“Xalq qəzeti”nin müsahibi APA-Media Qrupun baş direktoru, Əməkdar jurnalist Vüsalə Mahirqızıdır
– Vüsalə xanım, APA ölkənin informasiya məkanında ciddi mövqeyi olan media qurumu kimi özünü ilk vaxtlardan təsdiqləyib. Buna necə nail olmusunuz?
– Əvvəla, onu qeyd edim ki, APA-nın meydana gəlməsi Prezident İlham Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi 20 illik dövrdə ölkəmizdə müstəqil mediaya yaradılan şəraitin nəticəsidir. Bu müddət ərzində biz kiçik bir kollektivdən Cənubi Qafqazın ən böyük media qurumlarından birinə çevrilə bilmişik. Bunun üçün tək yaxşı idarəçilik deyil, eyni zamanda çox yaxşı kollektiv, reklam imkanları, xəbər və xəbər təminatı lazımdır. Media şirkəti elə bir strukturdur ki, pulunuz çox olsa belə, xəbər təminatı, xəbərlə işləmək üçün şəraitiniz yoxdursa, gördüyünüz iş heç kim üçün maraqlı olmayacaq. Burada əsas eksklüzivliyi təmin etməkdir. İnamla təsdiqləyə bilərəm ki, bəli, bu gün dövlət dəstəyi ilə APA Azərbaycanda dünyanın istinad etdiyi əsas xəbər qaynaqlarından birinə çevrilə bilib.
İkinci məsələ peşəkarlıqdır. Ənənəvi qəzetçilikdən transfer edilmiş insanlar daha peşəkar olurlar. Biz də bu üstünlüyümüzlə mürəkkəb bir regionda yerləşən ölkənin aparıcı media subyekti sayılırıq. Ümumiyyətlə, istənilən məkanda medianın siyasi gücü, həmin ölkənin özünün geopolotik gücünə adekvatdır. Çox varlı ölkələr var ki, onların dünyanın geopolitik nizamında gücü yoxdur. Azərbaycanın son illər ərzində regionda güclənən mövqeyi,Vətən müharibəsindəki zəfərimiz və ondan sonra baş verən geopolitik dəyişikliklərlə həmahəng olaraq milli mediamızın da rolu artıb, ona maraq da yüksəlib. Biz sözügedən proseslərdə kifayət qədər fəal, peşəkarcasına çalışdıq. Bizim jurnalistlərin yazdıqlarına transmilli medialar da etibar edir və bunlardan bəhrələnirlər. Ümumilikdə, Azərbaycan mediasının inkişaf dinamikası fərəh doğurur.
– İnkişafdan söz düşmüşkən, bu günlərdə APA-nın fransız dili bölməsi fəaliyyətə başladı. Düzdür, fransız dili dünyanın 6 geniş yayılmış dilindən biridir. Amma APA-nın bu layihəsi son aylar Fransa–Azərbaycan münasibətlərində olan gərginliklə eyni vaxta təsadüf etdi...
– Hazırda APA agentliyi Azərbaycan, ingilis, rus və fars dilində fəaliyyət göstərir. Əslində, 2018-ci ilə qədər bizim fransız dilində də xidmətimiz olub. Əlbəttə, Fransa Avropa Birliyinin böyük ölkələrindən biridir. Amma təəssüf ki, dünyaya demokratiya dərsi keçməyə çalışan ölkələrin özləri müstəmləkəçilik sistemi ilə çalışırlar. O müstəmləkələrin özlərində belə fransızdilli insanlar çoxdur. Gərək onların da obyektiv, qərəzsiz informasiya almaq imkanı olsun.
