Hazırda Bakı–Tbilisi–Qars (BTQ) dəmir yolu xətti ilə yüklərin daşınma potensialının artırılması istiqamətində tikinti tempinin sürətləndirilməsi üçün zəruri tədbirlər həyata keçirilir. BTQ-nin genişləndirilməsi isə Orta Dəhliz vasitəsilə daha çox yüklərin cəlb edilməsi məqsədi daşıyır.
Artıq “Azərbaycan Dəmir Yolları” Qapalı Səhmdar Cəmiyyəti adıçəkilən dəmir yolu xəttinin Gürcüstandan keçən, uzunluğu 183 kilometr olan mürəkkəb coğrafi relyefə malik sahəsində təmir-bərpa, rekonstruksiya və tikinti işlərini sürətləndirmək və layihənin qısa müddətdə başa çatdırılması üçün yeni podratçılar cəlb edib.
Qeyd edək ki, 2017-ci ildən ilkin olaraq istifadəyə verilmiş sözügedən dəmir yolu xəttinin çətin relyefli dağlıq və meşəlik ərazidən keçən Marabda-Kartsaxi sahəsində təmir-bərpa işlərinə başlanılması yol təsərrüfatının sağlamlaşdırılması, onun buraxıcılıq gücünün artırılması və hərəkətin təhlükəzliyi baxımından həyata keçirilən tədbirlərdir. Hazırda aparılan işlər nəticə etibarı ilə Çin və Orta Asiyadan daha çox yükün qəbul edilərək Avropaya çatdırılmasında önəmli rol oynayacaq. Belə ki, Asiyadan gələn yüklərin Azərbaycan üzərindən biraşırımlı əməliyyatla Avropaya daha sürətli çatdırılması BTQ-ın regional nəqliyyat şəbəkəsindəki əhəmiyyətini daha da önə çıxarır.
“Azərbaycan Dəmir Yolları” Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin məlumatına görə, ötən müddətdə xətlər tam elektrikləşdirilib, dəmir yolunun inşası, əsasən, tamamlanıb. Hazırda 12 stansiyada elektrik təchizatı, rabitə və işarəvermə qurğularının, stansiya işçiləri üçün inzibatı binaların, müasir köməkçi kommunikasiya işlərinin tamamlanması yerinə yetirilir. Layihə üzrə müvafiq tamamlama işlərinin qısa müddətdə yekunlaşdırılması üçün may ayının ortalarından etibarən yolda yüklərin daşınması müvəqqəti olaraq məhdudlaşdırılıb.
Yeri gəlmişkən, mayın 3-də ADA Universitetinin təşkilatçılığı ilə Şuşada ümummilli lider Heydər Əliyevin 100 illik yubileyinə həsr olunmuş “Böyük Avrasiya geosiyasətinin formalaşması: keçmişdən bu günə və gələcəyə” mövzusunda dördüncü beynəlxalq konfransda Prezident İlham Əliyev BTQ-nin Gürcüstan hissəsində həyata keçirilən genişləndirmə işləri ilə bağlı deyib: “Hazırda Azərbaycan Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolunun uzadılmasına əlavə vəsaitlər ayırır. Gürcüstan ərazisində ötürmə qabiliyyətinin 5 milyon tona qədər artırılmasına biz təxminən 140 milyon dollar ayırdıq. Ümid edirik, bu gündən etibarən maksimum bir il ərzində biz buna nail olacağıq”.
