Xəstə düşüncəli erməni cəmiyyəti bu gerçəyi dərk edə bilmir
Ermənistan baş naziri Nikol Paşinyan artıq neçənci dəfədir eyni mövzu ilə bağlı diskussiya açır. Söhbət hökumət rəhbərinin ölkənin tarixi, dövlətçilik strukturu və sair məsələlərlə bağlı səsləndirdiklərindən gedir. Nikol indi konkret nələri dilə gətirib? Söhbətimiz bu barədədir.
Ancaq əvvəlcə onu bildirək ki, Paşinyanın dedikləri həmişə olduğu kimi, yenə erməni cəmiyyətində kəskin reaksiya doğurub. Hay başbilənlər adətləri üzrə onu “satqın” adlandırırlar. Halbuki baş nazirin həqiqətləri gündəmə gətirdiyi aşkardır. O həqiqətlər ki, onlar xəstə erməni cəmiyyəti tərəfindən dərk edilmir. Niyə dərk edilmir, yazımızın son bölümündə bu məqama da aydınlıq gətirəcəyik.
Bəli, N.Paşinyan bildirir ki, “Ermənistan tarixi” dövlətin yoxluğu epizodları ilə dövlətin mövcudluğunun inkişaf tarixidir, “Erməni tarixi” isə dövlətin mövcudluq epizodları ilə onun yoxluğunun tarixidir. O, hökumətin dünənki iclasında çıxış edərkən, məhz bu iki anlayışı təqdim edib. Nikolun həmin anlayışlar haqqında söz açmaqda başlıca məqsədi var. Baş nazir dövlətin uzunömürlülük strategiyasının vacibliyini əsaslandırmağa girişir. Yəni, dolayısı ilə “Erməni tarixi” deyil, “Ermənistan tarixi” anlayışının dövlətçilik baxımından əhəmiyyəti üzərində dayanır.
Necə deyərlər, ayının min oyunu bir armudun başındadır. Paşinyan, əslində, üç məqamı vurğulayır. Birincisi, keçmiş SSRİ-nin süqutundan sonra formalaşmış Ermənistan müstəqil dövlət kimi mövcud olmayıb. İkincisi, tarix boyu erməni dövləti adı ilə sırınanlar mifdir. Üçüncüsü və ən əsası bundan sonra Ermənistan dövlətini qurmaq və inkişaf etdirmək lazımdır ki, Nikol mövcud məsələdə erməni cəmiyyətinin onu dəstəklədiyini diqqətə çatdırır. Ancaq maraqlıdır: əgər Paşinyanın mövqeyi dəstəklənirsə, niyə tərəfdarları deyil, əleyhidarları, onun söylədiklərini, ən yaxşı halda məsxərə predmetinə çevirənlər ortaya düşüblər? Nə üçün birincilərin səsi ikincilərdən zəif eşidilir?
Paşinyan bildirir ki, özünün rəhbərlik etdiyi komanda dövlətçiliyi, müstəqilliyi və suverenliyi strategiyanın və siyasətin əsası sayır. “Çünki dövlət tamam başqa düşüncə tərzidir, tamam başqa mədəniyyətdir, tam başqa nöqteyi-nəzərdir. Bu təfəkkür isə heç də həmişə mövcud olmayıb və bunu etiraf etməliyik”, – deyən Nikol fikirlərində haqlıdır. Nəzərə alaq ki, daim şovinist baxışlarla “silahlanmış” erməni cəmiyyəti gerçəyi deyil, ayrı-ayrı əsatirləri özünün həyat və yaşam kredosu elan edib. Bu, reallıq hissinin itirlməsini doğuran pataloji xəstəliyə çevrilib.
İşğalıçılıq niyyəti, qonşulara qarşı ərazi iddiası erməni pataloji xəstəliyinin bariz göstəriciləridir. Müasir Ermənistan dövləti adlı quruluş şovinizmə söykənmiş işğalçılıq motivləri ilə ayaqda qalıb. Bu motiv saxta olduğundan, nə zamansa quruluşun məhvini doğurmalı idi. Hazırda erməni cəmiyyətində yaşananlar isə məhv perspektivinin simptomlarıdır. Görünür, belə qorxunc aqibəti ən yaxşı görən N.Paşinyandır. Bu səbəbdən köhnə stereotiplərdən uzaqlaşmanın vacibliyini vurğulayır.
Əvvəldə sonda vurğulayacağımızı bildirdiyimiz məqama keçid alaq. Paşinyan indi söylədiklərini lap başlanğıcda dilə gətirsə, fayda görərdi. Yəni hakimiyyətə gələndə bu barədə söz açmalı, cəmiyyəti inandırmalı idi. Ancaq, o, nə etdi? Özünü xəstə təfəkkürlülərdən daha xəstə imiş kimi göstərdi. Bu adam müasir Ermənistan dövlətinin Qarabağ avantürası üzərində qurulduğunun fərqinə varmadı. Onu da düşünmədi ki, dövləti qorumaq üçün həmin avantüranı sıradan çıxarmaq tələb olunur. Düşünmədi və “Qarabağ Ermənistandır və nöqtə” bəyanatını səsləndirdi.
Bəli, Paşinyan hakimiyyət kürsüsündə tipik erməni xislətinin diktə etdiyi tərzdə davrandı və hesab etdi ki, inqilabçı-demokrat obrazı Qarabağ avantürasının reallaşma təminatıdır. Nəticədə 44 günlük müharibə baş verdi və Ermənistan acınacaqlı məğlubiyyətlə üzləşdi, Qarabağın düzləri, dağları, təpələri erməni gəncləri üçün məzar yerinə çevrildi. Və indi həmin Paşinyan filosofluğa baş vurur. Sual olunur: filosofluq üçün mütləq “dəmir yumruq”mu dadılmalı idi?
N.Paşinyan məhz “dəmir yumruğ”u daddığı üçün dedikləri eşidilmir, məsxərə predmetinə çevrilir. Məsələn, dövlət millətinə çevrilməkdən danışır, ona qarşı çıxanlar bildirirlər ki, Nikolun həyata keçirmək istədikləri Azərbaycanın Ermənistan qarşısında qoyduğu şərtlərdir. Mövcud durumda Nikol, həqiqətən, ciddi çətinlik içərisindədir. Necə deyərlər, yuxarı baxırsan bığ, aşağı baxırsan saqqal. Axı Paşinyanın komandasında təmsil olunan şəxslərin “yeni ərazilər üçün yeni müharibə” şüarını eşitmiş xəstə təfəkkürlü erməni cəmiyyəti baş nazirin “dövlət ictimai həyatın mərkəzində dayanmalıdır” fikrini necə anlasın? Yaxud Nikol dövlətlə qeyri-dövlət arasındakı hansısa çatlardan söz açır. Axı, vaxtilə səsləndirdiyi populist fikirlərin nəticəsi idi ki, həmin çatlar dərinləşdi. Ən əsası isə Paşinyan və tərəfdarları indi də fikirlərində səmimi deyillər. Onlar fəaliyyətlərində erməni avantürizminin ayrı-ayrı elementlərini saxlayırlar. Belə bir vəziyyətdə revanşist və şovinistlər necə düşünsünlər ki, baş nazirin dilə gətirdikləri faydalıdır? Axı onlar iqtidarın qeyri-səmimiliyə əsaslanmış yarıtmaz kursunu görüblər. Bu kurs lazımi nəticəni verməyəndə, ambisioz ideyalarən gerçəkləşməsinə köklənməyəndə danışmayıb, nə etsinlər?..
Ə.CAHANGİROĞLU
XQ