Oyun nəyə hesablanıb?
Ermənistanda konstitusiya referendumunun 2027-ci ildə keçirilməsi planlaşdırılır. Bunu dünən yerli jurnalistlərlə söhbətində ölkənin ədliyyə naziri Qriqor Minasyan deyib. Onun sözlərinə görə, müzakirələr nəticəsində belə qərara alınıb ki, Ermənistana konstitusiya dəyişiklikləri yox, yeni konstitusiya lazımdır. Minasyanın qeyd edib ki, müvafiq komissiyanın iclasları zamanı konstitusiyanın ilk üç maddəsinə dəyişiklik, habelə ölkənin İstiqlaliyyət Bəyannaməsinə istinadın götürülməsi məsələsi müzakirə olunmayıb: “Biz bu mürəkkəb sənəd üzərində ətraflı, ictimai müzakirələrlə, bütün mütəxəssislərlə birgə işləyərək çalışacağıq”.
Qeyd edək ki, artıq neçə aydır Ermənistanda konstitusiya dəyişikliyi ilə bağlı müzakirələr getməkdədir. Əlbəttə, bu xüsusda çoxsaylı destruktiv məqamlar var. Bu məqamlar Azərbaycanın mövcud istiqamətdəki tələbi ilə bağlıdır. Məlum olduğu kimi, həm Prezident İlham Əliyev, həm də ölkəmizin rəsmiləri Ermənistan konstitusiyasına dəyişikliyi Bakı–İrəvan sülhü baxımından şərt kimi irəli sürüblər. Çünki erməni ana qanununun istinad etdiyi İstiqlaliyyət Bəyannaməsində Azərbaycana və Türkiyəyə qarşı ərazi iddiası yer almaqdadır.
Onu da bildirək ki, Azərbaycan tərəfindən irəli sürülmüş konstitusiya dəyişikliyi şərti ilə Ermənistanın baş naziri Nikol Paşinyanın məsələ barədə söz açması, demək olar, eyni vaxta təsadüf etmişdi. Paşinyan bu ilin mayında mövzunu açmış və ölkənin əsas qanununa dəyişikliyi özünə xas şəkildə izah etmişdi. O, ən popular izahını Ermənistanın İctimai televiziyasının efirindən vermişdi. Təxminən belə: Biz yol ilə gedirik və yolu gedib başa çatdırmalıyıq. Ancaq əynimizdə nənəmizin bizə tikdiyi, miras kimi saxladığı qırmızı paltar var. Yolu qırmızı rəngə həssas olan öküzlər kəsib. Ona görə nənəmizin tikdiyi paltarı əynimizdən çıxarıb onu eksponat kimi muzeyə qoymalıyıq ki, mənzil başına çata bilək.
Əlbəttə, Paşinyanın, belə demək mümkünsə, öküz məntiqində hədəfin kim olduğu bildirilməsə də, bir şey qətidir ki, dünya üzrə mühüm dövlət sənədində başqa ölkəyə qarşı ərazi iddiasının yer aldığı tək ölkə Ermənistanın özüdür. Bu, heç öküzlük də deyil, nədirsə izaholunmaz vəhşilikdir. Yaxşı olardı ki, Nikol məsələ barədə açıq danışardı. Hərçənd, onu hazırkı başıpozuq erməni cəmiyyətində anlayanın olacağına şübhə ilə yanaşırıq. Həm də ona görə ki, Nikol öküz olmasa da, mahiyyətcə tülkü xislətlidir.
Bəli, hazırda Ermənistanın ədliyyə naziri Q.Minasyanın dedikləri də tülkülükdən başqa bir şey deyil. Hiss olunur ki, rəsmi İrəvan konstitusiya dəyişikliyi ilə bağlı məsələni uzadır və nəticə etibarilə sülhdən yayınır. Burada hiyləgərlik motivi ondadır ki, erməni iqtidarı, mahiyyətcə, Azərbaycanın tələblərinin yerinə yetirilməsinin vacibliyini anlayır, amma boyun qaçırır. Mövcud trayektoriyada vaxtın uzadılması isə Ermənistana sərfəli beynəlxalq şəraitin yetişməsi üçündür.
