Xəzər dənizinin sahilyanı ərazilərinin, xüsusən də Bakı buxtasının uzun illər çirklənməyə məruz qalması ekoloqları, eləcə də xəzərşünas alimləri ciddi narahat edib. Çirklənmənin başlıca səbəbi neft tullantılarının düzgün idarə olunmaması, müxtəlif dəmir-beton konstruksiyalarının, həmçinin istismar müddətini başa vurmuş köhnə gəmilərin vaxtında ərazidən uzaqlaşdırılmaması ilə bağlıdır. Bununla yanaşı, sahilboyu ərazilərdə yerləşən sənaye, yaşayış və məişət obyektlərinin tullantıları da dənizin çirklənməsinə səbəb olub. Bu baxımdan paytaxtımızın incisi sayılan Bakı buxtası çirklənməyə daha çox məruz qalıb.
Əvvəlki illərdə dəniz akvatoriyasında batmış və yarımbatmış gəmilərin, istismarı başa çatmış dəniz buruqlarının, yanalma körpülərinin, eləcə də buruqlararası yolların sökülərək sahilə daşınmasına başlanılıb. 1996-cı ildən etibarən isə Bakı buxtasının dibi təftiş edilərək batıb qalmış gəmi və metal konstruksiyaların çıxarılmasına start verilib. Bütün bunlara baxmayaraq, problemin tam həllinə nail olunmayıb.
Artıq bu sahədə böyük canlanma müşahidə olunur. Hazırda Xəzər dənizinin sahilyanı ərazilərinin, o cümlədən Bakı buxtasının təmizlənməsi üçün ayrı-ayrı qurumlar tərəfindən işlənib hazırlanmış konkret layihələr həyata keçirilir. Prezident İlham Əliyevin məlum sərəncamı ilə ölkəmizdə elan olunmuş “Yaşıl dünya naminə həmrəylik ili”ndə işlərin daha da intensivləşməsi müşahidə olunur. Eyni zamanda bu ilin noyabr ayında Bakıda keçiriləcək Birləşmiş Millətlər Təşkilatının İqlim Dəyişikliyi üzrə Çərçivə Konvensiyasının Tərəflər Konfransının 29-cu sessiyasında (COP29) iştirak etmək üçün paytaxtımıza çoxsaylı qonaqların gəlişi gözlənilir. O vaxta kimi isə paytaxtımızın sahilyanı ərazilərinin, xüsusən də Bakı buxtasının estetik gözəlliyinin təmin olunması üçün abadlıq-təmizlik işləri ən yüksək səviyyədə başa çatdırılmalıdır.
Bakı buxtasında həyata keçirilən təmizlik işlərində Azərbaycan Respublikası Dövlət Neft Şirkətinin (SOCAR) aidiyyəti qurumları da yaxından iştirak edir. Hazırda neft-qaz şirkətindən beynəlxalq enerji şirkətinə çevrilməyi hədəfləyən SOCAR ətraf mühitin mühafizəsini və təmizlənməsini prioritet istiqamətlərdən biri kimi müəyyənləşdirib. Bu baxımdan “Yaşıl dünya naminə həmrəylik ili” çərçivəsində Bakı buxtasının təmizlənməsi ilə bağlı həyata keçirilən işlər diqqət çəkir. Təmizlik işləri çərçivəsində Bakı buxtasının ərazisində suda batmış və yarımbatmış qurğular və digər tullantılar təmizlənərək sahədən daşınır.
Hazırda SOCAR-ın “Neftqaztikinti” Tresti tərəfindən Bakı buxtası və sahil zonasında xüsusi texnologiya və avadanlıqların köməyi ilə batmış və yarımbatmış vəziyyətdə olan iri qabaritli tullantılar müəyyənləşdirilir. Sonra isə həmin tullantılar çıxarılaraq daşınması və utilizasiyası təmin olunur. Bununla bağlı xüsusi layihə işlənib hazırlanıb. Qeyd edək ki, layihə COP29 tədbirləri çərçivəsində Bakı buxtası və sahil zonasının təmizlənməsi və bərpası istiqamətində atılan mühüm bir addım kimi diqqət çəkir. Eyni zamanda bu təşəbbüs ətraf mühitin qorunması, ərazinin estetik görünüşünün yaxşılaşdırılması, turizmin inkişafı, eləcə də insanların həyat keyfiyyətinin artırılması baxımından da xüsusi əhəmiyyət daşıyır.
Ötən müddətdə dəniz sahəsində “Kərəçə-13” və “Atlet” kran gəmiləri vasitəsilə suyun dibinə bərkidilmiş svayların kəsilərək ərazidən daşınması təmin olunub. Bu il aprelin 1-də başlanmış layihə çərçivəsində 291 ədəd polad svay, 76 ədəd 2 tonluq beton blok, 148 ton ağırlığında olan 7 ədəd dəmir-beton konstruksiyası kəsilib, 76 kubmetr beton dasğıdılıb. Bütün bu işlər nəticəsində 272,5 ton ümumi metal konstruksiyası kəsilərək ərazidən daşınıb.
Ağ şəhər bulvarının “Baku Marriot Hotel Boulevard”ın yaxınlığında yerləşən “taxta körpü” adlanan sahəsində də lazımi abadlıq işləri həyata keçirilib. Ötən müddətdə taxta svayların kəsilərək çıxarılması və ərazidən daşınması təmin olunub. Layihə çərçivəsində, ümumilikdə, 1610 ədəd taxta svay ləğv olunub ki, bunun da hesabına 3 min kvadratmetr ərazi abadlaşdırılıb. Bununla yanaşı, sözügedən ərazinin şərq hissəsində neftlə çirklənmiş 3,4 hektar sahə təmizlənib.