İqtisadiyyat naziri Mikayıl Cabbarovun məlumatına görə, bu ilin ötən 3 ayı ərzində sahibkarlığın təşviqi və biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi nəticəsində investisiyaların həcmində əsaslı artıma nail olunub, qeyri-neft-qaz sektoruna investisiya qoyuluşu ötən ilin müvafiq dövrünə nisbətən 51,7 faiz artaraq 2 milyard 251,7 milyon manata çatıb.
Dövlət Vergi Xidmətinin bu göstəricilərlə bağlı səsləşən informasiyasında isə bildirilir ki, ölkədə sahibkarlar üçün biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi, leqal fəaliyyətin gücləndirilməsi, yeni yanaşmalar, vergiödəyiciləri ilə təmassız münasibətlər və rəqəmsal xidmətlərin əhatəsinin genişləndirilməsi büdcə gəlirlərinin artmasına müsbət təsir göstərib. Belə ki, cari ilin yanvar–mart ayları ərzində adıçəkilən bu qurumun xətti ilə dövlət büdcəsinə 4 milyard 899,5 milyon manat həcmində vergi daxil olub. Bu isə ötən ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 74,8 faiz və ya 2,1 milyard manat artım deməkdir.
Qeyri–neft–qaz sektorunda daxilolmalar 2 milyard 618 milyon manat təşkil edib. Keçən ilin I rübü ilə müqayisədə bu sektordan vergi daxilolmaları 16,4 faiz çox olub. Dövlət Vergi Xidmətinin xətti ilə cari ilin üç ayı ərzində proqnozdan əlavə 1,1 milyard manatdan çox vəsait toplanıb.
Burada bir məqamı da xüsusi vurğulamaq istərdik. Vergi daxilolmaları həcminin yüksəlməsində fərdi sahibkarların sayının getdikcə artması da mühüm rol oynayıb. Respublikada biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi, biznesin leqal fəaliyyətinin genişlənməsi iş adamlarının fəaliyyətini daha da canlandırıb. Bu, eyni zamanda, özəl sektorun əhatə dairəsini genişləndirib. Belə bir fikri konkret rəqəmlə ifadə etsək, deyə bilərik ki, respublikamızda cari il aprel ayının 1-nə hüquqi şəxs yaratmadan sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul olmaq üçün qeydiyyatdan keçmiş fərdi sahibkarların sayı 54 mindən çox artaraq 1 milyon 248 min 929 nəfər təşkil edib. Dövlət Statistika Komitəsinin məlumatına əsasən, keçən ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə fərdi sahibkarların sayı 4,5 faiz və ya 53 min 748 nəfər artıb.
Məlumat üçün deyək ki, hesabat dövründə fərdi sahibkarların əsas hissəsi Bakıda (27,2 faiz), Lənkəran–Astara (10,2 faiz), Qazax–Tovuz (7,7 faiz) və Mərkəzi Aran (6,9 faiz) iqtisadi rayonlarında qeydiyyata alınıb.
Sahibkarlığın inkişafına göstərilən dövlət dəstəyindən danışarkən, Sahibkarlığın İnkişafı Fondunun (SİF) fəaliyyətinə də nəzər salmaq istərdik. İqtisadiyyat Nazirliyinin tabeliyindəki bu fondun 2022-ci ilin yekunlarına əsasən, əməliyyat gəlirləri 14 milyon 375 min manat təşkil edib. Eyni zamanda SİF hesabat dövrünü 15 milyon 509 min manat mənfəətlə başa vurub.
Yeri gəlmişkən, son illərdə respublikada özəl sektorun dinamik inkişafı istiqamətdə bir sıra tədbirlər həyata keçirilib, iş adamlarına güzəştli kreditlərin verilməsi, investisiya təşviqi mexanizminin tətbiqinin davam etdirilməsi, xarici ölkələrdə ticarət evlərinin açılması, sahibkarların bu prosesə yaxından cəlb olunması daim diqqətdə saxlanılıb. Eyni zamanda sahibkarlıq sahəsində yoxlamaların, lisenziyaların sayının minimuma endirilməsi, lisenziya verilməsi qaydalarının sadələşdirilməsi və şəffaflığın təmin edilməsi, bütün bunlarla bağlı dövlət dəstəyinin daha da artırılması sahibkarların xərclərinin azaldılmasına səbəb olmaqla onların büdcəyə vergi ödənişlərinin həcmini də artırıb.
