Yaddaşlarda yenidən göyərən Novruz...

post-img

Şamlar, bayram şamları, 

Bu bayram axşamları 

Məni də yandıraydı 

Səni yandıran əllər! 

 

Bu sətirləri Şıxəli Qurbanov 1965-ci il mart ayının 21-də, yəni, Novruz bay­ramı günü qələmə alıb. Həmin anlarda, görəsən, hansı hissləri keçirib bu yurd­sevər şair, ədəbiyyatşünas və ictimai-si­yasi xadim? Bunu bilmək indi bizim üçün heç də asan deyil. Amma o məlumdur ki, çox yox, cəmi 2 ildən sonra məhz Şıxəli Qurbanovun əsl fədakarlığı, vətəndaş­lıq qeyrəti sayəsində Azərbaycan xalqı qədim sevimli, qadağan edilsə də, unu­dulmayan Novruzunu sovet dövründə ilk dəfə rəsmi qaydada, elliklə bayram etdi. 

1967-ci ilin yazqabağı günlərində bu bayrama Bakının elm-mədəniyyət, incəsənət ocaqlarının işçiləri, ali təhsil müəssisələrinin bədii özfəaliyyət kollek­tivləri rəngarəng tədbirlərlə qabaqca­dan ciddi hazırlaşmışdılar. Əsas şənliklər martın 21-də axşam saatlarında paytax­tın “Qız qalası” ətrafında oldu. Öncədən elan edildiyindən həmin əraziyə, yaxın ətrafdaki küçə və prospektlərə hər cür nəqliyyat vasitələrinin girişi dayandırıl­mışdı. Buna baxmayaraq, axşama yaxın oralarda adam əlindən dəbərmək müm­kün deyildi. “Qız qalası” qarşısındakı meydan və döngələrə də, dənizkənarı parkda yüz minlərlə insan cəmlənmişdi. Bu əzəmətdənmi, ya nədənsə dəlisov Xəzər kirimişdi, ahəstə-ahəstə yırğala­nırdı. Toplaşmış insan dənizi isə sevinc­dən, fərəhdən coşur, getdikcə gurlaşır, dalğalanırdı. Hamı deyib-gülür, şənlənir­di. 

Saat 20 radələrində zınqırovlu, qo­tazlı köhlənlər qoşulmuş, al-əlvan quma­şa, atlasa, zər-baftaya tutulmuş fayton­da “Bahar qız” gəldi. Bəyaz geyimli, ağ kəpənək timsallı “Bahar qız”ı Azərbaycan Dövlət Akademik Dram Tetrının gənc aktrisası Safurə İbrahomova canlandı­rırdı. Onun gəlişiylə eyni vaxtda nəhəng tonqallar çatıldı, qalanın zirvəsində gur məşəllər şölələndirildi. İzdihamlı bayram – kütləvi rəqslər, çal-çağır, Novruz oyun və mərasimləri başladı. Adamlar sırala­nıb əl-ələ tutdular, yallı getdilər. Əsrlər, qərinələr yola salmış, çox mərasimlərin şahidi olmuş Qız qalası belə əzəmət, təntənə, kütləvi bayram görməmişdi.

Adamlar sevincdən, fərəhdən kövrə­lib qəhərlənirdi. Çünki uzun illər yasaq edilən Novruz bayramı həmin gün azad­lığa çıxıb qol-qanad açmış, asudəliyə qovuşmuşdu. Bu “Bahar bayramı” özüylə yanaşı, təravət, yeniləşmə havası da ya­ratdı. Ürəklərdə qövr eləyən xalqımızın azadlıq, müstəqillik eşqi də novruzgülü qar altından necə boy atıb çıxırsa, o sa­yaq zühur etdi, aşkar intişar tapdı. 

Məlumatlı şəxslərin danışığından bəlli olur ki, Şıxəli Qurbanov Novruz bayramını buz kimi soyuq örtük altından çıxartmaq naminə yuxarı dairələrdə uzun müddət mübarizə aparmışdır. Oradakı­ları inandıra bilmişdi ki, bu bayramın dinlə, xurafatla heç bir bağlılığı yoxdur. Hətta əlacsızlıqdan ona “Bahar bayra­mı” adı verilməsinə də razı olmuşdu. Bu səbəbdən 1967-ci ildə şənliklər, gəzin­tilər, çal-çağırlar “Bahar bayramı” adı ilə keçirilsə də, büsbütün Novruzun özü idi. Xalq, el-obalar, şəhər-kəndlər onu elə əsl Novruz bayramı kimi xüsusi təntənə və qədim mərasimlərlə keçirdi. Məhz Şıxəli Qurbanovun gözə görünməyən məşəqqətləri, çarpışmaları, səyi, cə­sarəti və təşkilatçılığı sayəsində xalqın bu çoxəsrlik sevimli bayramı əsarətdən qurtuldu, “həbs”dən azad oldu, Günəşə doğru boylanmağa, yenidən çiçəklən­məyə başladı.

Şıxəli Qurbanovun qəfil ölümündən sonra onun başladığı işi Azərbaycan KP Bakı Şəhər Komitəsinin katibi Vəli Məm­mədov davam etdirmək istədi. Lakin əv­vəlki ehtişamla mümkün olmadı. Çünki Novruz bayramının qarşısına yenidən “kötük atıldı”. Hətta Vəli Məmmədovu incitmək arzusuna da düşdülər. Onun “qanının arasına” “Pravda” qəzeti girdi. SSRİ-nin bir nömrəli qəzeti özünün foto müxbirinin 1967-ci ildə Bakıda keçirilmiş tarixi Novruz bayramı günlərində lentə al­dığı 2-3 foto şəkli 1968-ci ilin mart ayının ortalarında “Bakı Novruz bayramı keçi­rir” qeydləriylə dərc etmişdi. Buna görə Vəli Məmmədovun əleyhdarları ondan əl çəkdilər. Başqa cür mümkün deyildi–Moskvada bəyənilirsə, Bakıda ona irad tutmaq olmazdı! 

 

Rafiq HƏSƏNOV,
“Xalq qəzeti”nin veteranı

14-3333.jpg

Sosial həyat