Fransanın Ermənistandakı səfiri Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü və suverenliyini şübhə altına alır
Fransanın Ermənistandakı səfiri Olivye Dekotini “Armenpress”ə müsahibəsində təmsil etdiyi ölkənin Ermənistanla işbirliyi baxımından bir sıra məqamları açıqlayıb. Yazımızda həmin məqamlardan söz açacaq, mövcud xüsusda səfirin timsalında Fransanın Azərbaycan – Ermənistan münasibətlərinin hazırkı durumuna yanaşmasındakı bəzi xarakterik cəhətlərin üzərində dayanacağıq.
Səfir Dekotini, ilk növbədə, Fransanın timsalında Avropa İttifaqının Rusiyanı Cənubi Qafqazdan sıxışdırmaq üçün hərəkətə keçməsinə dair fikirlərlə bağlı mövqeyini açıqlayıb. Nəzərə alaq ki, o, baxışlarını Bakının Parisi Ermənistanın silahlandırılmasında, Cənubi Qafqaz regionunda gərginlik yaratmaqda günahlandırması kontekstində ifadə edib.
Sən demə, Parisdə Cənubi Qafqaz müstəvisində təsir dairəsi formalaşdırmağı yox, dövlətlərin suverenliklərini və ərazi bütövlüklərini müdafiə hüququnu düşünürmüşlər. Hər halda, səfirin dediyi budur. Əlbəttə, onun belə yanaşması ağ yalandır. Sual olunur: Fransa bütün dövlətlərinmi ərazi bütövlüyü və suverenliyi məsələsinə həssasmı yanaşır? Əlbəttə, yox!
Ermənilərin tarixən Fransa ilə sıx əlaqələrinin mövcudluğu faktoru önəmlidir. Cənab Dekotini bir balaca səmimi davransaydı, məhz bu amili qabardardı. Əlbəttə, Fransa kimi qeyri-səmimi, haqsız və ədalətsiz mövqeyi ilə seçilən ölkənin ali diplomatik təmsilçisindən səmimiyyət gözləmək sadəlövhlük olardı. Çünki bu adamın təməl prinsiplərlə manipulyasiya etdiyi aşkardır.
Məsələn, Dekotini bildirir ki, BMT Nizamnaməsinə görə, qurumun bütün üzvləri bir-birinin ərazi bütövlüklərini və suverenliklərini tanımalı, dəstəkləməlidirlər və bu, ortaq öhdəlikdir. Görəsən, Azərbaycanın torpaqları otuz ilə yaxın işğalda qalanda, Fransa BMT-nin Nizamnaməsini düşünürdümü? Xeyr! Hətta, Paris qurumun Təhlükəsizlik Şurasının işğala son qoyulmasına dair çağırışının əksini tapdığı dörd qətnaməni də heçə sayırdı. İndi, Fransa, guya, ali dəyərləri qoruyurmuş. Dekotini dedi, biz inandıq...
Əlbəttə, məlumdur ki, Fransanın məqsədi kollektiv Qərbin Cənubi Qafqaza yiyələnməsində fəal rol oynamaqdır. Prezident Emmanuel Makronun yarıtmaz siyasəti səbəbindən dünyada nüfuzunu itirmiş ölkə hər vəchlə çalışır ki, daxildəki narazılığı xaricdəki uğurla sığortalasın. Buna Makronun beynəlxalq ictimaiyyətin gözündə reabilitasiya olunmaq istəyi də demək mümkündür. Ona görə Paris İrəvanı alətə çevirir və Cənubi Qafqazda Rusiyaya qarşı üstünlük əldə etmək niyyəti güdür. Əlbəttə, Fransanın özünü Avropa İttifaqının strateji maraq və mənafelərini yerinə yetirən qüvvə kimi göstərdiyi də diqqətdən yayınmır.
***
Dekotini bildirir ki, Ermənistanın ərazi bütövlüyü məsələsindən nigaranlıq keçirən ölkə tək Fransa deyil. Səfir bu baxımdan İranın adını çəkir. Onun sözlərinə görə, son bir neçə ildə Tehran dəfələrlə mövcud istiqamətdəki narahatlığını ifadə edib. “İranla bir çox məsələlərdə fikir ayrılığımız var, lakin bu, yekdil olduğumuz bir məsələdir”, – deyən Dekotini, çox güman ki, İslam respublikasına jest etdiyini düşünür. Görəsən, Fransanın və İranın mövqeləri üst-üstə düşürmü və yaxud nə dərəcədə üst-üstə düşür? Axı, ümumən, məsələnin bu tərzdə qoyuluşu yanlışdır.
Qeyd etdiyimiz kimi, Ermənistanın ərazi bütövlüyü və suverenliyi ritorikası manipulyasiyadır. Məqsəd Rusiyanın Cənubi Qafqazla bağlı maraqlarını heçə saymaq, ölkənin regiondakı təsirini minimallaşdırmaqdır. Fransa Qərb dünyasının mövcud xüsusdakı siyasi dəst-xəttini gerçəkləşdirən tərəf qismində çıxış edir. O zaman sual olunur: İran Cənubi Qafqaz platformasında Rusiyaya qarşı çıxmaq istəyərmi? Ümumən, Tehran Cənubi Qafqazda, eləcə də digər bölgələrdə Moskvanın təsir gücünü itirməsindən məmnundurmu? Nəhayət, İran Rusiyadan sonra əzilmək növbəsinin ona çatacağını bilmirmi?
