Fransa “bacısı” adlandırdığı Ermənistanla Azərbaycanın münasibətlərinin normallaşmasına hər vəchlə mane olan, Cənubi Qafqazda destruktiv rol oynayan dövlətdir. Rəsmi Paris vaxtilə mövcud olmuş ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədr dövləti olsa da, əslində, hər zaman indikinə bənzər siyasət yürüdüb. Xatırlatmaq yerinə düşər ki, “Beşinci Respublika” qondarma “erməni soyqırımı”nı düz 3 dəfə (1998, 2000 və 2001-ci illərdə) tanıyıb. Müqayisə üçün deyək ki, Ermənistan özü də qondarma “soyqırımı” ilə bağlı 3 dəfə qanunvericilik aktı qəbul edib. Bunların hər üçü Ermənistanın SSRİ-nin tərkibində olduğu 1964, 1988 və 1990-cı illərdə qəbul olunub. Zənnimizcə, bu müqayisə Fransanın nə dərəcədə ermənipərəst olduğunu göstərmək baxımından əhəmiyyətlidir.
2006-cı ildə isə “demokratiyanın beşiyi” adlandırılan bu ölkədə söz və fikir azadlığının buxovlanması istiqamətində addım atılıb: parlamentin aşağı palatası – Milli Assambleya “erməni soyqırımı”nın inkar edilməsinin cinayət məsuliyyəti yaratdığına dair qanun qəbul edib. Hazırda qüvvədə olan bu qanun qondarma “soyqırımı”nın inkarına görə bir il müddətinə azadlıqdan məhrumetməni və 45 min avro cərimə cəzasını nəzərdə tutur.
Fransanın ermənipərəstliyi multikulturalizmin hökm sürəcəyi inklüziv, açıq və mükəmməl cəmiyyətin qurulacağı vədi ilə 2017-ci ildə prezident seçilən və 2022-ci ildə vəzifəsini qoruyub saxlayan Emmanuel Makronun dövründə daha kəskin xarakter alıb. Ölkənin hələ heç bir prezidenti bu qədər ermənipərəstlik etməmişdi. Bu məqamda Prezident İlham Əliyevin fikirlərindən iqtibas gətirmək, zənnimizcə, yerinə düşər. 2023-cü ilin yanvarın 10-da yerli televiziya kanallarına müsahibə verən Azərbaycan Prezidenti Fransanın açıq ermənipərəstliyi ilə bağlı deyib: “Ona görə mən hesab edirəm ki, mövcud vəziyyət indiki Fransa hökumətinin əməlidir. Mən ümid edirəm, Fransada gələcəkdə elə bir hökumət formalaşacaq ki, Azərbaycanla olan əlaqələri qiymətləndirəcək. Çünki biz həmişə öz siyasətimizdə ancaq dostluq niyyəti ilə onlarla əməkdaşlıq etmişik. Əvvəlki dövrdə, mən deyə bilərəm ki, 10-dan çox şəhərimiz qardaşlaşmışdır, gediş-gəliş var idi, bir çox nümayəndələr gəlmişdilər, Prezident Sarkozi, Prezident Olland Azərbaycana səfərlərə gəlmişdilər. İndi isə vəziyyət tam fərqlidir. Mən bu yaxınlarda qapalı bir görüşdə demişəm ki, Fransa bizsiz yaşaya bilər, biz də Fransasız yaşaya bilərik, heç onlar da hiss etməzlər, biz də hiss etmərik. Amma budur yol, bu, onların seçimidir və biz yenə də onlara qarşı heç nə etməmişik. Sadəcə olaraq, müharibə dövründə cavab vermişik. Mən indi müharibə dövründə olan yüksək səviyyəli təmaslar haqqında bir şey demək istəmirəm, bu, qapalı söhbətlər əsnasında olmuşdur. Amma müharibə dövründə, necə deyərlər, çox gərgin münasibətlərimiz olmuşdur. Müharibə dövründə Fransa bizi açıq-aydın ittiham edirdi, bizə şər atırdı, böhtan atırdı. İndi mən onlardan üzrxahlıq tələb edirəm. Onlar bizi şərləmişdilər, demişdilər ki, guya, biz cihadçılar gətirmişik. Bir dənə də sübut yoxdur. Üzr istəyiblərmi bizdən? Yox!”.
