Qadın rollarının əlvan çələngi

post-img

Gəncə Dövlət Dram Teatrının xoşbəxt taleli yetirmələri sırasında Xalq artisti Ella Yaqubovanın öz yolu, öz dəsti-xətti var. Bu aktrisa 78 illik həyat yolunun 58 ilini sənət məbədində – səhnədə keçirib. 

Ella İsmayıl qızı Yaqubova 1946-cı il dekabr ayının 30-da Gəncədə hərbçi ailəsində anadan olub. İbtidai təhsilini də orada alıb. Sonra atasının işi ilə əlaqədar ailə Bakıya köçüb və Ella təhsilini burada davam etdirib. Elə məktəbdə oxuyarkən burada dram dərnəyinin üzvü olub. Qız­cığazın incəsənətə olan marağı onu mədəniyyət sarayının rəqs ansamblına gətirib. Həmçinin məktəb illərində tele­viziyanın uşaq verilişlərində çıxış edib. Məktəbi bitirdikdən sonra sənədlərini Pe­daqoji Universitetə versə də, sənətə olan sevgisi onu Bakı Mədəni Maarif Texniku­muna gətirib. Xalq teatrlarında sənət mə­ziyyətlərini Məmmədkamal Kazımov, Lüt­fü Məmmədbəyov, Hüseynağa Sadıqov, Süleyman Ələsgərov, Fazil Bayramov kimi sənətkarlardan öyrənə bilib. Gənc Tamaşaçılar Teatrında çalışıb. Festival­ların birində Gəncə Dövlət Dram Teatrı­nın rejissoru, Əməkdar incəsənət xadimi Həsən Ağayev onun çıxışını bəyənib və təyinatının verilməsinə Gəncəyə kömək­lik göstərib. Beləliklə, 1966-cı ilin aprel ayından Ella Yaqubova Gəncə Teatrına gəlib. 

Maraqlı bir fakt: elə Gəncəyə ilk gə­lişində rejissor, Xalq artisti Məhəmməd Burcəliyevin quruluşunda Cəlil Məmməd-quluzadənin “Ölülər” pyesinin tamaşasın­da Nazlı obrazını ekspromt olaraq oyna­yıb. Debütü uğurlu olub və o, bu teatrın səhnəsində Ələddin Abbasov, Məhəm­məd Burcəliyev, Sədayə Mustafayeva, Rəmziyyə Veysəlova, Firuzə Bədirbəyli, Səməd Tağızadə, Kərim Sultanov, Ağa Məmmədov, Zülfüqar Baratzadə, Reyhan Tağıyeva kimi sənət ustaları ilə çiyin-çi­yinə çalışıb və onların sənət məktəbindən bəhrələnib. Aktrisa Gəncə Dövlət Dram Teatrının səhnəsində müxtəlif əsərlərdə iştirak etməklə, maraqlı obrazlar qaleri­yası yarada bilib. “Komsomol poeması”n­da Gülbahar, “Ezop”da Melita, “Son mək­tub”da Xatirə, “Mənim günahım”da Ayqız, “Nəriman ata”da Bacı və digər obrazlar bu qəbildəndir. 

1968-ci ildə Mingəçevir Dövlət Dram Teatrı yaradılanda Ella xanım da oraya göndərilib. Teatrın təməli Cəfər Cabbar­lının “Almaz” pyesi ilə qoyulub. Aktrisa Mingəçevir Teatrında 56 illik səhnə fəaliy­yəti dövründə 330-dan artıq əsərdə 330 fərqli obrazlar qalereyasının yaradılması­na nail ola bilib. 