Bəli, Dekotininin Ermənistan və Cənubi Qafqaz platformasında Fransa – İran ortaqlığı axtarması, Makronun siyasi səriştəsizlik kursunun zay düşüncə tərzidir. Ümumən isə “Ermənistanın ərazi bütövlüyü və suverenliyi” məntiqi özlüyündə siyasi klişedir. Hər kəs bu klişenin arxasında öz maraqlarını düşünür.
Digər tərəfdən, axı Ermənistanın ərazi bütövlüyünə və suverenliyinə qəsb etmək istəyən yoxdur. Bu, İrəvanın və onun havadarlarının uydurmasından, anti-Azərbaycan təbliğatından başqa bir şey deyil. Şübhəsiz, baş havadar Fransanın özüdür. Azərbaycanın narahatlığına gəlincə, səfir Dekotininin sözlərinə görə, Fransanın Ermənistana verdiyi silahlar ikincinin qorunmasına yönəlib və sırf müdafiə xarakteri daşıyır. Ali diplomatik missiya təmsilçisi, həmçinin bildirir ki, Ermənistanın hava məkanını pozmasanız, heç vaxt ölkənin hava hücumundan müdafiəsi sistemi ilə qarşılaşmazsınız. Adam, öz aləmində, diplomatik tonda fikir bildirdiyini düşünür, amma, onun belə ifadə tərzi tərbiyəsizlik və həyasızlıq dolu ittihamdır. Yəni, səfir təxminən “Ermənistanın hava sərhədlərini pozmayın ki, narahatlığınıza əsas yaranmasın”, – deyir.
***
Dekotininin digər fikrinə keçid alaq. Səfir Ermənistanın baş naziri Nikol Paşinyanın Azərbaycanın Ermənistana qarşı yeni müharibəyə hazırlaşdığına dair fikrinə münasibətini açıqlayır və mövcud xüsusda ölkəsinin gözlənilən yeni müharibənin qarşısının alınmasında hansı rolu oynaya biləcəyindən danışır. Onun ilk cümləsi belədir: “Bakıdan həyəcanlı açıqlamalar gəlir”.
Tam aydındır ki, Dekotini İrəvanın qaraqışqırığını ciddi siyasi ritorika halına gətirmək yolu tutur. O, Fransanın Ermənistan və Azərbaycan arasındakı danışıqlarda iştirakına toxunur. Bildirir ki, xüsusən 2022-ci ilin oktyabrında Praqada tərəflər bir-birinin ərazi bütövlüklərinin qarşılıqlı tanınması və sərhəd məsələlərinin Alma-Ata Bəyannaməsi əsasında həllinə dair razılıq əldə ediblər. Deyəsən, səfir bir çox məsələləri unudub. Eləcə də Prezident E.Makronun həmin Praqa görüşündən heç iki həftə keçməmiş Azərbaycanı “işğalçı” adlandırmasını da. Ola bilər, Dekotini Makronun yaramaz sözləri səbəbindən 2022-ci ilin dekabrında Azərbaycan və Ermənistan liderləri arasındakı Brüssel formatının iflasa uğramasını da unudub. Hərçənd, buna inanmaq çox çətindir.
Aydındır ki, səfir Praqa Sammitini ehkamlaşdırır. Ancaq düşünmür ki, həmin sammit zamanı liderlər qarşılıqlı əsasda ərazi bütövlüyünə və suverenliyə sadiqliklərini açıqlasalar da, Ermənistan Qarabağdakı separatçı rejimi saxladı, bölgədən hərbi dəstələrini geri çəkmədi. Görünür, Azərbaycanın 2023-cü ilin sentyabrında keçirdiyi lokal xarakterli antiterror tədbirlərinədək, Qarabağda Ermənistan ordusunun 10 mindən çox silahlısının qaldığını səfirə xatırlatmaq lazımdır. Elə isə Praqa prosesinə riayət edilməsindən söhbət gedə bilərmi? Əlbəttə ki, yox! Sammit, sadəcə olaraq, manipulyasiya idi və İrəvan eyni “kursu” yenə davam etdirir.
***
Nəhayət, görək Dekotini nədən nəticə çıxarmağı vacib sayır? Ümumən, onun “nəticə çıxarmaq” məntiqi nəyə əsaslanır? Səfirin sözlərinə görə, Ermənistan həmişə Azərbaycanla sülhə hazır və maraqlı olduğunu bəyan edib. Ancaq, guya, Bakı sazişləri pozan hərəkət tərzinə malikdir və buna görə sülh müqaviləsinin reallığa çevrilməsi üçün beynəlxalq təminatların zəruriliyi vurğulanır. Bu yerdə Dekotininin yenə bütün diplomatik etiketləri pozduğunu söyləyə bilərik. Əvvəla, onun statusu nəyəsə, indiki halda iki tərəf arasındakı problemə bu cür açıq formada qiymət verməyə imkan vermir. Yəni, o, səlahiyyət həddini aşır. Nəzərə alsaq ki, bütün hədləri aşmaq hazırkı Fransa dövlətinin fəaliyyət dəst-xəttidir, o zaman təəccüblənmirik. Amma, görəsən, səfir nəyə görə hesab edir ki, Azərbaycan və Ermənistan arasındakı sülh üçün təminatçı Aİ və Fransa olmalıdır? Ona görə ki, onlar aşkar ermənipərəst mövqe tuturlar?