Heç şübhəsiz, Paşinyan bir qədər çətinə düşəndə bildirəcək ki, ölkəsi Bakının şərtini yeriə yetirmək istəyirdi. Amma şərtə əməl etmək belə olmur. Çünki hələ Minasyanın bildirdiyi o demək deyil ki, 2027-ci ildə ölkədə konstitusiya dəyişikliyi ilə bağlı referendum olacaq. Yəni, olmaya da bilər.
Digər tərəfdən, məsələ bir qədər fərqli qoyulur. Söhbət konstitusiya dəyişikliyindən deyil, yeni konstitusiyanın qəbulundan gedir. Bu, daxili başıpozuq auditoriyaya hesablanmış gedişdir. Guya ki, Azərbaycanın tələbi yerinə yetirilmir, hansısa daha böyük zərurət həyata keçirilir. Aydındır ki, başlıca məqam əsas qanunun istinad etdiyi mənfur müddəaların aradan qaldırılması olmalıdır. Hərçənd, nazir Minasyan işğalçı mahiyyətli İstiqlaliyyət Bəyannaməsinə istinaddan uzaqlaşmağın müzakirə predmeti olmadığını vurğulayır. Elə isə referendum nə üçündür?
O da tam aydındır ki, Ermənistan rəhbərliyi səmimi deyil. Paşinyan iqtidarı Azərbaycanla sülhdə maraqlı olmadığı və bunu ən müxtəlif vasitələrlə nümayiş etdirdiyi kimi, konstitusiya dəyişikliyi müstəvisindəki imitasiyası ilə də eyni yolu tutmaqdadır. Əlbəttə, biz məsələnin heç də asan olmadığını yaxşı anlayırıq. Minasyanın bildirdiyi kimi, ictimai müzakirələr filan lazımdır. Ancaq hər bir halda proses tezləşməlidir. Çünki hazırkı durum Ermənistan üçün xoşagəlməz perspektiv formalaşdırmır.
Azərbaycanın tələbinə gəldikdə isə bildirək ki, bu, heç bir halda, başqa dövlətin işinə qarışmaq deyil. Biz haqqımız olanı istəyirik. Ölkəmizə təminat lazımdır. Söhbət sülh təminatından gedir. Nəzərə alsaq ki, konstitusiya dəyişikliyi referendum, yəni ümumxalq səsverməsi ilə reallaşmalı olan prosesdir, deməli, təminat erməni xalqının iradəsinin məhsulu qismində meydana çıxmalıdır. Xalq işğalçılıq niyyətinə düşməyəcəyini, bu mənfur əməldən imtina məramını bəyan etməlidir.
Əlbəttə, onu da yaxşı anlayırıq ki, Ermənistan konstutisiyasına dəyişiklik, yaxud ümumən ölkənin əsas qanununun dəyişdirilməsi hələ tam təminat deyil. Yəni, müvafiq sənəd olmadan da ermənilərin işğalçılıq niyyəti güdmələri mümkündür. Nəzərə alaq ki, vaxtilə mövcud olmuş Ermənistan SSR-in ana qanununda Azərbaycana qarşı ərazi iddiası əksini tapmasa da, biz keçmiş SSRİ zamanında respublikamıza qarşı ərazi iddialarının olduğunu görmüşdük. Erməni millətçiləri ötən əsrin 80-ci illərinin sonunda Qarabağın müxtəlif yerlərində təxribatlar törədib dinc azərbaycanlıları qarət edəndə, qətlə yetirəndə, eləcə də digər zərərlər vuranda hansısa sənədə uyğun davranmır, içlərindəki zəhəri tökürdülər.
Sözümüz ondadır ki, “erməni zəhərini” bir referendumun nəticəsi aradan qaldıra bilməz. Ancaq, hər bir halda, Ermənistan cəmiyyəti ortaya xoş niyyət qoymalıdır. Qonşularla normal keçinəcəyinə dair iradə nümayiş etdirməlidir. Bunu etməlidir ki, inamımız yaransın. Ancaq Q.Minasyanın haqqında söz açdığımız açıqlamasından sonra erməni cəmiyyətinin müəyyən kəsimlərində baş qaldırmış mənfi ritorika onu deməyə əsas verir ki, Ermənistanda konstitusiya dəyişikliyi məsələsinə qarşı çıxan qüvvələrin yaratdıqları isterik ab-hava mövcuddur. Rəsmi İrəvan ya bu ab-havanı yenmək istəmir, ya da gücü çatmır. Hesab edirik ki, birinci variant daha doğrudur.
Ə.RÜSTƏMOV
XQ