Maliyyə naziri Samir Şərifov ABŞ-nin paytaxtı Vaşinqton şəhərində keçirilən Beynəlxalq Valyuta Fondu (BVF) və Dünya Bankı (DB) Qrupunun yaz toplantısı çərçivəsində təşkil olunan “Orta Dəhlizin ticarət və logistika potensialının reallaşdırılması” mövzusunda tədbirdə iştirak edib.
Maliyyə Nazirliyinin məlumatına görə, DB-nin Avropa və Mərkəzi Asiya üzrə vitse-prezidenti Antonella Bassaninin sədrliyi ilə keçən toplantıda adıçəkilən beynəlxalq maliyyə qurumu tərəfindən aparılan təhlilə görə, Orta Dəhlizin reallaşdırılmasının mümkün olduğu və onun əsasən Çin və Mərkəzi Asiya ölkələri üçün xüsusi əhəmiyyət kəsb etdiyi bildirilib. Daha sonra dəhlizin nəqliyyat-tranzit potensialının artırılması üçün qarşıda duran çağırışlar və onların həlli ilə bağlı DB-nin təklifləri ətrafında fikir mübadiləsi aparılıb.
Tədbirdə maliyyə naziri Samir Şərifov Azərbaycanın Orta Dəhlizin mühüm tərəfdaşlarından biri olduğunu vurğulayaraq son illərdə Azərbaycanda yol-nəqliyyat infrastrukturunun inkişafı, ticarət və logistika potensialının genişləndirilməsi istiqamətində görülən işlərdən danışıb. Nazir qeyd edib ki, Azərbaycan Orta Dəhlizin reallaşdırılması üçün öz üzərinə düşən işləri tam yerinə yetirib. O, Bakı-Tbilisi-Qars dəmiryolu xəttinin istifadəyə verilməsi və Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının yükaşırma gücünün artırılması, eləcə də respublikada nəqliyyat və logistika infrastrukturunun yaxşılaşdırılması ilə bağlı görülən digər işləri də diqqətə çatdırıb. S.Şərifov, həmçinin Zəngəzur Dəhlizinin də Orta Dəhliz boyunca yeni nəqliyyat arteriyasının açılması baxımından xüsusi önəm daşıdığını və region ölkələrinin tranzit potensialının tam şəkildə reallaşdırılmasına xidmət göstərəcəyini deyib.
Göründüyü kimi, dünyada müşahidə olunan gərginliklər fonunda təchizat zəncirlərinin qırılması təhlükəsi bu nəqliyyat marşrutu– Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutu kimi də tanınan Orta Dəhlizin fəaliyyəti ABŞ-də də diqqətlə izlənilir. Yeri gəlmişkən, Çini Qazaxıstan, Xəzər dənizi, Azərbaycan, Gürcüstan, daha sonra isə Türkiyə və ya Qara dəniz vasitəsilə Avropaya birləşdirən bu multimodal şəbəkə Rusiya və Ukrayna ərazisindən keçən ənənəvi marşrutların bağlanması üzündən alternativ, eyni zamanda, dəniz nəqliyyatı ilə müqayisədə daha qısa və təhlükəsiz marşrut olaraq yüksək dəyərləndirilir.
Vaşinqtonda keçirilən “Orta Dəhlizin ticarət və logistika potensialının reallaşdırılması” mövzusunda toplantıda da vurğuladığımız bu məqam xüsusilə diqqətdə saxlanılıb. Tədbirdə Avropa Yenidənqurma və İnkişaf Bankı, İqtisadi Əməkdaşlıq və İnkişaf Təşkilatı, həmçinin DB kimi nüfuzlu qurumlar tərəfindən aparılan son araşdırmalara əsasən, Orta Dəhlizin bir sıra üstünlüklərlə diqqət çəkdiyi xatırladılıb.
Hazırda Orta Dəhlizin təhlükəsiz marşrut olması onun nisbətən sabit ölkələrdən keçməsi ilə əlaqələndirilir, digər tərəfdən isə bu infrastrukturla yüklərin Çindən Avropaya daşınma müddətinin dəniz daşımaları ilə müqayisədə daha az olması baxımından mühüm önəm daşıdığı bildirilir. Ekspertlər tərəfindən quru yollarının dəniz yolları ilə müqayisədə daha bahalı olmasına, yanacaq qiymətlərinin də davamlı artmasına və təchizat zəncirinin pozulmasına baxmayaraq Orta Dəhlizin indiki şəraitdə səmərəliliyi daha çox vurğulanır.
Orta Dəhlizin inkişaf potensialından danışarkən iki mühüm məqama da toxunmaq istərdik. Əvvəla Beynəlxalq Valyuta Fondu sözügedən marşrutun səmərəliliyini yüksətmək üçün bir sıra layihələrin reallaşdırılmasına zəruri ehtiyac görür. Məsələn, adıçəkilən beynəlxalq maliyyə qurumu infrastrukturda gecikmələri azaltmaq məqsədilə sərhəd-keçid prosedurlarının optimallaşdırılması, nəqliyyat sənədlərinin rəqəmsallaşdırılması və bu dəhlizin əhatə etdiyi ölkələr üzrə tənzimləmə, icazə və tariflərin uyğunlaşdırılması üçün avtomatlaşdırmanı qarşıya təxirəsalınmaz vəzifə kimi qoyur. Eyni zamanda, Azərbaycanın bu istiqamətdə gerçəkləşdirdiyi layihələri də yüksək qiymətləndirir.
