Ermənistanda əsəblər tarıma çəkilməkdə, səbr kasaları daşmaqdadır. Hazırda ölkədəki gərgin durumu şərtləndirən bir-birilə bağlı iki məqam var. Birincisi, sülh danışıqlarının hazırkı axarı, ikincisi isə ölkə rəsmilərinin həmin danışıqlar fonundakı açıqlamaları.
Bilavasitə ikinci məqama diqqət yetirərkən, yada Ermənistanın xarici işlər naziri Ararat Mirzoyanın parlamentdə bir neçə gün əvvəlki çıxışı zamanı səsləndirdiyi fikirlər düşür. Mirzoyan bildirmişdi ki, Qarabağ erməniləri baş nazir Nikol Paşinyana və onun şəxsində Ermənistan hökumətinə bölgənin statusu ilə bağlı danışıqlar aparmaq mandatı verməyib. XİN rəhbəri özünün yarımçıq diplomatiyası ilə çalışmışdı ki, Qarabağdakı separatçı rejimin, eləcə də dünya erməniliyinin bölgə ermənilərinin taleyi ilə bağlı İrəvanın üzərinə yüklənmələrinin qarşısını alsın. Yəni, təxminən belə: mandatımız yoxdur, heç nə gözləməyin. Əlbəttə, məlumdur ki, söhbət heç də mandatdan getmir. Çünki Mirzoyan sözünə davam edərək demişdi ki, Ermənistan dövlətinin başlıca vəzifəsi Xankəndi ilə Bakının dialoq apara biləcək dəqiq platformasının və ya mexanizminin yaradılmasıdır.
Əlbəttə, erməni siyasi dairələri yaxşı anlayırlar ki, sülh danışıqları onların xeyrinə deyil. Gedişata etirazlarını Azərbaycan-Ermənistan nizamlamasının Qərb formatı çərçivəsində keçirilmiş görüşlərin nəticələrinə qəzəb bəsləmək fonunda ifadə edirdilər və bildirirdilər ki, baş nazir Azərbaycanın Qarabağın da daxil olduğu 86,6 min kvadratkilometr ərazidəki suveren hüquqlarını tanımalı deyildi. Çünki bölgənin Ermənistana dəxli yoxdur və sair və ilaxır.
Lakin sonradan onlar valı dəyişdilər və tapıb çıxardılar ki, Paşinyanın Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü 86,6 min kvadratkilometrdə tanıması Ermənistanın konstitusiyasına, ölkənin Müstəqillik bəyannaməsinə və digər sənədlərə ziddir. Görünür, Mirzoyan da bu səbəbdən parlamentdə büdcə müzakirələri zamanı çıxış edərkən, mandat məsələsini qondarıb məsuliyyətdən yaxa qurtarmaq fikrinə düşmüşdü. Yəni, demək istəmişdi ki, iqtidar konstitusiyaya zidd iş görmür.
Əlbəttə, vurğuladığımız məqam, daha dəqiq desək, erməni XİN rəhbərinin Xankəndi-Bakı dialoquna dəstək məntiqi manipulyasiya olmaqla, əslində Qarabağa status məsələsinə fərqli prizmadan yanaşmaq cəhdidir. Hər bir halda diqqətçəkən cəhət Paşinyanın Azərbaycanın Qarabağla birlikdə ərazi bütövlüyünü tanıdığını bildirməsindən sonra, onun buna ixtiyarının çatmadığını vurğulayanların, Mirzoyanın mandat söhbətindən sonra yenidən məsuliyyəti Ermənistan hakimiyyətinin üzərinə qoymalarıdır.
Məsələn, Ermənistanın üçüncü prezidenti Serj Sarkisyanın “Respublika” Partiyasının sədr müavini Armen Aşotyan bildirir ki, ölkənin XİN rəhbərinin bildirdikləri absurddur, manipulyasiyadır. O, fikrini əsaslandırmaq üçün 2020-ci ilin 44 günlük müharibəsindən əvvəlki dövrə ekskurs edir və Nikolun Qarabağdakı separatçı rejimin lideri Arayik Arutyunyanın “andiçmə mərasimində” söylədiklərini yada salır: “Arayik Arutyunyanın andiçmə mərasimi zamanı Nikol Paşinyan söz verdi: “2018-ci ilin “məxməri inqilabı” “Artsax”ın öz müqəddəratını təyinetmə hüququnun beynəlxalq səviyyədə tanınmasına töhfə verəcək”.
