Sözümüzü Asiyada da açıq deyirik, Avropada da
Əslində, ölkəmizin xarici siyasətdəki çoxvektorluluq ənənəsi 44 günlük İkinci Qarabağ müharibəsindən əvvəl də mövcud idi. Ancaq son zamanlar, xüsusilə, hələ başa çatmayan iyul ayında bu istiqamətdə atılan addımlarımız, sözün həqiqi mənasında, tarixi əhəmiyyət kəsb edir.
Yeni faktlar sübut edir ki, beynəlxalq aləmdə Azərbaycana olan inam və etimad hətta, hər həftə, hər gün artır. Cənab Prezidentin London səfəri zamanı bir vətəndaş kimi məni məmnun edən əsas fakt Avropanın bir neçə dövlət və hökumət başçılarının Azərbaycan lideri ilə görüşmək üçün müraciət etməsi oldu.
Oksfordda keçirilən görüşlərin, demək olar ki, hamısı “qarşı tərəfin müraciətinə əsasən” reallaşdırılmışdır. O da sevindirici haldır ki, vaxtilə bütün dünyaya meydan oxuyan, bu gün isə Avropanın ən güclü iqtisadiyyatına sahib olan Almaniyanın Federal Kansleri Olaf Şolts da öz ölkəsinin məsul şəxsləri vasitəsilə Azərbaycan Prezidenti ilə görüşmək istəyini bildirmiş və həmin görüş keçirilmişdir.
Xarici siyasətimizdəki çoxvektorluluq tendensiyasını qabardarkən nə üçün məhz iyul ayındakı faktları yada salırıq? Çünki dövlət başçımızın bu ayda iştirak etdiyi beynəlxalq tədbirlər bizim qarşımızdakı hədəflərə çatmağımız üçün böyük uğurlara zəmin yaradır. Prezident İlham Əliyevin iyulun 3-də Şanxay Əməkdaşlıq Təşkilatının Astanada təşkil olunan Zirvə toplantısı çərçivəsində keçirdiyi Avrasiya miqyaslı görüşlər və söylədiyi fikirlər, iyulun 6-da Şuşada Türk Dövlətləri Təşkilatının Dövlət başçılarının qeyri-rəsmi Zirvə görüşündə Qarabağ Bəyannaməsinin imzalanması, iyulun 11-də Pakistan İslam Respublikasına dövlət səfəri zamanı apardığı danışıqlar və imzalanan sənədlər, eləcə də iyulun 18-də London səfəri zamanı şahidi olduğumuz tarixi faktlar sübut edir ki, bizim üçün artıq heç bir ölkə ilə problem qalmayıb. Fransa və Ermənistan isə özləri özlərinin probleminə çevriliblər.
Mən indi öz fikirlərimi iki mühüm tədbirin materiallarından seçdiyim iqtibaslarla davam etdirmək istəyirəm.
Birinci iqtibas:
Çin tərəfi Azərbaycanın Şanxay Əməkdaşlıq Təşkilatı (ŞƏT) çərçivəsində əməkdaşlığı gücləndirmək səylərini alqışlayır, ŞƏT-də Azərbaycanın hüquqi statusunun yüksəldilməsini dəstəkləyir. Azərbaycan tərəfi BRICS-ə daxil olmaq arzusunu ifadə edir və Çin tərəfi BRICS əməkdaşlığında Azərbaycanın iştirakını alqışlayır.
Şanxay Əməkdaşlıq Təşkilatının Astanada keçirilən Zirvə toplantısı çərçivəsində imzalanmış “Azərbaycan Respublikası ilə Çin Xalq Respublikası arasında strateji tərəfdaşlığın qurulması haqqında Birgə Bəyannamə”dən.
3 iyul 2024-cü il
Xatırladaq ki, Azərbaycan ilə Çin arasında ənənəvi dostluq və əməkdaşlıq əlaqələri son illər ərzində yüksələn xətlə inkişaf etməkdədir. Azərbaycan və Çin liderləri arasındakı səmimi dostluq və əməkdaşlıq əlaqələri dövlətlərarası münasibətlərimizin inkişafına böyük təkan verib və bu görüş bir daha göstərdi ki, Azərbaycan – Çin siyasi əlaqələri tarixinin ən yüksək səviyyəsindədir. Xarici İşlər Nazirliyinin yaydığı məlumatda bildirilir ki, Çin hər zaman Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü və suverenliyini, Azərbaycan isə “Vahid Çin” siyasətini dəstəkləyib. Elə ona görə də, görüş zamanı, Azərbaycan və Çin dövlət başçıları qarşılıqlı hörmət, bərabərhüquqluluq, etimad, qarşılıqlı dəstək, qarşılıqlı fayda və əməkdaşlıq prinsiplərinə əsaslanaraq, dövlətlərimiz arasındakı əlaqələrin keyfiyyətcə yeni, strateji tərəfdaşlıq səviyyəsinə yüksəldilməsinə dair qərar verib və Strateji Tərəfdaşlığın Qurulması haqqında Birgə Bəyannamə ilə çıxış ediblər.
