Məlum olduğu kimi, bir neçə gün öncə Ermənistan konstitusiya məhkəməsi Beynəlxalq Cinayət Məhkəməsinin Rusiya Prezidenti Vladimir Putinin həbsinə dair orderini konstitusiyaya uyğun olaraq tanıyıb. Bu isə o deməkdir ki, Kreml rəhbəri Ermənistana daxil olacağı təqdirdə, həbslə üzləşəcək. Belə bir qərarın verilməsi, şübhəsiz, siyasi xarakterlidir və onun onsuz da gərgin olan Moskva–İrəvan münasibətlərini daha da gərginləşdirəcəyi birmənalıdır. Əslində, Ermənistan–Rusiya münasibətlərində qəribəlik də var. Bir tərəfdən, problemlər göz qabağındadır, iki dövlətin ayrı-ayrı rəsmi nümayəndələri, hətta, bir-biri haqqında qeyri-müəyyən bəyanatlar verirlər. Digər yandan, rəsmilərin görüşlərində diametral əks bəyanatlar eşidilir, tərəflər, sanki, ciddi fikir ayrılıqlarının olmadığını vurğulayır və müttəfiqliyə sadiqliklərinin nümayişinə çalışırlar. Ancaq onların qeyri-müəyyən vəziyyəti uzun müddət saxlaya biləcəklərinə şübhələr də az deyil.
Ziddiyyətlərin əyani təsdiqinin bir bucağını Ermənistanın üzv olduğu və Rusiyanın hakim rol oynadığı Kollektiv Təhlükəsizlik Təşkilatına münasibəti təşkil edir. İrəvan qurumun respublikadakı monitorinq missiyasına etinasız yanaşır. Belə ki, baş nazir Nikol Paşinyan, ölkə parlamentinin sədri Alen Simonyan, eləcə də digər dövlət rəsmiləri dəfələrlə KTMT-ni, habelə, Qarabağdakı Rusiya sülhməramlılarını çox sərt tənqid ediblər. Yeri gəlmişkən bildirək ki, bir müddət əvvəl Ermənistan qurumun baş katibinin müavini kvotasından imtina edib. Martın 14-də keçirdiyi mətbuat konfransında bu qərarı şərh edən N.Paşinyan “biz KTMT-dən çıxmırıq, KTMT Ermənistanı tərk edir” fikrini bir daha təkrarlayıb.
KTMT-nin Azərbaycanla sərhəddəki müşahidə missiyasına gəlincə, təşkilata üzv dövlətlər ötən ilin noyabrındakı İrəvan sammiti zamanı Ermənistanın Bakının təcavüzü kimi qiymətləndirdiyi sentyabr hərbi toqquşmasını pisləməkdən imtina etdilər. Bundan sonra Paşinyan administrasiyası Avropa İttifaqının monitorinq missiyasını regiona çağırmaq qərarına gəldi. Ermənistan Aİ-nin missiyasının mülkiliyi üzərində dayansa da, Moskva bunu anti-Rusiya addımı kimi qiymətləndirdi və dəfələrlə İrəvanın qərarına qarşı sərt mövqe səsləndirdi.
***
Amma diqqətçəkən məqam odur ki, Ermənistanın xarici işlər naziri Ararat Mirzoyan martın 20-də Moskvaya səfəri zamanı Ermənistan hakimiyyətinin əvvəlki mövqeyinə zidd fikirlər səsləndirib. Məsələn, Mirzoyan Rusiyanın xarici işlər naziri Sergey Lavrovla birgə mətbuat konfransında Ermənistanın KTMT missiyasını ölkədə yerləşdirməkdən imtinası məsələsini belə əsaslandırıb: “...Yəqin, sualın ifadəsi düzgün deyil. Çünki Ermənistan heç vaxt belə bir missiyadan əl çəkməyib. Üstəlik, bu qərar layihəsi müzakirə olunur, onun üzərində iş gedir. Bizim üçün əsas o idi ki, təəssüratımıza görə, KTMT-nin məsuliyyət zonası aydın deyil. Fikrimizcə, bu, bir qədər problemlidir. Amma bir daha deyirəm, qərar layihəsi masa üzərindədir, iş davam edir”.
