Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının baş əməliyyat inzibatçısı Yucin Si “Azərbaycan-Çin münasibətlərinin yenidən qiymətləndirilməsi: İrəliyə doğru yol” mövzusunda keçirilən tədbirdə limanın baş əməliyyat inzibatçısı Yucin Si çıxışında təmsil etdiyi qurumun tam gücü ilə fəaliyyət göstərdiyini bildirərək bu infrastrukturun inşasının birinci mərhələsinin 2018-ci ildə yekunlaşdığını və bununla da onun yükaşırma həcminin illik 15 milyon tona çatdırıldığını vurğulayıb. O, eyni zamanda, limanın ikinci fazasının baş planının hazırlanmasının artıq başa çatdırıldığını və bu mərhələdə infrastrukturun ümumi yükaşırma gücünün 15 milyon tondan 25 milyon tonadək artacağını qeyd edib.
Xatırladaq ki, 2023-cü ildə Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanında, təxminən, 7,4 milyon ton yük aşırılıb. Bu, 2022-ci illə müqayisədə təxminən 16 faiz çoxdur. Şərq-Qərb və Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat qovşaqlarının kəsişməsində yerləşən, yüksək texniki imkanlara malik, əməliyyatlar sahəsində nümunəvi rəqəmsal və "yaşıl həllər” tətbiq olunduğu infrastrukturun yükaşırma həcmi hər il artır. Eyni zamanda, dünyada formalaşan yeni reallıqlar fonunda tranzit ölkə kimi Azərbaycana böyük tələb formalaşıb və bu amil hesabına ölkəmizin ən böyük dəniz qapısı, logistika mərkəzi olan Bakı Limanına cəlb edilən yükün həcmi sürətlə çoxalır.
Tədbirdə çıxış edən Çin Beynəlxalq Araşdırmalar İnstitutunun Avropa-Mərkəzi Asiya Tədqiqatları Departamentinin elmi işçisi Kanq Cie bildirib ki, Orta Dəhliz təkcə Qərb və Şərq marşrutlarını deyil, eyni zamanda Şimal və Cənub dəhlizlərini də birləşdirir. Onun sözlərinə görə, bu layihə ölkələri zəiflətməyə yox, əksinə, regional əməkdaşlığı gücləndirməyə xidmət edir. Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Dəhlizi və “Bir kəmər bir yol” layihəsi Qərb ölkələrində yeni sənayeləşmə növlərinin axtarıb tapmağa kömək göstərir. Bu, həm də Azərbaycan tərəfindən yeni fiberoptik xətlərin Transxəzər ölkələrinə çəkilməsinə əlverişli şərait yaradır. Bu xətlərin çəkilməsi isə Azərbaycanda kifayət qədər rəqəmsal infrastrukturun qurulmasını və bununla ölkəmizin mühüm məlumat mərkəzinə çevrilməsini şərtləndirir.
“Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı” QSC-nin departament müdiri Xudayar Həsənlinin sözlərinə görə, cari ilin ikinci yarısında infrastrukturda konteyner terminalının tikintisinə başlanacaq və bu qovşaq Bakı və Tblisi limanları arasında müəyyənləşdirilən dövrlərdə konteyner daşınmasına imkan yaradacaq. Bu, konteynerlərin sayının artmasına da kömək edəcək.
X.Həsənli daha sonra qeyd edib ki, Orta Dəhlizin inkişafı üçün, ilk növbədə, infrastruktur imkanlarını təkmilləşdirməliyik. Əks halda, rəqəmsallaşma və aparılan digər təkmilləşdirmə layihələri Çindən daha çox yükün cəlb edilməsinə kömək etməyəcək. Təbii ki, Bakı Limanı da infrastruktur imkanlarının təkmilləşdirilməsi ilə fəaliyyətini daha da genişləndirəcək və konteyner daşımaları sürətlə artacaq.
