Ermənistanın xarici işlər naziri Ararat Mirzoyan növbəti spekulyativ fikirləri ilə gündəmə gəlib. O, dünən ölkə parlamentində ilkin büdcə dinləmələri zamanı çıxış edərək bildirib ki, rəsmi İrəvan Qarabağın gələcəyi ilə bağlı danışıqlar aparmaq üçün “Qarabağ xalqı”ndan, daha dəqiq desək “Artsax xalqından” mandat almayıb.
Əvvəla, “Artsax xalqı” ifadəsi üzərində dayanaq. 86,6 min kvadratkilometr ərazidə Azərbaycanın suveren hüquqlarını tanıdığını bildirən Ermənistanın xarici siyasət idarəsinin rəhbəri anlamalıdır ki, ərazi bütövlüyünü qəbul etdiyi ölkə onun işlətdiyi ifadəni qətiyyən məqbul saymır. Yəni Bakı üçün “Azərbaycanın Qarabağ bölgəsində yaşayan ermənilər” məntiqi əsasdır.
Bəli, Mirzoyan buna məhəl qoymur və bildirir ki, Ermənistan dövlətinin başlıca vəzifəsi Xankəndi ilə Bakının dialoq apara biləcək dəqiq platformasının və ya mexanizminin yaradılmasıdır. Sual olunur: bir halda ki, Qarabağ erməniləri İrəvana bölgənin gələcəyi ilə bağlı danışıq aparmaq mandatı verməyiblər, nə üçün dialoq mühiti formalaşdırmaq naminə çalışır? Digər tərəfdən, belə çıxa bilər ki, əgər Qarabağ erməniləri, o cümlədən qondarma rejimdəki beş-altı separatçı bir yerə yığılıb Mirzoyana mandat versə, o, statusla bağlı danışıq aparmağa qol çırmayacaq (?).
Özünün ziddiyyətli fikirlərini davam etdirən Ermənistan XİN rəhbəri növbəti təzada da baş vurmaqdadır. Mirzoyan bildirir ki, Xankəndi–Bakı dialoq platformasına dair məsələ həllini tapmasa, Ermənistan və Azərbaycan arasında münasibətlərin nizamlanması real, tamhüquqlu, uzunmüddətli və sabit ola bilməz. Nəzərə alaq ki, Qarabağdakı separatçı rejim Azərbaycanın tərkibində status əldə etməkdən deyil, müstəqil dövlət olmaqdan dəm vurur. Məlumdur ki, bu baxış üçün mandat məntiqi yaddır.
İndiki halda Ermənistan bir şey edə bilər ki, o da separatçıları rəsmən tanımaqdır. Bunu isə etmir, daha doğrusu, etməyə qorxur. Belədə, obrazlı desək, tutmaqdan çəkinən it hansı duruma düşürsə, Mirzoyan da həmin vəziyyətdədir.
Daha bir sual da meydana çıxır: bir halda ki, “Qarabağ xalqı” Ermənistana mandat vermir, nə üçün Xankəndi–Bakı dialoqu İrəvanın Bakı ilə sülh gündəliyində prioritet olmalıdır? Mirzoyan nə üçün bildirməlidir ki, “Artsax xalqının” hüquq və təhlükəsizliyinin təminatı baxımından çoxlu açıq məsələlər var? Nəyə görə o və Ermənistan hakimiyyətindəki digər şəxslər həmin məsələlər sırasında “Qarabağın blokadası”, “Laçın dəhlizinin qanunsuz bağlanması” kimi mənasız ritorikaya baş vurmalıdırlar?
Mirzoyanın anlaşılmaz məntiqindəki digər absurd məqama diqqət yetirək. O bildirir ki, Qarabağ əhalisinin qaz və işıq təminatındakı problemlər Ermənistan deyil, “Qarabağ xalqının” seçdiyi qurumlar tərəfindən qaldırılmalı və həll edilməlidir. “Bizim vəzifəmiz bu dialoqun başlanğıcını, mexanizmlərini və platformasını təmin etməkdir”, - deyən XİN rəhbərinin fikirlərindən yəqin heç kəs heç nə başa düşmədi.
Deməli, ərazidəki təminat məsələlərini Azərbaycan həll etməlidir, separatçılar da orada qalıb müstəqillik davası aparmalıdırlar? “Qarabağ xalqının” seçdikləri kimdir və ya kimlərdir görəsən? Hər halda ortada Azərbaycanın separatçı kimi tanıdığı tör-töküntülərdən başqa kimsə yoxdur. Onlar da ağızdolusu bildirirlər ki, Azərbaycanla dialoq mümkünsüzdür, Bakının yurisdiksiyası qəbuledilməzdir, dözülməzdir və sair. Bu durumda da Mirzoyanın Qarabağ ermənilərindən söz açması, hansısa mandatdan danışması məntiqsizdir.