Lavrov Mirzoyanın fikirlərini dərhal dəstəkləyib: “Mən Mirzoyanın indicə dediklərindən, yəni, Ermənistanın KTMT missiyasının yerləşdirilməsi ilə bağlı qərarı imzalamaqdan imtina etməməsindən məmnun olduğumu bildirmək istərdim. Bu, 2022-ci il noyabrın 23-də Mirzoyanın sədrliyi ilə İrəvanda, KTMT-nin sammiti ərəfəsində, saatlarla aparılan danışıqların mövzusu olub. Məsələ bütün nazirlər tərəfindən razılaşdırılıb. İndi kiçik bir şey var: dövlət və hökumət başçıları da öz imzalarını atsınlar. Bu ehtimal qalır. KTMT buna hazırdır. Biz bu hazırlığı bilirik. Şadam ki, Ermənistan regionda təhlükəsizliyin təminatı maraqlarına cavab verən fürsətdən imtina etmədi”.
Maraqlıdır ki, həmin mətbuat konfransı zamanı Rusiyanın XİN rəhbəri Paşinyanın “Dağlıq Qarabağ sakinlərinin təhlükəsizliyinin, hüquqlarının təmin edilməsi məsələləri həll edilməlidir” mövqeyini dəstəklədiyini də bəyan etmiş və Qarabağ ermənilərinin hüquq və azadlıqları məsələsinin Bakı ilə İrəvan arasında imzalanacaq sazişdə əksini tapmalı olduğunu da dilə gətirmiş, hətta bildirmişdi ki, bunu etmək, göründüyü qədər də çətin deyil.
Həmin vaxt çoxları Lavrovun bu fikirlərini Moskvanın danışıqlar prosesində mövqeyini dəyişməsi kimi qiymətləndirsə də, onun gətirdiyi misalları ya erməni tərəfinin Qarabağ münaqişəsinin həllinə yanaşmasını sıradan çıxarmaq cəhdi, ya da xəbərdarlıq niyyəti olaraq da dəyərləndirənlər tapılmışdı. Belə ki, Qarabağ ermənilərinin hüquqlarından danışan Rusiya diplomatiyasının rəhbəri, nədənsə, Donbas üzrə Minsk razılaşmaları və Kosovoda serblərin hüquqlarına dair razılaşma üzərində dayanmışdı.
Bildiyimiz kimi, Minsk razılaşmaları Kiyev tərəfindən yerinə yetirilmədi və Rusiyanın Donbasda rusları qorumaq üçün Ukraynaya qarşı hərbi əməliyyatlara başlamasına gətirdi. Eynilə Kosovo hakimiyyəti Belqrad və Priştina arasında Kosovo Serb Bələdiyyələri İcmasının yaradılmasına dair saziş üzrə öhdəliklərinə əməl etmədi. Yeri gəlmişkən, Minsk razılaşmalarında və Kosovo üzrə sazişdə vasitəçi mövqeyində dayanmış Avropa ölkələri də Kiyevi və ya Priştinanı öz öhdəliklərini yerinə yetirməyə, milli azlıqların hüquqlarını pozmamağa çağırmaq məqsədilə heç bir addım atmadılar. Belə bir durumda erməni hakim siyasilər də Lavrovun fikirlərini manipulyasiya kimi qiymətləndirdilər, onu ciddiyə almadılar. Əslində, haqlı idilər. Çünki, Kremlin burada da spekulyativ rol oynadığı məlumdur.
***
Bəli, Ermənistan hakimiyyəti Rusiyaya inanmamaq yolu tutur və bu yol həm də Moskva ilə qarşıdurmaları dərinləşdirmək xəttidir. Mövcud anlamda Ermənistan Konstitusiya Məhkəməsinin, belə demək mümkünsə, Putinin həbsini dəstəkləyən qərarı heç də təəccüb doğurmamalıdır. İndi maraqlı vəziyyət yaranır. Ermənistanda mütəmadi olaraq Vladimir Putinin iştirakı ilə KTMT və ya Avrasiya İttifaqının üzvü olan ölkələrin liderlərinin sammitləri keçirilir. Belə çıxır ki, Rusiya Prezidenti İrəvana səfər etsə, həbslə üzləşəcək. Daha bir sual: bütün mövcud problemlərə baxmayaraq, Putinə, təhlükəsizlik, iqtisadiyyat, energetika və sair məsələlərdə Rusiya ilə sıx bağlı olan Ermənistanda, arzuolunmaz qonaq olduğu deyiləcəkmi?
Ə.RÜSTƏMOV, “Xalq qəzeti”