Artan yük həcmləri nəzərə alınmaqla hazırda ölkəmizin təşəbbüsü ilə Bakı Tblisi-Qars dəmir yolunun ötürücülük imkanlarının genişləndirlməsinə də start verilib. Ümumiyyətlə, Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı Orta Dəhlizin çox mühüm seqmentlərindən birini təşkil edir. Buradan aşırılan yükləri, eyni zamanda, Şərq-Qərb və Şimal-Cənub marşrutlarına da istiqamətləndirmək mümkündür.
Xatırladaq ki, Orta Dəhliz 2014-cü ilin fevral ayında Azərbaycan, Qazaxıstan və Gürcüstanın müvafiq strukturlarının iştirakı ilə yaradılıb. Sonradan layihəyə Ukrayna, Rumıniya və Polşa qoşulub.
Hazırda marşrut Çin-Qazaxıstan sərhədindən başlayır və Qazaxıstan, Xəzər dənizi, Azərbaycan və Gürcüstan ərazisindən keçərək Avropaya qədər uzanır. Bütün marşrut boyunca vahid tarif yaradılıb, “vahid pəncərə” prinsipi tətbiq olunur. 2023-cü ildə Orta Dəhliz vasitəsi ilə 2 milyon 750 min ton yük daşınıb ki, bu da 2022-ci illə müqayisədə 86 faiz çoxdur.
Ticarət Limanı 1902-ci ildən fəaliyyət göstərən Bakı Limanının bazasında 2015-ci ildə yaradılıb. Onun nizamnamə kapitalı 16 min manat təşkil edib. Liman ilk vaxtlarda yük, neft və bərə terminallarından ibarət olub.
Dəniz ticarəti imkanlarından faydalanmaq üçün bir sıra dünya ölkələrində liman qovşağının yaradılmasına investisiya qoyulur. Azərbaycanda və ölkə xaricində liman əməliyyatları ilə yanaşı, gəmilərin müasirliyi və yükgötürmə qabiliyyətinin yüksək olması da vacib məsələlərdən biridir.
Hazırda “Azərbaycan Xəzər Dəniz Gəmiçiliyi” QSC-nin tərkibinə nəqliyyat donanması ilə yanaşı, ixtisaslaşdırılmış donanma və gəmi təmiri zavodları daxildir. Nəqliyyat donanmasının tərkibində 50-dən çox gəmi, o cümlədən 20 tanker, 13 gəmi-bərə, 15 universal quru yük gəmisi, 2 Ro-Ro və 2 Ro-Pax tipli gəmi var. İxtisaslaşdırılmış donanma isə 200-dən çox gəmidən ibarətdir.
Azərbaycanda Xəzər dənizi ilə yükdaşımaların sürətləndirilməsi və yüklərin həcminin artırılması məqsədilə gəmilər mütəmadi təmir edilir, donanma yeni gəmilərlə təchiz olunur. Məhz bütün bunların nəticəsidir ki, 2023-cü ildə dəniz nəqliyyatı ilə 1 milyard 800 milyon ABŞ dolları dəyərində 2 milyon 500 min ton yük daşınıb və bu, 2022-ci ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə müvafiq olaraq 38,5 faiz və 2,5 dəfə çoxdur.
Hesabat ilində dəniz nəqliyyatı ilə ixrac olunan yüklərin həcmi isə 74 min 140 ton (33,9 faiz artım), dəyəri 168 milyon 460 min ABŞ dolları (2,8 dəfə çox), idxal olunan yüklərin həcmi 2 milyon 351 min ton (2,6 dəfə çox), dəyəri isə 1 milyard 610 milyon ABŞ dolları (35,7 faiz artım) təşkil edib.
Dünyada baş verən proseslər səbəbindən bu gün Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının rolu artıb. Avrasiya məkanında mühüm geostrateji mövqedə yerləşən, zəngin iqtisadi və ticari əlaqələri olan respublikamız sözügedən infrastruktur açılandan sonra dəniz nəqliyyatının inkişafının yeni, müasir mərhələsinə qədəm qoyub. “Bir kəmər, bir yol” meqalayihənin əsas qollarından olan Bakı Limanı dünya ticarətinin və ölkələr arasında qarşılıqlı münasibətlərin inkişafına çox böyük təsir göstərib.
XQ