İkinci iqtibas:
“Avropa Komissiyası Azərbaycanı enerji üzrə etibarlı tərəfdaş və ÜmumAvropa qaz təchizatçısı adlandırmışdır. Bu, çox böyük məsuliyyətdir və əlbəttə ki, biz yalnız Avropaya 2027-ci ilə qədər ildə 20 milyard kubmetr qazla təchiz etmək üzrə öz öhdəliyimizi yerinə yetirmək üçün əlimizdən gələni etməyə çalışırıq. Bu, bizim hədəfimizdir. Bizim resurslarımız və infrastrukturumuz var. Yeni tərəfdaşlarla, əsasən Sloveniya və Slovakiya ilə danışıqlar prosesini sürətləndirməliyik, həmçinin mövcud bazarlara qaz təchizatımızın artırılması üzərində çalışmalıyıq”.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin iyulun 18-də Oksfordda “Avropa Siyasi Birliyi”nin 4-cü Zirvə toplantısı çərçivəsində “Enerji və bağlantı” mövzusunda “dəyirmi masa”dakı çıxışından.
Mən Asiyanın iqtisadi, elmi-texniki və hərbi nəhəngi olan Çin Xalq Respublikası ilə mövcud əməkdaşlığımızın səviyyəsindən və Londonda “Avropa Siyasi Birliyi”nin 4-cü Zirvə toplantısı çərçivəsində bizə göstərilən etimaddan məmnunluq ifadə edirəm. Ancaq otuz ilə qədər Azərbaycan ərazilərinin 20 faizini işğal altında saxlayaraq viranəyə çevirmiş işğalçı Ermənistan hərbçiləri Prezident İlham Əliyevin Pakistan səfərindən vahimələnirlər. Erməni hərbçi Nikol Paşinyan iqtidarına xitabən deyir: “Siz nə bilirsiniz ki, Azərbaycan Prezidentinin təyyarəsini müşayiət edən Pakistan qırıcılarını sabah, ya da o biri gün Azərbaycan Ordusunun arsenalında görməyəcəksiniz?”
Yeri gəlmişkən, dövlət başçımızın Astana səfəri, Şanxay Əməkdaşlıq Təşkilatı çərçivəsində göstərdiyimiz səylər, Mərkəzi Asiya ölkələri ilə münasibətlər ( son zamanlar həmin ölkələrlə birlikdə təşkil edilən hərbi təlimdə Azərbaycan əsgərləri özünəməxsus uğurlara imza atıblar), Astanada Rusiya Prezidenti Vladimir Putinlə görüş, Pakistan səfəri və başqa məqamlar çoxdan davam etdirdiyimiz siyasətin yeni zamanın tələblərinə uyğun olaraq modernləşdirilməsidir. Ancaq bizim üçün yeni olan bir məqam da var. Bu yenilik iyulun 3-də “Azərbaycan Respublikası ilə Çin Xalq Respublikası arasında strateji tərəfdaşlığın qurulması haqqında Birgə Bəyannamə”nin dördüncü maddəsinin beşinci bəndində öz əksini tapıb.
Xatırladaq ki, Pekin hələ xeyli müddət əvvəl də BRICS-in genişləndirilməsi çağırışı ilə çıxış edirdi. Bu təşkilat sürətlə inkişaf edən beş ölkədən (Braziliya, Rusiya, Hindistan, Çin və Cənubi Afrika Respublikası) ibarət qrupdur. 2011-ci ilə qədər təşkilatla bağlı BRIC abreviaturası istifadə olunurdu. BRIC-ə CAR-ın birləşməsi ilə əlaqədar olaraq 18 fevral 2011-ci ildə, hind maliyyə nazirinin ərizəsi üzrə bundan sonra qrup BRICS adını daşımağa başlamışdır.
Bəs Pekin nə üçün bu qrupun genişləndirilməsini istəyir və Azərbaycan nə üçün bu qrupla əməkdaşlığa meyllidir? Ekspertlərin fikrincə, yeni üzvlərin qoşulması ilə BRICS öz iqtisadi potensialını və dünya iqtisadiyyatındakı payını artıraraq ümumdünya iqtisadiyyatına təsir vasitəsinə və yeni dünya nizamının mühüm tərkib hissəsinə çevriləcək. “Bloomberg”in hesablamalarına görə, 2040-cı ilə qədər qlobal ÜDM-in 45 faizə qədəri BRICS ölkələrinin payına düşəcək. Bu isə G7 ölkələrinin sahib olacaqlarından iki dəfə çoxdur. Azərbaycana bu sahədə də uğurlar olsun! Ölkəmizin Qoşulmama Hərəkatındakı möhtəşəm fəaliyyəti sübut edir ki, biz bu il noyabrda Bakıda keçiriləcək Birləşmiş Millətlər Təşkilatının İqlim Dəyişmələri üzrə Çərçivə Konvensiyasının Tərəflər Konfransına (COP29) da mükəmməl hazırlaşacaq və möhtəşəm tədbirə xalqımızın adına layiq evsahibliyi edəcəyik.
Nəhayət, qətiyyətlə deyə bilərik ki, İkinci Qarabağ müharibəsindəki Zəfərimizin yaratdığı yeni reallıqlar Azərbaycanın xarici siyasətinin qarşısında yeni üfüqlər açır. Üfüqümüz həmişə işıqlı, yolumuz aydın, ordumuz qüdrətli olsun! AMİN!
İttifaq MİRZƏBƏYLİ,
Əməkdar jurnalist