Dövlət Turizm Agentliyinin 6 aylıq məlumatında qeyd olunur ki, ötən dövrdə qurumun tabeliyində olan qoruqları 305 min 376 nəfər ziyarət edib. Ötən ilin eyni dövrü ilə müqayisədə bu, (201 min 138 nəfər) 52 faiz artım deməkdir. Qoruqlara gedənlərin 218 min 967 nəfəri xarici ziyarətçidir. Bu da ötənilki göstəricilərlə müqayisədə 78 faiz artım deməkdir.
Ümumiyyətlə, Azərbaycanın mədəni turizm marşrutlarına maraq hansı səviyyədədir? Turizmin bu növünün inkişafına əngəl yaradan səbəblər nələrdir?
Mədəni irsin idarə edilməsi sahəsində Azərbaycanda 4 məsul dövlət qurumu var: Mədəniyyət Nazirliyi, Dövlət Turizm Agentliyi, “İçərişəhər” Dövlət Tarix-Memarlıq Qoruğu İdarəsi, “Şuşa şəhəri” Dövlət Qoruğu İdarəsi. Tarixi resurslar birbaşa mədəni turizm məhsulu kimi başa düşülməməlidir. Lakin bu resurslardan səmərəli istifadə etməklə, turizm məhsulu yaratmaq mümkündür. Tarix-mədəniyyət abidələri və qoruqların turizm şəbəkəsinə cəlb olunması böyük əhəmiyyət daşıyır. Xarici səyahətçilər tarixi abidələrimizə daha çox maraq göstərir. Azərbaycana üz tutan səyahətçilər də, ilk növbədə, belə tarixi məkanların ziyarətinə üstünlük verirlər.
Yaşı əsrlərə dayanan məkanların turizm sahəsinə sürətli inteqrasiyasını təmin etmək dövlətimizin əsas məqsədləri sırasındadır. Həyata keçirilən tədbirlərin nəticəsi göstərir ki, bu istiqamətdə artıq müəyyən irəliləyişlərə nail olunub. Regionlarda tarixi məkanlara turistlərin ziyarətini təşkil etmək üçün yol infrastrukturunun qurulması, təhlükəsizlik, yüksək servis xidmətləri, rahat hərəkət kimi məsələlər nəzərə alınmalıdır. Bundan sonra həmin tarixi obyektləri turizm marşrutu kimi təbliğ etməyə imkanlar yaranır. Adını qeyd etdiyimiz qurumların bu sahənin inkişafı üçün koordinasiyalı şəkildə əməkdaşlıq etmələri də zəruridir.
Turizm üzrə ekspert Ceyhun Aşurov hesab edir ki, Azərbaycanda mədəni turizm marşurutları ən çox bölgələri əhatə edir:
– Ölkəmizin kifayət qədər mədəni turizm potensialı var. Abidlər və qoruqlar xalqımızın keçmişdən bu günə gəlib çatan mədəniyyətini özündə ehtiva edir. Vətənimizə üz tutan turistlər istəyirlər ki, ölkədə mövcud olan bütün turizm məhsullarından istifadə etsinlər. Buraya sağlamlıq, dağ, mətbəx, mədəni turizmlər və digər səyahət növləri daxildir. Turizmin bir çox sahələrində olduğu kimi, mədəni marşrutlarda da səyahətçi məmnunluğu yaratmalıyıq. Tarixi abidələri və qoruqları görməyə gedən turist qrupları ölkə tarixi ilə yaxından tanış olur, mədəniyyətimiz barədə bilgilər əldə edirlər.
Müşahidələr göstərir ki, bu gün turistlər tarixi abidələrlə daha yaxından maraqlanırlar. Biz də bunlara əsasən, sözügedən sahənin tanıdılmasını yüksək səviyyədə qurmalıyıq. Bakı, Şəki, Qəbələ və işğaldan azad edilmiş rayonlarımızda mövcud abidələri mədəni turizm marşrutları kimi gələn turistlərə düzgün təqdim etməklə, biz ölkəmizin tarixini, mədəniyyətini təbliğ etmiş oluruq. Turizmin daha da inkişafı üçün zəruri addımlar atmalıyıq. Ölkəmizdəki abidələrdən turizm məqsədi üçün lazımi səviyyədə istifadə etsək, daha çox turist cəlb edə bilərik.
Ölkəmizdə mədəni və etnoqrafik turların təşkilinə böyük ehtiyac duyulduğunu deyən turizm üzrə ekspert Ruslan Quliyev bildirdi ki, hələ ki, mədəni turizm sektorunun inkişafına dəstək imkanları öyrənilir, iqtisadi faydalılıq əmsalı dərindən araşdırılır:
– Yanardağ qoruğu və Atəşgah məbədi il ərzində 200 mindən çox turisti qəbul etmək imkanına malikdir. Digər mədəni irs nümunələrinin də səyahətçilərin nümayiş obyektlərinə çevrilməsi üçün məqsədyönlü planlar hazırlanmalıdır. Sahənin turizm imkanları daxilində arzuolunan səviyyəyə çatdırılması mədəniyyətimizin təbliği baxımından da geniş imkanlar yaradır. Yəni digər ölkələrdə olduğu kimi, turizmin bu növündən bizdə də mədəni təbliğat vasitəsi kimi də istifadə oluna bilər.
Dünya üzrə UNESCO irsinin bəlli bir marşrut xəritəsi var. Azərbaycanda da bu təşkilatın mədəni irs siyahısına daxil olan abidə və qoruqlar var. Turistlər həm də belə yerləri ziyarətə üstünlük verirlər. Ümumdünya Turizm Təşkilatının dərc etdiyi məlumatlara nəzər yetirdikdə görürük ki, mədəni turizm anlayışı festivallar, mədəni tədbirlər, incəsənət təqdimatlarının təşkili, habelə muzeylərin, abidələrin və müqəddəs yerlərin ziyarəti kimi fəaliyyət nəzərdə tutulur.
Ölkə tarixinin tanıdılması, mədəniyyətin təbliği baxımından abidə və qoruqlara turist axınını təşkil etmək xüsusi önəm kəsb edir. Azərbaycanın aidiyyəti qurumları nüfuzlu beynəlxalq tədbirlərdə ölkənin mədəni irsinin təbliği yönündə fəaliyyət göstərirlər. Görülən işlər ölkənin zəngin turizm potensialına diqqəti cəlb etmək baxımından faydalıdır.
Mütəxəssis yanaşmaları göstərir ki, Azərbaycanda mədəni turizmin inkişafı hələ özünün ilkin mərhələsini yaşayır. Turizmin bu növünün üstünlüyü ondadır ki, ilin bütün fəsillərində səyahətçiləri cəlb etmək imkanı yaradır. Ümumiyyətlə, mədəni turizmin dirçəlməsinə xidmət edən layihələrin icrası qeyd olunan sahədə nəzəri və praktiki aspektlərin əsas götürülməsini tələb edir. Paytaxt və regionlarda xeyli tarixi məkanların mövcudluğuna baxmayaraq, ölkəmizdə bu turizm marşrutlarından istifadə əmsalı o qədər də yüksək deyil.
Ceyhun ALIŞLI
XQ