“Almaz”da Almaz, “Solğun çiçəklər”­də Sara, “Aydın”da Gültəkin, “Yaşar”da Tanya, “Hacı Qara”da Sona, “Eşq və İn­tiqam”da Həcər xanım, “Bayramın birinci günü”də Fəxrundə, “Vətən dərdi”də Sara bəyim, “Ana”da Səlma ana, “Nənəmin kələyi”də Nənə, “İki yetimin taleyi”də Ana, “Duel”də Naza, “Təcili teleqram”da Artıq, “Qətl günü”də Turan, “Cavanşir”də Rey­han, “Müfəttiş”də Mariya Antonovna-Çi­lingər arvadı, “Məhv olmuş gündəliklər”də Anjel, “Nənələr ərə gedir”də Məsi arvad, “Sərgüzəşti-vəziri-xani-Lənkəran”da Pəri xanım və başqa surətləri aktrisanın çox məharətlə yaratdığı rollar sayılır. İstər epizodik, istərsə də əsas rollar ifa edən Ella Yaqubova obrazlarının təqdimatında öz təbiiliyi, səmimiliyi, emosionallığı ilə hər zaman fərqlənib. O, bu teatrın səhnə­sində İldırım Cabbar, Zülfüqar Abbasov kimi rejissorların sənət məziyyətlərindən bəhrələnib. Teatrın repertuarının ideya və məzmun etibarı ilə dolğun, mündə­ricəli pyeslərlə zənginləşməsi naminə bədii şura üzvü kimi də əlindən gələni əsirgəməyib. 

Mən 2017-ci ildə Ella Yaqubova­nın Mingəçevir Dövlət Dram Teatrının səhnəsində 2 obrazını böyük maraqla izləmişəm. Bunlar Mirzə Fətəli Axundza­dənin “Sərgüzəşti-vəziri-xani-Lənkəran” pyesinin tamaşasında Pəri xanım və gənc yazıçı-dramaturq Pərvinin “Nənələr ərə gedir” pyesinin tamaşasında Məsi arvad obrazlarıdır. Səhnədə aktrisanın məharətli ifası diqqətimi dərhal cəlb edib. Aktrisanın səhnədə olan hər bir mizanı rejissor təfsirinə uyğun mənimsəməsi obrazların daha maraqla qarşılanmasına səbəb olub. Aparıcı səhnə ustası olan Respublikanın Xalq artisti Ella Yaqubova Hüseyn Cavidin “Ana” pyesindəki Səlima ana obrazına görə Azərbaycan Teatr Xa­dimləri İttifaqının “Qızıl Dərviş” mükafatı­na layiq görülüb.

Aktrisanın mövcud vəziyyəti anında dəyərləndirmə, zəngin improvizasiya qabiliyyəti, rejissor tapşırıqlarını yüksək səviyyədə icra etmə bacarığı hər zaman diqqəti cəlb edib. Çünki Ella Yaqubova heç vaxt özü üçün, özünü səhnədə bü­ruzə göstərmək üçün oynamayıb. Ək­sinə, onun əsas məqsədi tərəf-müqabillə­ri üçün oynamaq, bütövlükdə tamaşanın daha da uğurlu alınmasını təmin etmək olub. Respublikanın Xalq artisti Ella Yaqubova, həmçinin “Bakıfilm”in istehsal etdiyi “Xoca” filmində Ana obrazında çə­kilib. Aktrisa bu filmdə Ananın iztirabları­nı, onun övlad yanğısını böyük məharətlə ifa edə bilib.

Aktrisa fəaliyyəti müddətində Mingə­çevir Dövlət Dram Teatrında gənc nəslin yetişməsində əvəzsiz xidmətlər göstərib. Xalq artisti Ella Yaqubova bu gün də Min­gəçevir şəhərinin ictimai həyatında fəal iştirak edir. Onun ümumşəhər tədbirlə­rində hazırladığı kompozisiyalar böyük maraqla qarşılanır. 

Deyirlər, hər kəsin bir alın yazısı olur. Qismətin, taleyin ona bəxş etdiyi bir alın yazısı. Ella Yaqubova da alın yazısında olan 78 illik həyatını şərəf və ləyaqətlə, qürurla yaşayır. 

Anar Ərtoğrul BURCƏLİYEV,
teatrşünas



Mədəniyyət