İqtisadiyyat naziri Mikayıl Cabbarov “Tvitter” səhifəsində 2018-2022-ci illər ərzində ölkəmizin qeyri-neft-qaz ixracının həm faktiki qiymətlərlə, həm də real ifadədə artaraq 1,72 milyard dollardan 3 milyard dollara çatdığını yazıb. Nazir bildirib ki, qeyri-neft sektorunun təşviqi istiqamətində həyata keçirilən islahatlar dayanıqlı iqtisadi inkişafa mühüm təkan verir.
İqtisadi İslahatların Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzinin (İİTKM) “İxrac icmalı”nın iyun sayına əsasən, cari ilin yanvar-may aylarında Azərbaycanın ümumi ixracı 16,1 milyard ABŞ dolları, qeyri-neft sektoru üzrə ixrac isə 1,5 milyard ABŞ dolları təşkil edib. Qeyri-neft sektoru üzrə ixrac 2022-ci ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 22,1 faiz artıb.
Bu ilin yanvar-may ayları ərzində yeyinti məhsulları üzrə ixrac 334,4 milyon ABŞ dollarına bərabər olub. İlin ilk 5 ayı ərzində spirtli və spirtsiz içkilərin ixracı 5,9 dəfə, şəkər ixracı 43,8 faiz, meyvə-tərəvəz ixracı isə 10,4 faiz artıb. Hesabat dövründə aqrar və aqrar-sənaye məhsulları üzrə birgə ixracın statistik dəyəri 16,9 faiz artaraq 349,1 milyon ABŞ dolları təşkil edib.
Cari ilin yanvar-may aylarında qeyri-neft-qaz ixracının tərkib hissəsində əhəmiyyətli yer tutan aqrar-sənaye məhsullarının yaratdığı dəyər ötən ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 55,8 faiz artaraq 92,2 milyon ABŞ dolları təşkil edib. Təkcə bu ilin may ayında qeyri-neft ixracı 278,2 milyon ABŞ dolları olub.
Yuxarıda vurğulanan müsbət göstəricilərin əldə olunması bir sıra amillərlə bağlıdır. Belə ki, ölkəmizin nəqliyyat infrastrukturunun müasir dünya standartlarına uyğunlaşdırılması, həmçinin tranzit potensialının daha da artırılması ilə bağlı həyata keçirilən layihələr və qlobal miqyaslı təşəbbüslər qeyri-neft-qaz ixracının artımını sürətləndirir. Bundan başqa, paytaxtda və regionlarda beynəlxalq aeroportların, Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının tikintisi, Şərq-Qərb və Şimal–Cənub nəqliyyat dəhlizlərinin müasirləşdirilməsi daşımaların həcminə müsbət təsir göstərir.
Bir az əvvəl sadalanan yüksək statistik göstəricilərin əldə edilməsində biznes əlaqələrinin təşviqinin də önəmli rolu var. Eyni zamanda, həyata keçirilən diversifikasiya siyasəti, müasir texnologiyalara əsaslanan yüzlərlə müəssisənin fəaliyyətə başlaması ilə keyfiyyətli məhsul istehsalı respublikamızın qeyri-neft-qaz ixracını artırır.
Beynəlxalq və regional təşkilatlarla aparılan ardıcıl iş də Azərbaycanın xarici iqtisadi əlaqələrinin genişlənməsinə, qeyri-neft-qaz ixracı həcminin artmasına müsbət təsir göstərir. Nəticədə Azərbaycanın BMT və onun qurumları, Avropa İttifaqı, İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatı, İslam Əməkdaşlıq Təşkilatı, Türkdilli Dövlətlərin Əməkdaşlıq Şurası, eləcə də beynəlxalq maliyyə institutları kimi nüfuzlu qurumlarla əməkdaşlığı möhkəmlənir.
Respublikamızın qeyri-neft-qaz ixracının həm faktiki qiymətlərlə, həm də real ifadədə artmasına xarici ticarət fəaliyyətini tənzimləyən qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi, “Gömrük tarifi haqqında”, “Antidempinq, kompensasiya və mühafizə tədbirləri haqqında” Azərbaycan Respublikasının qanunları və digər müasir normativ hüquqi aktlar da öz müsbət təsirini göstərir.
Ölkə rəhbərinin tapşırığı ilə yerli məhsulların xaricə, o cümlədən, qeyri-ənənəvi bazarlara ixracının genişləndirilməsi məqsədilə zəruri tədbirlər ardıcıl həyata keçirilir, dövlət dəstəyi ilə potensial ixrac ölkələrində logistik mərkəzlərin yaradılması diqqət mərkəzində saxlanılır. Bununla yanaşı, qarşılıqlı investisiya fəaliyyətinin təşviq edilməsi istiqamətində işlər getdikcə gücləndirilir. Bu, ilk növbədə, investorlar üçün mühüm önəm daşıyan investisiyaların qarşılıqlı qorunmasını, təşviqini, eləcə də ikiqat vergitutmanın aradan qaldırılmasını nəzərdə tutan hüquq-müqavilə bazasının yaradılması layihələrində özünü qabarıq büruzə verir.