Beləliklə, necə deyərlər, ermənilər yalan olub, Makron gerçək. Fransa hökumətinin bir neçə ay öncə Ermənistandakı səfirliyində müdafiə sahəsində əməkdaşlığı dərinləşdirmək məqsədi daşıyan müdafiə missiyasının yaradılması isə rəsmi Parisin ermənipərəstliyinin zirvə nöqtəsidir. Məlumdur ki, 1961-ci ildə imzalanmış Diplomatik əlaqələr haqqında Vyana Konvensiyasına əsasən, bütün səfirliklərdə müxtəlif attaşelər, o cümlədən hərbi attaşelər fəaliyyət göstərir. Ancaq regiondakı gərginlik fonunda Fransanın Ermənistandakı səfirliyində müdafiə missiyasının yaradılması, təbii ki, qeyri-adi haldır. Burada ilk növbədə nəzərə almaq lazımdır ki, Fransanın da üzvü olduğu NATO 1990-cı illərdən etibarən öz üzvlərinə Ermənistan və Azərbaycana hərbi münaqişə vəziyyətində olduqları üçün silah və hərbi texnika satışına qadağa qoyub. Belə görünür ki, Paris alyansın qərarını da saymır.
***
Fransanın ermənipərəstliyi istiqamətində son hadisələrdən biri də Ermənistanı vaxtından əvvəl tərk etmək üzrə olan səfiri Ann Luyonun (onun səlahiyyət müddətinin bitməsinə bir il qalırdı-S.H.) “Armenpress”ə verdiyi müsahibədir. Səfir müsahibə zamanı Ermənistanı və erməniləri mümkün qədər tərifləyib. Əmin edib ki, 2020-ci il müharibəsinin ağır nəticələrinə baxmayaraq, özünün möhkəmliyi və gələcək üçün planlar qurmaq bacarığı ilə onu heyran qoyan bu ölkəni və xalqı heç vaxt unutmayacaq. Səfir vurğulayıb ki, 10 noyabr tarixli üçtərəfli bəyanatının pozulmasına son qoymaq, “Dağlıq Qarabağ əhalisi”nin hüquq və təhlükəsizliyini təmin etmək üçün siyasi həll yolu tapılmalıdır: “Fransa Aİ və ABŞ-la razılaşaraq, danışıqlar prosesində irəliləyişi təmin etmək üçün mümkün olan hər şeyi etməyə davam edəcək”.
Bundan sonra isə diplomat qeyd edib ki, onlar dekabr ayından etibarən Laçın yolunun “blokada”ya alınmasını, Qarabağ əhalisinə “ciddi ziyan vurulmasını” pisləyir, yolda hərəkətin bərpası ilə bağlı Beynəlxalq Ədalət Məhkəməsinin qərarının icrasına çağırırlar: “Biz Beynəlxalq Qırmızı Xaç Komitəsinin “blokada”nın yaratdığı humanitar böhranı aradan qaldırmaq səylərini alqışlayırıq. Lakin “blokada”ya, 2020-ci ilin 10 noyabr tarixli üçtərəfli bəyanatın pozulmasına son qoymaq və “Dağlıq Qarabağ xalqı”nın (?) hüquq və təhlükəsizliyini təmin etmək üçün siyasi həll yolu lazımdır”.
Səfir BMT Təhlükəsizlik Şurasının daimi üzvü olan Fransanın təşəbbüsü ilə 2022-ci ilin sentyabr və dekabr aylarında şuranın iclaslarının keçirilməsini göstərib. Bundan sonra deyib: “2022-ci ilin sentyabrında mən Azərbaycanın atəşə tutmasından zərər çəkmiş Göyçə, Dərələyəz və Zəngəzurun (təbii ki, səfir tarixi Azərbaycan torpaqlarının adlarının erməni variantını səsləndirir – S.H.) kəndlərində oldum, dinc əhalinin iztirablarının şahidi oldum, onlara həmrəy olduğumu bildirmək istəyirəm”.
Beləliklə, səfir diplomatik etiket qaydasına zidd tərzdə, birtərəfli qaydada Azərbaycanı suçlayır, ölkəmizi əsassız olaraq ittiham edir. Bu ittihamlar səfirin diplomatik statusuna uyğun gəlmir. Səfirlər, bir qayda olaraq, öz ölkələri ilə təyin olunduqları ölkələr arasında münasibətlərin inkişafı üçün çalışmalıdırlar. Fransa səfirinin müsahibəsi isə onun səlahiyyət həddindən kənara çıxdığını göstərir.
Qeyd etdiyimiz kimi, səfir vaxtından əvvəl Ermənistanı tərk edir. Onun səlahiyyət müddəti 2024-cü ilin avqustunda bitəcəkdi. Ancaq ermənipərəst səfirin diplomatik karyerası vaxtından əvvəl sonlandırıldı. Bu, ilahi ədalətin təntənəsi kimi də qiymətləndirilə bilər.