Görünən ondan ibarətdir ki, biz ikili standartları nəzərə almalıyıq. Bu ikili standartlar həm Azərbaycana qarşı, həm də Qarabağ məsələsində özünü göstərir. Fransanın yerli ictimai rəyi formalaşdıran əksər media orqanlarının çoxu o qədər qərəzlidir ki, bu, hətta ermənilərin barışdığı məğlubiyyəti bir çox fransızların həzm edə bilməməsinə səbəb olur. Təbii ki, mən burada Fransa mediasını, ermənipərəst senatorları, korafəhm ziyalıları nəzərdə tuturam. Fransa hər zaman mədəni sivilizasiyanın təmsilçisi kimi özünü göstərib. Təəssüflər olsun ki, müsəlman Şərqinin tanınmış şairinin, mesenat bir qadının – Natavanın heykəlinə qarşı edilən barbarlıq da məhz Fransada baş verdi. Bu ölkənin hazırki hakimiyyəti öz tarxi imicinə hörmət etsəydi, bu cür vandallığa rəvac verilməzdi.
Biz uzun illər işğala, genosidə məruz qalmış torpaqlarımıza qayıtdıq. Şuşaya qayıdışımızın ilk böyük tədbirləri nələrdən ibarət oldu? Xarı Bülbül musiqi festivalı, Vaqif Poeziya Günləri, kulinariya tədbiləri təşkil edildi. Bir sözlə, biz Şuşaya musiqi ilə, şeirlə, mədəniyyətlə getdik, Qarabağda dünya mədəniyyətinə töhfə verəcək, multikultural dəyərləri təbliğ edən tədbirlər həyata keçirdik. Yəni Fransanın danışdığı, amma əməl etmədiyi dəyərləri biz təbliğ etdik. Bu baxımdan, biz fransız ictimiayyətinə, fransızca düşünən insanlara Azərbaycan həqiqətlərini məhz onların anladığı dildə çatdırmağı hədəflədik. Hər xalq istəyir ki, öz dilində informasiya alsın. Ona görə də, həm Fransa ictimaiyyətinin, həm də fransızdilli ölkələrin əhalisinə çıxış imkanımızın asanlaşdıracaq bir addımı atmışıq.
– Bu gün Azərbaycan yazılı və vizual informasiya vasitələri haqqında müəyyən tənqidi fikirlər səslənir. Xüsusilə, özəl telekanallar daha çox tənqid hədəfinə çevrilir. Səbəb kimi də jurnalistikanın əsas meyarlarından biri olan maarifləndirmə funksiyasının tamamilə kənara qoyulması əsas gətirilir. Buna səbəb nədir?
– Bilirsinizmi, insanların bir çoxu hansı verilişi daha çox tənqid edirsə, həmin verilişlərə daha çox baxır. Təkcə bizdə yox, dünyanın hər yerində KİV-in əyləndirmə funksiyası, maarifləndirmə və məlumatlandırma funksiyasından önə keçib. Dünyada da media nümayəndələri ilə ekspertlər fikir ayrılığındadırlar. Bir qrup düşünür ki, maarifləndirmə və məlumatlandırma medianın əsas vəzifəsi olmamalıdır. O ancaq xəbər vermə öhdəliyini daşımalıdır. İstənilən cəmiyyətlə dövlətin əlaqə vasitəsi, əsasən, ziyalılardır, mediadır. Sosial media da bura daxildir.
Əlbəttə, bəzi verilişlərdə həmkarlarımız özlərini müstəntiq kimi aparırlar, qeyri-peşəkar, qeyri-etik münasi-bət sərgiləyirlər. Bu, səviyyə söhbətidir. Amma dövlətin bu sahəyə baxan strukturlarını da qınamaq olmur. Əgər insanlar bu kimi verilişlərə baxmaq istəmirlərsə, qoy, kanalı dəyişsinlər. Məsələn, bu gün AZTV-nin Mədəniyyət kanalı var. Kifayət qədər peşəkar, mədəni, görkəmli ziyalılarımıza yer verən kanallarından biridir. Dünyanın bir sıra ölkələrində də bu kimi kanallar mövcuddur. Yəni alternativlər var, sadəcə bilmək və bəhrələnmək lazımdır.
Bir məsələ də tələb və təkliflə bağlıdır. İndi bəzi ziyalılırımız deyirlər ki, niyə görə TV-lər və saytlar biznes yönümlüdürlər. Bunun başqa yolu yoxdur. Əlbəttə, biznes yönümlü olmalıdırlar. İnsanların gözü tərəzidir. Baxırsan ki, sosial şəbəkədə böyük bir ziyalımızın çıxışından, hansısa xanəndəmizin ifasından videolar paylaşılır və minlərlə baxış sayı olur. Şou proqram aparıcıları bunu görsələr, bəlkə də dəyişib bu formata keçərlər.