Bu cür axmaq avatürizm nümayişinindən sonra Mirzoyan həyasızcasına onu da bildirir ki, Ermənistanın Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün miqyas göstərilməklə tanıması, İrəvanın heç bir torpaq iddiasının olmadığını göstərən siyasi bəyanatdır. Ancaq Azərbaycan, nə xarici işlər naziri, nə də prezident səviyyəsində, Ermənistanın ərazi bütövlüyünü 29,8 min kvadratkilometrlik sərhədləri daxilində tanıdığını bəyan etməyib. “Azərbaycan Prezidentinin iştirakı ilə keçirilmiş görüşün nəticələri Aİ Şurasının rəhbəri Şarl Mişelin bəyanatında təqdim edilib. Burada tərəflərin bir-birinin ərazi bütövlüyünü qarşılıqlı şəkildə tanıdıqları bildirilib və konkret rəqəmlər göstərilib. Bakıdan isə heç bir ictimai təsdiq olmadı”, – deyən erməni XİN rəhbəri bunun tezliklə baş verəcəyinə ümid bəslədiyini dilə gətirib.
A.Mirzoyan unudur ki, Bakı söz oyununa getmir. Ölkəmiz mövqeyində konkretdir. Azərbaycan Prezidenti və rəsmiləri Ermənistanın sülh müstəvisindəki manipulyasiyalarını da yaxşı görür. Mirzoyanın, sözünün əvvəli ilə axırı düz gəlməyən, bəyanatındakı məntiqin qəbuledilməzliyi də göz önündədir. Ancaq erməni XİN rəhbərinin çıxışında, spekulyativ də olsa, bir pozitiv məqam var. Onun sözlərindən belə çıxır ki, Azərbaycan Ermənistanı 29,8 min kvadratkilometrlik ərazidə tanıdığını bildirməyənədək, təhlükə saçacaq, bunu 2022-ci ilin sentyabr hadisələri göstərdi və ona görə İrəvan delimitasiya və demarkasiya parametrlərinin tezliklə müəyyənləşməsində maraqlıdır. Pozitivlik də elə bundadır ki, XİN başçısı Bakının güc tətbiqi qorxusunu içində yaşatmaqdadır. Əks halda, onun avantürizmi, şübhəsiz, daha yüksək diapazonda özünü göstərərdi.
Yeri gəlmişkən, A.Mirzoyan parlamentdəki çıxışında Ermənistan-Azərbaycan sərhədinin delimitasiyası və demarkasiyası ilə bağlı məsələnin üzərində xüsusi dayanıb. O, mövcud istiqamətdəki prosesin nə vaxt həyata keçiriləcəyi ilə bağlı yekun razılaşmanın əldə edilmədiyini vurğulayıb. “Yalnız öhdəlik var ki, bu proses Alma-Ata Bəyannaməsinin müddəalarına uyğun olsun. Bunun hansı konkret xəritədə keçiriləcəyi ilə bağlı yekun razılaşma yoxdur. Bildiyimə görə, Kişineu sammitində Azərbaycan Prezidenti 1975-ci ilin SSRİ Baş Qərargahının xəritəsindən istifadə perspektivi ilə bağlı heç bir etiraz bildirməyib”, - deyən Ermənistan XİN rəhbəri qeyd edib ki, konkret hansı xəritənin daha sərfəli olduğu da qeyri-müəyyəndir, İrəvan 1975-ci ilin xəritəsini məqbul sayır.
Anklavlara gəlincə, Mirzoyan bunu Ermənistan–Azərbaycan sərhədinin delimitasiyası və demarkasiyası üzrə birgə komissiyanın həll edəcəyini bildirib. Onun sözlərinə görə, anklavlarla bağlı məsələ nisbətən yaxın zamanlarda qaldırılmağa başlayıb və buna görə öyrənilməlidir. Xüsusən, anklavların formalaşmasının hüquqi əsasları öyrənilməlidir. “Siyasi nöqteyi-nəzərdən etiraf edirik ki, SSRİ-nin son illərində belə anklavlar olub. Lakin fikrimcə, bu, delimitasiya və demarkasiya komissiyasının məşğul olmalı olduğu məsələdir”, - deyən Mirzoyanın anklavların da 86,6 min kvadratkilometrə daxil olduğunu bildirməsi onu göstərir ki, məsələ ətrafında ilk baxışdan hansısa müzakirəyə ehtiyac qalmır. Anklavlar Azərbaycana qaytarılmalıdır. Vəssalam!
Sonda onu da bildirək ki, Ermənistanın XİN rəhbərinin çıxışındakı təzadlı məqamlar həm ölkə rəhbərliyinin avantürist mahiyyətinin məhsuludur, həm də hiss olunur ki, baş nazir Nikol Paşinyanın özü kimi, onun komandasının təmsilçiləri də özlərini itiriblər. Əlbəttə, bu adamlar özlərini siyasətçi sayır, guya, dövlət idarə etdiklərini düşünürlər. Amma onu düşünmürlər ki, siyasət qeyri-ciddiliyin doğurduğu baş-ayaq sevmir və belə davranışın cəzası ağır olur.
Ə.RÜSTƏMOV, “Xalq qəzeti”