İlyas HÜSEYNOV,
politoloq
– Fransanın Ermənistandan ayrılmaq üzrə olan səfiri Ann Luyo fəaliyyəti dövründə İrəvanı çox ciddi şəkildə müdafiə etmişdi. Ermənistan-Fransa münasibətlərinin ən yüksək səviyyəyə çatdırılmasında və Makron iqtidarının İrəvana güclü siyasi dəstək verməsində səfir əlindən gələni edib.
Maraqlıdır ki, diplomatik praktikada səfirlər regional proseslərə bu qədər dərin şəkildə cəlb olunmurlar. Fransanın Ermənistanda maraqlarını qorumalı olan bu şəxs isə daha çox erməni maraqlarına xidmət edən addımlar atıb. Xüsusilə vurğulamaq lazımdır ki, səfir çıxışlarında, müsahibələrində, çağırışlarında hər zaman Azərbaycanı tənqid edib və reallıqdan uzaq fikirlər söyləyib. Əksər hallarda onda erməni arqumentləri əsasında mülahizələr formalaşırdı.
Fransanın Ermənistandakı səfirliyində müdafiə missiyasının yaradılması birbaşa Fransanın İrəvanı hərbi baxımdan gücləndirmək niyyətindən xəbər verir. Rəsmi Paris burada regional güc balansını dəyişmək üçün fəaliyyət göstərib. Səfir bunu böyük uğur kimi təqdim edir. Eyni zamanda, hamıya məlumdur ki, Avropa İttifaqının Ermənistanda yerləşən missiyasının arxasında da Fransa və onun satellitləri dayanır. Fransa çıxardığı siyasi qərarların özünün təsir dairəsində olan dövlətlər tərəfindən məcburi, qeyd-şərtsiz qəbul olunmasına çalışır. Biz Benilüks (Qərbi Avropada üç monarxiyanın – Belçika, Niderland və Lüksemburqun daxil olduğu siyasi, iqtisadi və gömrük birliyi olan hökumətlərarası təşkilat-S.H.) ölkələrinin Azərbaycan əleyhinə müxtəlif qondarma qərarlarının məhz Fransanın siyasi sifarişi ilə qəbul edildiyini bilirik. Eyni zamanda, Azərbaycanın regional təhlükəsizliyə təhlükə törətməsi, aqressiv siyasət yürütməsi, Qarabağ ermənilərini “blokada”ya salması kimi saxta narrativlər də məhz Fransa-Ermənistan işbirliyinin nəticəsidir.
Bundan əlavə, Paris üstün olduğu mövqelərdən ölkəmizə qarşı istifadə edir. Fransa Avropa İttifaqındakı dominant mövqeyini ölkəmizə qarşı çevirir. Paris BMT Təhlükəsizlik Şurasının ötən ilin sentyabr – dekabr aylarında xüsusi iclaslarının çağrılmasına da nail olub. Bu iclasları çağırsa da, uğursuzluqla üzləşib. Çünki BMT Təhlükəsizlik Şurasında da Azərbaycanın maraqlarını qoruyan dövlətlər olub və onlar əslində, haqq-ədaləti qoruyublar. Fransa humanitar əsaslı Frankofoniya Təşkilatında belə, ölkəmizə qarşı müxtəlif çağırışlar edilməsinin təşəbbüskarıdır. Lakin Albaniya kimi Azərbaycana dost ölkə burada da bizim mövqeyimizi müdafiə edib.
Xüsusi vurğulamaq lazımdır ki, Fransa, hazırda həm də, Cənubi Qafqazda gedən proseslərdə maraqlarını təmin etməyə çalışır. Fransa ATƏT-in Minsk qrupu siyasi dövriyyədən çıxdıqdan sonra Avropa İttifaqı vasitəsilə buna cəhd edir. Yeni təyin olunan səfirin dosyesinə baxdıqda da biz görürük ki, o, sələfinin siyasi xəttini davam etdirməklə yanaşı, həm də hərbi sahədə İrəvanın daha da güclənməsinə xidmət edəcək. Ümid edirəm ki, səfir Ann Luyonun geri çağırılmasının səbəblərini biz yaxın müddətdə biləcəyik. Düşünürəm ki, bu, sıradan hal deyil. Görünür, səfirin geri çağırılmasında müəyyən siyasi səbəblər var. Hətta, hüquq pozuntularının olması da ehtimal edilir. Bütövlükdə, səfir Ann Luyo fəaliyyəti dövründə regional əməkdaşlığı gücləndirmək əvəzinə, pozuculuqla məşğul olub. Eyni zamanda, onun Qərbi Azərbaycan bölgəsinə – Qərbi Zəngəzura, Göyçəyə, Dilicana səfərləri zamanı verdiyi bəyanatlar və çəkdiyi fotolar da ölkəmizə qarşı mənfi fon yaratmağa xidmət edirdi.
Səxavət HƏMİD, “Xalq qəzeti”