Baxı, bu yaxınlarda Əməkdar artist Aygün Bəylər dünyasını dəyişdi. İnsanlar yenə də eyni qınağı edirdi. Bir qısım isifadəçi sosial şəbəkələrdə qeyri-səmimidir, onlar özləri kimi görünmək istəmirlər. Təxmini hesablasaq, Aygün Bəylər haqqında müsbət fikir yazanlar 1 milyon ətrafında idi. O 1 milyonun 100 mini 3 min manat civarında pul xərcləyib şənliklərinə Aygün Bəyləri çağırsaydılar, bu, 300 milyon vəsait edərdi. Lakin bu insanların heç biri bunu etmir. Aygün Bəylərlə bağlı bütün işi Azərbaycan dövləti, Heydər Əliyev Fondu görüb. Prezident Administrasiyası məsələni diqqətdə saxlayıb, Mədəniyyət Nazirliyi, hökumətdə təmsil olunan cavabdeh şəxslər onun dəfninə kimi bütün işləri yerinə yetirib.
Deyək ki, televiziyalarda zövq korlayan, buna görə də tənqid olunan bütün verilişlər yığışdırıldı. Axı YouTube kanalında, Tik-tok platformasında, İnstaqramda, Facebookda həmin kontentlər var, hər cür kontent tapmaq olar. Özü də həmin platformalarda yüksək baxış sayı yığan kontentlər televiziyada pislənənlərdir. Paradoks yaranır, deyilmi?
Biz şirkət olaraq bütün sosial şəbəkələri monitorinq edirik. Deyirlər ki, Tik-tok, YouTube kimi şəbəkələrdə ciddi adamlar yoxdur, onun üçün qeyri-ciddi adamlar bu platformalara baxırlar. Tamamilə səhv fikirdir. Tik-tokda ziyalı həkim də, hüquqşünas da, müəllim də var. İnsanların seçimi öz aralarından çıxan, onlara daha səmimi gələn, hətta bir az da ağıl öyrədə biləcək insanlardır. Televiziyalarda mənim də qəbul etmədiyim peşəkarlar var. Amma onların “doza”nı artırmasının səbəbi sosial mediaya adekvat olmaq istəyidir. Buna pis baxmaq olmaz. Çünki sosial medianın funksiyası ağıllı görünüb, heç kimin baxmadığı platforma olmaq deyil. Medianın məqsədi daha çox insanı əhatə etmək, məlumatlandırmaq, əyləndirmək və daha çox oxunmaqdır.
– Bəs, bu yanaşmaya maarifləndirici elementləri də əlavə etmək olmazmı?
– Bəli. Oradakı ekspertlər fikirlərini təhqirsiz də bildirə bilərlər. Yaxud hansısa hüquq eksperti çıxışında emosional notun içərisinə qanunun müvafiq maddəsinə istinadı da çox sakit tərzdə edə bilər. Nəticədə, insanların ağlında, şüurunda qala bilər ki, bu hadisəyə görə bu maddə var. Bax, bu, artıq maarifləndirmə olar. Doğrudur, mən medianın dərs keçməsinin, ağıl öyrətməsinin qəti əleyhinəyəm. Amma maarifləndirmə, təbliğat, təşviqat çox sakit tonda gedə bilər.
– Vüsalə xanım, sosial media barədə ağrılı məsələlərə toxundunuz. Xüsusən də Tik-tokla bağlı. Düzü, əvvəl bu şəbəkə qeyri-ciddi platforma kimi dəyərləndirilirdi. Hətta müvafiq qurumlara çağırış edilirdi ki, Tik-toku bağlasınlar. Amma bu şəbəkəyə daxil olanda görürdün ki, nəyə çox baxırsansa, onu da qarşına çıxarır. Alqoritm belə qurulub.