Digər tərəfdən, Dekotini, belə demək mümkünsə, Tanqo məntiqinə baş vurur. O deyir ki, iki nəfər rəqs edirsə, ilk növbədə, hər iki tərəf bunun üçün razılığa gəlməlidir, yəni rəqsi (oxu, sülhə gəlməyi –red.) istəməlidirlər.
Fransız səfirin fikrincə, ötən otuz ildən artıq davam etmiş danışıqlar prosesində üçüncü tərəfin dəstəyinin və təminatının zəruriliyi dərk olunub. Görəsən, necə? Nə üçün Dekotini son otuz ili yada salır? Yaxşı olardı ki, o, ötən üç ilin üzərində dayansın. Çünki üçüncü tərəfin vasitəçiliyi ilə otuz ilə yaxın aparılmış danışıqlar Azərbaycan torpaqlarının işğalı reallığını dəyişmədi. Bu reallığı dəyişdirən ölkəmizin gücü oldu.
Onu da deyək ki, Aİ-ni və Fransanı sülh üçün təminatçı qismində göstərən Dekotini sonradan ABŞ və Avropa vasitəçiliyinin ən etibarlı təminat olduğundan söz açır. Yaxşı olar ki, ali diplomatik təmsilçi sözünün əvvəli ilə axırını uzlaşdırmağı bacarsın. Nəzərə alsın ki, diplomatiyada hər söz və fikir fiksasiya olunur. Eləcə də onun “Dağlıq Qarabağ” ifadəsini dilə gətirməsi. Ərazi bütövlüyü və suverenlikdən danışan diplomat bilməlidir ki, beynəlxalq hüquqla tanınmış Azərbaycan ərazilərində “Dağlıq Qarabağ” adlı inzibati ərazi vahidi yoxdur.
Amma, görünür, Dekotininin bu ifadəni işlətməsi təsadüfi deyil. O, yenidən “Dağlıq Qarabağ münaqişəsi” uydurmaq niyyətindədir və bildirir ki, münaqişə üzrə 2020-ci ildən mövcud olmuş təminat sistemi işləməyib. Səfir “nəticə məntiqini” ona görə ortaya atır. Yəni deyir ki, təminat sisteminin işlək olmayan durumundan nəticə çıxarılmalıdır.
***
Belə nəticəyə gəlirik ki, səfir Dekotini 2020-ci ildən sonrakı təminat dedikdə, Rusiyanın Azərbaycan – Ermənistan münasibətlərinin tənzimlənməsindəki rolunu nəzərdə tutub. Əlbəttə, onun ümumi şəkildə yanaşması da mümkündür. Hər bir halda, Dekotini təminatın Ermənistan üçün effektiv nəticələr vermədiyini deyir. Bir sözlə, İrəvanın hazırkı acınacaqlı durumuna görə Moskvanı günahlandırır.
Fransız səfirin məhz “Dağlıq Qarabağ” məntiqinə köklənməsi həm də o deməkdir ki, 2020-ci ildən sonrakı təminatlar Qarabağı Ermənistanın idarəçiliyində saxlamaq üçün yetərli olmadı. Yəni, səfir bu yetərsizlikdən nəticə çıxarılmasının vacibliyini bildirir. Deməli, ayının min oyunu bir armudun başındadır. Beləliklə, Dekotininin şəxsində Fransa, bilavasitə olmasa da, bilvasitə Qarabağı da Ermənistan kimi gördüyünü təsdiqləyir. Belə qənaət hasil olur ki, İrəvanın Paris tərəfindən silahlandırılmasının məğzində məhz bu amil dayanır.
Bəli, Dekotini fikirləri ilə özünüifşanın müasir diplomatik obrazına çevrildiyinin fərqində olmaya bilər. Ancaq bu adamın dedikləri ilə əslində, nəyə nail olmaq istədiyi aşkardır. Səfir 2020-ci ildən sonrakı təminatların faydasızlığı ritorikasına baş vurmaqla, Azərbaycanın 2023-cü ildə öz ərazi bütövlüyünü təmin etməsini, suverenliyinə qovuşmasını şübhələndirir. Elə isə onun Ermənistanın silahlandırılmasının Azərbaycana qarşı olmadığına dair təminatına necə inanaq? Əlbəttə, inanmaq qeyri-mümkündür. Bir daha əmin oluruq ki, Fransa pozuculuq niyyətinə köklənir, Ermənistanı Azərbaycanla yeni müharibəyə təhrik edir.
Ə.CAHANGİROĞLU
XQ