Əlbəttə, Paşinyan bildirə bilər ki, töhfə vermək istəyirdi, amma alınmadı. Mirzoyanın həyasızcasına yalan danışdığını deyən Aşotyan isə vurğulayır ki, Ermənistan əhalisi ölkənin baş nazirinə etimad göstərərkən, həm də ona Qarabağla bağlı inamını ifadə etmişdi və burada başlıca məqsəd bölgənin müstəqilliyinə nail olmaq idi. Paşinyan isə etimadı doğrultmadı. Deməli, buna görə hakimiyyətdən getməlidir. Hər halda aşotyanlar və onun kimilər belə deyir.
Əslində, erməni partiya funksionerini, müəyyən mənada haqlı saymaq mümkündür. Ona görə ki, Nikolun 44 günlük müharibədən əvvəl “Cəbrayıla yol çəkmək”, “Qarabağ Ermənistandır, nöqtə” və sair bu sayaq avantürist fikirləri olmuşdu. Hələ qeyri-ordinar hərəkətlər siyahısına Şuşada, Cıdır düzündə sərxoş olub yallı getməyi də əlavə etmək mümkündür. Paşinyan “dəmir yumruğ”un gücünü hiss etdikdən sonra ağlını başına yığdı. Həmin vaxtadək hər şey onun üçün, necə deyərlər, yağ kimi gedirdi.
Qeyd edək ki, A.Mirzoyanın məlum mandat bəyanatından sonra meydana bir sual da çıxırdı. Necə ola bilər ki, “Qarabağ xalqı”nın statusu ilə bağlı danışıq aparmaq mandatı olmayan Ermənistanın baş naziri Qarabağ ermənilərinin hüquq və təhlükəsizliyi ilə bağlı məsələləri Azərbaycanla danışıqlar müstəvisinə gətirməkdən dəm vurur? Bu mənada Ermənistanın Paşinyan iqtidarına əks mövqedə dayanmış qütbünün reaksiyası daha sərtdir. Sərtliyi özünə xas üslubda ifadə edən Aşotyanın sarsaqlamalarından belə nəticəyə gəlmək mümkündür ki, Mirzoyanın da təmsil olunduğu hakim komandanın danışıqlarda Qarabağ əhalisinin hüquq və təhlükəsizliyi məsələsini qabartması, guya, bu əhalinin haqlarını məhdudlaşdırmaqdır. “Nikol, sənin belə bir mandatın yoxdursa, nə haqqın var ki, “Artsax xalqı”nın Bakı ilə mümkün danışıqlar məzmununu hüquq və təhlükəsizliklə məhdudlaşdırırsan?”
Aşotyan kimi digər avantüristlərin gəldikləri bir qənaət də var. Amma bu qənaət çarəsizliyin göstəricisi olaraq özünü göstərməkdədir. Onlar Paşinyana da, Mirzoyana da, eləcə də hakim komandadakı digərlərinə təxminən belə bir sual ünvanlayırlar: əgər Ermənistan Azərbaycanla beynəlxalq gücə malik sənəd imzalamaq niyyətindədirsə və bu sənəd Qarabağ da daxil olmaqla, Azərbaycanın müstəqilliyinin tanınmasını özündə ehtiva edəcəksə, o zaman “Artsax xalqı” hansı geosiyasi gücün köməyi ilə öz müqəddəratını təyinetmə hüququnu müdafiə edə biləcək? Göründüyü kimi, erməni siyasi istebleşmentinin xəstəliyi keçmir. Əgər, xəstə təfəkkürləri bircə anlıq kənara qoysaydılar, Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin fikirlərinə diqqət yetirərdilər. Dövlətimizin başçısı dəfələrlə bildirib ki, Ermənistana nə xaricdəki lobbi və diaspor təşkilatları, nə böyük kimi təsəvvürə gətirdiyi güclər kömək edə bilər.
Ə.RÜSTƏMOV, “Xalq qəzeti”