Beləliklə, statistik göstəricilərə əsaslanıb qeyd edə bilərik ki, dövlətimizin başçısının rəhbərliyi ilə son illərdə qeyri-neft sektoru üzrə ixracın həcmi və dəyəri artıb. İqtisadiyyatın diversifikasiyası nəticəsində bu sahəyə aid məhsulların çeşidlənməsi və müxtəlifliyi, o cümlədən coğrafi şaxələndirmə respublikamızın tədiyyə balansına müsbət təsir göstərərək, makroiqtisadi və maliyyə sabitliyini daha da möhkəmləndirib.
Azərbaycanda yükdaşımalar sahəsində həyata keçirilən uğurlu strategiya ölkəmizin daxili daşımalar həyata keçirən subyektləri ilə bərabər, qeyri-rezidentlərini də fəallaşdırıb. Siyasi sabitliyin möhkəm olması ilə bərabər yol infrastrukturunun keyfiyyətinin yüksəldilməsi, daha qısa və əlverişli yolların bərpası ticarət fəaliyyəti göstərən xarici ticarət iştirakçılarının əldə etdikləri uğurun başlıca prinsipinə çevrilib.
Respublikamızda istehsal olunan sənaye məhsulları xammaltutumlu olmaqla, beynəlxalq bazarda əhəmiyyətli rəqabət şəraitinə malikdir. Bu da müqayisəli və rəqabət üstünlüyünə malik, markalaşmış məhsulların istehsal və ixracını daha da gücləndirib və əsas çağırış kimi ölkəmizin qarşısına yeni vəzifələr qoyub.
Vəkil HÜSEYNOV,
iqtisadçı-ekspert
Azərbaycanın qeyri-neft-qaz ixracında müsbət göstəricilərin əldə edilməsindən danışarkən, ilk növbədə vurğulayım ki, ixracın stimullaşdırılması tədbirləri çərçivəsində son illər ərzində prosedurlar sadələşdirilib, yerli məhsullarımızın ixrac potensialı yüksək olan ölkələrdə ticarət nümayəndəlikləri açılıb, ticarət və şərab evlərinin yaradılması ilə bağlı layihələr gerçəkləşdirilib.
Qeyd edilməlidir ki, ixracın şaxələndirilməsi ilə yanaşı, sahibkarlara yaradılmış imkanlar xarici ticarətlə məşğul olan biznes subyektlərinin sayında əhəmiyyətli artıma gətirib çıxarıb və 80 faizdən yüksək artım qeydə alınıb.
İstehsalın təşviqi istiqamətində görülmüş işlər də ixracın artımı ilə nəticələnir. Məsələn, sahibkarlığın güzəştli kreditləşdirilməsi, istehsalatda müasir texnologiyaların tətbiqi digər sahələrlə yanaşı, aqrar sahədə də ixrac imkanlarını genişləndirir. Sənaye sahəsinə gəlincə isə polimer, polietilen, metanol və gübrə kimi kimyəvi məhsullar, qablaşdırma məhsulları, konteynerlər, toxuculuq məhsulları, tikinti və quraşdırmada istifadə olunan polad laylar, borular, transformatorlar, elektrik naqilləri və digər elektrik avadanlıqları, mis və alüminium məmulatları ixracı artan əsas məhsullar sırasında yer alır.
Bütün bunlar, eyni zamanda, hökumətin ölkədə investisiya fəaliyyətinin genişləndirilməsini, biznes mühitinin yaxşılaşdırılmasını, sənaye istehsalının artırılmasını və qeyri-neft sektorunun inkişaf etdirilməsini daim diqqətdə saxlamasından xəbər verir.
Azərbaycanda həyata keçirilən iqtisadi diversifikasiya siyasəti, müasir texnologiyalara əsaslanan və rəqabətqabiliyyətli məhsul istehsal edən müəssisələrin fəaliyyəti ölkənin xarici ticarətində müsbət meyillərə təkan verib. Yüksək keyfiyyətliliyinə görə, dünya bazarına “Made in Azerbaijan” brendi ilə çıxarılan Azərbaycan məhsullarına, xüsusilə də meyvə-tərəvəz, şərab, meyvə şirələri, spirtli içkilərə və s. böyük maraq və tələbat yaranıb.
Vaqif BAYRAMOV, “Xalq qəzeti”