək enerjisinin inkişafı, o cümlədən özəl investorların cəlbi ilə bağlı “yol xəritəsi”nin reallaşdırılması üzərində Azərbaycan hökuməti ilə birgə iş aparır.
Müstəqillik dövründə neft və qaz hasilatında artım Azərbaycan iqtisadiyyatının möhkəmlənməsində mühüm rol oynayıb, enerjinin diversifikasiyası postpandemiya zamanı ölkənin gələcək dayanıqlılığının təmin edilməsini şərtləndirib. Bu istiqamətdə davamlı uğurlar əldə edən Azərbaycan özünün 2030-cu ilədək milli inkişaf konsepsiyasına uyğun olaraq, özəl sektorun innovativ təşəbbüsləri vasitəsilə qeyri-neft sektorunu optimallaşdırmağı planlaşdırıb.
Ölkəmizdə neft və qazdan diversifikasiya dekarbonizasiya üzrə fəaliyyəti sürətləndirməyə kömək etməklə rəqabət qabiliyyətini artıracaq. Azərbaycan kifayət qədər bərpaolunan enerji resurslarına malik olduğundan xüsusən dənizdə mövcud külək enerjisi potensialı hərəkətə gətiriləcək.
Dünya Bankının enerji sektorunun idarə olunmasına dəstək proqramı çərçivəsində aparılan qiymətləndirmələrə görə, hazırda dənizdə külək enerjisinin texniki potensialı 157 geqavatdır, cari quraşdırılmış ümumi güc isə 8 geqavata yaxındır.
Mirağa ƏHMƏDOV,
iqtisadçı-ekspert
IFC-in hesabatına əsasən, Beynəlxalq Yenidənqurma və İnkişaf Bankı və adıçəkilən korporasiya tərəfindən dərc olunan “yol xəritəsi” də ölkənin 2040-cı ilədək 7 qiqavat dənizdə külək enerjisi quraşdırma potensialına malik olduğunu göstərir.
Bu beynəlxalq maliyyə qurumunun Cənubi Qafqaz üzrə nümayəndəsi İvana Fernandes Duartenin sözlərinə görə, respublikamızda külək enerjisindən istifadə yerli səviyyədə 7 milyard dollaradək ümumi əlavə dəyər gerçəkləşdirməyə kömək göstərəcək. Azərbaycan özəl sektorun rəhbərlik etdiyi artım modelinə riayət etdiyindən, dənizdə külək enerjisinin inkişafı ölkənin enerji sektorunu daha rəqabətqabiliyyətli etməyə imkan verəcək, eləcə də, bu sektorda tullantıların sıfır səviyyəsinə nail olmağa yardım edəcək. Nəticədə Azərbaycan bərpaolunan enerjini öz qonşularına və Avropaya ötürəcək və beləliklə, regional enerji mərkəzinə çevriləcək.
Azərbaycan hazırda bərpaolunan enerji mənbələrinin inkişafına böyük beynəlxalq dəstəkdən yararlanır. Artıq xarici tərəfdaşlarla bir sıra müqavilələr bağlanıb. “ACWA Power” və “MASDAR” ilə sazişlər, həmçinin, Avstraliyanın “Fortescue Future Industries” şirkəti ilə 12 qiqavat enerji üzrə saziş Avropaya enerji resurslarının tədarüklərini artırmaq baxımından strateji önəm daşıyır.
Azərbaycandan “yaşıl enerji”nin əsas satış bazarı Avropadır və artıq bərpaolunan mənbələrdən enerjinin tədarükü üzrə konkret layihə mövcuddur. Belə ki, 2022-ci il dekabrın 17-də Azərbaycan, Gürcüstan, Rumıniya və Macarıstan arasında Qafqaz regionundan Avropaya “enerji körpüsü”nün çəkilməsi haqqında saziş imzalanıb. Əldə edilmiş razılaşma çərçivəsində 1000 meqavatadək gücə malik 1195 kilometr uzunluğunda “Black Sea Energy” elektrik kabelinin çəkilməsi nəzərdə tutulub. Bu kabel vasitəsilə Azərbaycanda istehsal olunan “yaşıl enerji”nin Gürcüstan və Qara dəniz yolu ilə Rumıniyaya və oradan Macarıstan və Avropanın digər hissələrinə nəqli planlaşdırılıb.
Vaqif BAYRAMOV
XQ