– Ümumiyyətlə, sosial şəbəkələrin hamısında alqoritim elə işləyir. Bu da var ki, YouTube və Tik-tokda qarşınıza çıxan videoya “maraqlandırmır” vurursunuzsa, onu qarşınıza bir də çıxarmır. Süni intellekt bunun üzərində qurulub. Orada bir tor qurulur, şəbəkə yaradılır, insanlar o torun işərisində həmfikirlərini tapırlar. Hansısa bir hadisə baş verir, biri yazır ki, bütün ölkə bundan yazır. Amma bütün ölkə bundan yazmır. Onun maraq dairəsində olan adamlar bundan yazır. Bu adam da hesab edir ki, bütün ölkə bundan yazır.
Sosial medianı ciddi qəbul etmək, oradakı trendlərə ciddi yanaşmaq lazımdır. Tik-tok şəbəkəsi ölkə əhalisinin ən çox istifadə etdiyi və vaxt sərf etdiyi şəbəkədir. Bunu monitorinqlərə əsaslanıb deyirəm. Oradan necə istifadə etmək isə hər kəsin öz qabiliyyətinə və dünyagörüşünə bağlıdır. Gənclərə də sosial mediadan səmərəli istifadə təşviq olunmalıdır. Eləcə də dilimizin təmizliyi istiqamətində işlər görülə bilər. Sosial şəbəkə bu istiqamətdə önəmlidir. Sosial şəbəkədə “ok, tşk” kimi amorf dillər yaradılır, bu, olmaz.
Cənab Prezidentin son müsahibəsində əsas tezislərdən biri məhz növbəti mərhələ üçün ölkənin yeni milli ideologiyasının yaradılması idi. Burada da dil, milli kimlik məsələsi ortaya çıxacaq. Bunun üçün mediada da ictimai müzakirələr açılacaq.
– Medianın yaşaması üçün reklam bazarı lazımdır. Azərbaycan mediasında bu durum necədir?
– Mən mediaya dövlət dəstəyinin çox olmasının tərəfdarı deyiləm. Həmişə elə hesab eləmişəm ki, rəqabət mühiti olmalıdır və biznes fonunda hər qurum özünü ayaqda tutmalıdır, inkişaf eləməlidir. Bu illər ərzində Azərbaycan mediasının, xüsusən də ənənəvi çap mediasının ayaqda durmasına dövlətin böyük dəstəyi olub. Bu, Azərbaycan tarixi üçün də önəmli addımdır. Nə qədər internet desək də, ənənəvi çap mediası ölkənin tarixidir. İndiki tendensiya onu göstərir ki, media müxtəlif biznes əlaqələri vasitəsilə inkişaf etməlidir. Burada tək reklamdan söhbət getmir. Müxtəlif layihələrdə, tenderlərdə iştirak etmək olar.
İnsanların hava, su kimi məlumat almaq ehtiyacı var. Bu ehtiyacı yerli media ödəmirsə, mütləq xarici resurslar daxil olacaq və informasiya təhlükəsizliyi məsələsi meydana çıxacaq. Bu da milli təhlükəsizlik məsələsidir. Bu baxımdan, media sosial şəbəkədə aktiv olmalıdır.
– APA-nın beynəlxalq təcrübədən yararlanması maraq doğurur. Media korporasiyaları ilə əməkdaşlığınız hansı səviyyədədir?
– Bir çox ölkələrin, xüsusilə, Türkiyə, Rusiya, İranın media qurumları ilə ikitərəfli əməkdaşlığımız var. Bir beynəlxalq təşkilatla danışıqlar aparılır, müsbət nəticə gözləyirik. Son olaraq, Şuşa Beynəlxalq Media Forumu çərçivəsində müxtəlif qurumlarla görüşdük. İndiki zamanda mənim üçün prioritet olan eksklüziv xəbərlərin verilməsidir. İnternet domen yaşı çox olan, etibarlı media qurumundan istənilən media qurumu xəbərlərini götürür, yayır. Bəzən şirkətimizə xarici media holdinqləri zəng edir, müəyyən xəbərləri, şəkilləri istəyirlər. Beynəlxalq tədbirlərə qatılırıq. Əməkdaşlarımızı müəyyən treninqlərə, seminarlara göndəririk.
Müsahibəni apardı:
Anar TURAN
XQ