Sahibkarlığın inkişafına mane olan inhisarçılıq, sahibkarlıq fəaliyyəti subyektlərinin dövlət qurumları tərəfindən qanunsuz yoxlanılması və çoxsaylı əsassız lisenziyaların verilməsi, sahibkarlar qarşısında qanunazidd tələblər irəli sürülməsi kimi neqativ halların aradan qaldırılması istiqamətində daha ciddi mübarizənin aparılması vacib şərtlərdir. Ona görə də daim sahibkarların hamisi kimi qətiyyətli qərarlar qəbul edən dövlətimizin başçısının müvafiq tapşırığı əsasında həyata keçirilən tədbirlər davamlı xarakter daşıyır, dövlət strukturları, ayrı-ayrı nazirliklər fəaliyyətlərində bu məqama mühüm önəm verirlər.
Vəkil HÜSEYNOV,
iqtisadçı-ekspert
Sahibkarlığın inkişafı istiqamətində görülən işlərdən danışarkən diqqəti, ilk növbədə, dövlət-özəl tərəfdaşlığına yönəltmək istərdim. Qeyd edim ki, bu sahədə infrastruktur və xidmətlərin yüksək səviyyədə reallaşdırılması məsələsi mühüm önəm daşıyır. Belə ki, bu zaman özəl bölmənin idarəetmə məsuliyyətinə xüsusi əhəmiyyət verilməklə, onun fəaliyyəti qarşı tərəfin-dövlətin mülkiyyət və ya nəzarət mexanizmləri, həmçinin maliyyəsi əsasında qurulur. Nəticədə isə dövlət əvvəlcədən müəyyənləşdirdiyi tələblərə uyğun müasir, yüksək səviyyəli infrastruktura, əhali isə keyfiyyətli xidmətə sahib olur.
Ümumiyyətlə, dövlət-özəl tərəfdaşlığı dövlətin özəl sektor resurslarından və təcrübəsindən yararlanaraq dövlət infrastrukturunun, yaxud xidmətlərinin satınalmasını gerçəkləşdirmək mexanizmidir. Bu mexanizm dövlətin özəl sektorla tərəfdaşlığı əsasında yeni həllərin təşviqini və maliyyə vəsaitlərinin cəlb olunmasını gerçəkləşdirir.
Yeri gəlmişkən, bu tərəfdaşlıq münasibətlərinin daha da möhkəmlənməsi məqsədilə Milli Məclis tərəfindən “Dövlət-özəl tərəfdaşlığı haqqında” 8 fəsil, 40 maddədən ibarət yeni qanun qəbul edilib. “İnvestisiya fəaliyyəti haqqında” qanunda nəzərdə tutulan təşviq tədbirləri, habelə vergi və digər dövlət ödənişləri üzrə güzəştlər, əlavə maliyyə dəstəyi, təminatlar, azadolmalar və kompensasiyalar mövcud sənədlə dövlət-özəl tərəfdaşlığına da şamil olunub.
Sonda bir məqama da toxunmaq istərdim. Azərbaycanda sahibkarlar maliyyələşmə mənbəyi kimi daha çox banklara üstünlük verir. Bankların kredit portfeli geniş olsa da, kreditləşmədə regionların payı təxminən 23 faiz, Bakı üzrə isə 77 faizdir. Aparılan sorğuların təhlili, həmçinin beynəlxalq inkişaf təşkilatlarının hesabatlarına əsasən kiçik və orta biznes subyektlərinin maliyyə mənbələrinə çıxışı sahəsində üzləşdikləri əsas çətinliklər yüksək faiz dərəcəsi, sərt girov şərtləri, risklərin bölüşdürmə və kreditlərə zəmanət mexanizmlərinin əlyetərli olmamasıdır.
Kredit zəmanət mexanizmi kiçik və orta sahibkarların maliyyə məhdudiyyətlərini aşmasına imkan yaradır, biznes layihələrin maliyyələşdirilməsi üçün sahibkarların uzun müddətli kreditlərlə təmin edilməsini dəstəkləyir. Həmçinin bankların yeni və daha geniş müştəri şəbəkəsinə çıxışını asanlaşdırır, risklərin minimallaşdırılmasını təmin edir. Ölkəmizdə kredit zəmanət mexanizminin formalaşması təqdirəlayiqdir, lakin kiçik və orta biznes sektoruna yönələn təminat sisteminin daha da təkmilləşməsinə ehtiyac var.
Vaqif BAYRAMOV, “Xalq qəzeti”