Ölkəmizin Orta Dəhlizin inkişafı istiqamətində reallaşdırdığı tədbirlərdən danışarkən isə, ilk növbədə, 2022-ci ildə Azərbaycan, Gürcüstan, Qazaxıstan və Türkiyənin sözügedən marşrutun potensialının tam hərəkətə gətirilməsi məqsədilə imzalanan və 2022-2027-ci illəri əhatə edən Yol Xəritəsinin önəmi qeyd edilməlidir.
Azərbaycan Orta Dəhlizin inkişafı istiqamətində hazırda dəniz, dəmir, avtomobil yolları, hava nəqliyyatı ilə bağlı genişmiqyaslı layihələr həyata keçirir. Bu isə həmin Yol Xəritəsinə, eləcə də özünün müəyyənləşdirdiyi uzunmüddətli strategiyaya sadiqliyinin ifadəsi olaraq respublikamızın nəqliyyat və logistika dəhlizinə çevrilməsi yolunda atdığı inamlı addımların təsdiqidir.
Qeyd edək ki, Azərbaycanda son 20 ildə 20 min kilometrdən çox avtomobil, 1400 kilometr dəmir yolu tikilib və ya əsaslı təmir edilib. 2017-ci ildə istifadəyə verilən və Orta Dəhliz vasitəsilə daşımalarda mühüm önəm daşıyan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xəttinin ötürücülük qabiliyyətinin daha da artırılması üçün əlavə infrastruktur tədbirlərinin hazırlanmasına başlanılıb. Bundan əlavə, ölkəmizdə əsas dəmir və avtomobil yolları şəbəkələrinin kəsişməsində yerləşən Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının ötürmə qabiliyyətini artıracaq növbəti mərhələnin tikintisi planlaşdırılıb.
Azərbaycanın beynəlxalq ticarət bazarında rolunun gücləndirilməsi məqsədilə, həmçinin Ələt Azad İqtisadi Zonası (ƏAİZ) yaradılıb. Bu iqtisadi zonanın yaradılmasında əsas məqsəd yüksək gəlirli istehsal, ixrac fəaliyyəti və innovativ texnologiyalarla investorların cəlb edilməsi, iqtisadiyyatın dayanıqlı inkişafı və yeni iş yerlərinin yaradılmasına töhfə vermək olub.
Orta Dəhlizin səmərəli fəaliyyəti həm də güclü nəqliyyat infrastrukturu ilə bağlıdır. Ölkəmizdə bu istiqamətdə də mühüm layihələr həyata keçirilir. Hazırda Bakı–Tbilisi–Qars dəmir yolu xəttinin layihə hissəsində müvafiq işlər aparılır. Tikinti işləri başa çatdıqdan sonra dəmir yolu xəttinin ötürücülük qabiliyyətinin artacağı gözlənilir.
Orta Dəhlizin tərkib hissəsi olacaq və Azərbaycanı qardaş Türkiyə ilə birləşdirəcək Qars-Naxçıvan dəmir yolu xəttinin tikintisi üzrə işlər də uğurla aparılır. Qeyd edək ki, nəzərdə tutulan dəmir yolu xəttinin uzunluğunun 224 kilometr təşkil edəcəyi planlaşdırılır. Türkiyə tərəfindən isə bu dəmir yolu xəttinin 5 il ərzində istifadəyə verilməsi nəzərdə tutulur.
Qarabağ bölgəsində işğalçıdan təmizlənən ərazilərdə Horadiz–Ağbənd dəmir və avtomobil yollarında tikinti işləri də davam etdirilir, sözügedən layihənin yaxın vaxtlarda başa çatdırılması gözlənilir. Horadiz–Ağbənd dəmir yolu xəttinin Qars–Naxçıvan (Osmanlı–Horadiz–Ağbənd–Naxçıvan–Qars) dəmir yolu ilə birləşdirilərək Azərbaycanın tranzit qovşağının formalaşmasında mühüm rol oynayacağı bildirilir.
Beləliklə, Orta Dəhliz Şərqlə Qərbi birləşdirən mühüm nəqliyyat arteriyasına çevrilmək potensialına malikdir. Həmçinin geosiyasi qeyri-sabitlik və təchizat zəncirlərinin pozulduğu bir şəraitdə ənənəvi marşrutlara uyğun əhəmiyyətli alternativ rola malikdir. Bütün bunlar isə infrastrukturun regionda inkişaf və sabitliyə töhfə verə biləcək gücə malik olduğunu deməyə əsas verir.
Vaqif BAYRAMOV
XQ