Xatırladaq ki, Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolunun tikintisi ilə bağlı razılaşma sənədi Azərbaycan, Gürcüstan və Türkiyənin dövlət başçılarının 2005-ci ilin yanvar ayında baş tutan görüşü zamanı imzalanıb. Bununla belə, maliyyə çatışmazlığı ucbatından layihənin icrası ləngiyib. 2005-ci ilin may ayında Azərbaycan paytaxtında Bakı–Tbilisi–Ceyhan boru kəmərinin açılışı zamanı üç ölkənin prezidenti yenidən bu məsələyə qayıdaraq dəmir yolu xəttinin tikintisinə başlamağın vacibliyini növbəti dəfə bəyan ediblər. Yeri gəlmişkən, ABŞ və Avropa Birliyi Ermənistan amilinə görə layihəyə qarşı çıxaraq dəmir yolunun tikintisinin maliyyələşdirilməsindən imtina ediblər. Belə olan təqdirdə Azərbaycan tikintinin maliyyələşdirilməsini öz üzərinə götürüb. Bu məqsədlə qonşu Gürcüstana ildə 1 faiz dərəcəsi ilə 25 il müddətinə 220 milyon dollar kredit ayrılıb. Bütövlükdə isə, BTQ-nin tikintisinin maliyyələşdirilməsinə Azərbaycan Respublikası Dövlət Neft Fondunun xətti ilə indiyədək təqribən 745 milyon dollar vəsait yönəldilib. Türkiyə hökuməti isə Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu layihəsinin ölkə ərazisindən keçən hissəsinin inşasına 345 milyon dollar ayırıb.
2007-ci il noyabr ayının 21-də Gürcüstanın Marabda kəndində Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu xəttinin təməli qoyulub. 10 il ərzində Azərbaycan, Gürcüstan və Türkiyə ərazilərində nəhəng tikinti-quraşdırma işləri həyata keçirilib. Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu 2017-ci il sentyabrın 7-də də Tbilisidən Axalkalakiyə gedən ilk sınaq sərnişin qatarının yola salınmasından sonra istifadəyə verilib. Bu münasibətlə oktyabr ayının 30-da Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin iştirakı ilə Bakı yaxınlığındakı Ələt qəsəbəsində təntənəli açılış mərasimi keçirilib. Tədbirdə çıxış edən dövlətimizin başçısı Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolunun Avrasiyanın nəqliyyat xəritəsinin önəmli hissəsinə çevrildiyini vurğulayaraq deyib: “Bu yolun fəaliyyəti nəticəsində yol boyunca yerləşən ölkələr arasındakı ticarət dövriyyəsi və qarşılıqlı sərmayə qoyuluşu artacaq. Bu yoldan istifadə edən bütün ölkələr arasındakı əməkdaşlıq dərinləşəcək. Bu yol sabitliyə və təhlükəsizliyə xidmət göstərəcək. Bu yolun istifadəsi zamanı əminəm ki, turizmin inkişafı da geniş vüsət alacaq, turistlərin sayı artacaq. Təbii ki, Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolunun uğurlu fəaliyyəti ölkələrimizin geosiyasi əhəmiyyətini artıracaq və bizim üçün əlavə imkanlar yaradacaq”.
Yeri gəlmişkən, Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu Türkiyə və Azərbaycanı, xüsusən də Mərkəzi Asiya və Çini Avropa ilə dəmir yolu vasitəsilə birləşdirmək məqsədilə inşa olunub. Hazırda adıçəkilən marşrutla Asiyadakı məhsulların 15 gün müddətində Avropaya çatdırılması mümkündür. İndiki mərhələdə Şərq-Qərb nəqliyyat dəhlizinin mühüm seqmenti olan Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu ilə ildə təqribən 6-8 milyon ton yük daşınır. Layihəyə əsasən, polad magistralla növbəti illərdə 3 milyon sərnişin və 17 milyon ton yük daşınması nəzərdə tutulur.
BTQ-nin ümumi uzunluğu 826 kilometr təşkil edir. Bunun da 504 kilometri Azərbaycana aiddir. Bu isə BTQ-nin ölkəmizin ən mühüm nəqliyyat infrastrukturu olduğunu deməyə əsas verir. Pezident İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi, Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu tarixi, strateji əhəmiyyətli layihədir. Layihə Azərbaycan üçün siyasi, iqtisadi və strateji baхımdan xüsusi əhəmiyyət daşıyır. Hər şeydən əvvəl, ölkəmiz bu marşrut vasitəsilə beynəlхalq nəqliyyat dəhlizlərinə və Türkiyəyə birbaşa gediş imkanı qazanıb. Belə ki, dəmir yolu ilə bir günə Qarsa, iki gün yarıma isə İstanbula getmək mümkündür. Azərbaycanın iqtisadi inkişafına mühüm töhfələr verən BTQ, həm də ölkəmizin tranzit imkanlarını xeyli artırıb.
Mirbağır YAQUBZADƏ,
“Xalq qəzeti”