Azərbaycan və Rusiya prezidentlərinin siyasi iradəsi və etibarlı münasibətləri sayəsində ötən illər ərzində dövlətlərarası əlaqələr strateji tərəfdaşlıq və qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq şəraitində daha da möhkəmlənib. Çoxşaxəli strateji tərəfdaşlıq 260-dan çox imzalanan sənədi özündə ehtiva edən samballı hüquqi baza ilə təmin olunub. 2022-ci il fevralın 22-də Moskvada prezidentlər İlham Əliyev və Vladimir Putin tərəfindən imzalanan “Azərbaycan Respublikası ilə Rusiya Federasiyası arasında müttəfiqlik qarşılıqlı fəaliyyəti haqqında Bəyannamə” ilə iki ölkə arasında siyasi-iqtisadi əməkdaşlıq özünün yeni inkişaf mərhələsinə daxil olub. Bu gün iki ölkə əməkdaşlığında ticarət, energetika, sənaye, kənd təsərrüfatı, logistika, nəqliyyat və digər sahələr davamlı inkişaf edir, səmərəli dövlət dəstəyi ilə investisiya əlaqələri güclənir.
Hazırda Rusiya Azərbaycan üçün ən mühüm investorlardan və ən böyük ticarət tərəfdaşlarından biridir. Neft ixracında isə ən böyük tərəfdaş kimi diqqət çəkir. İki ölkə arasında ticarət dövriyyəsinin rekord rəqəmlərlə ifadə olunması da vurğulanan fikrin bariz ifadəsidir. Ərzaq və kənd təsərrüfatı xammalı, neft, metal və plastik məhsullarının qarşılıqlı ticarəti də getdikcə artır. Üstəlik, bu ilin yayına qədər qarşılıqlı hesablaşmaların, təxminən, dörddə üçü ilə həyata keçirilən milli valyutalar əsasında ticarət də inkişaf edir. İkitərəfli yükdaşımaları da nəzərəçarpacaq dərəcədə artır və turist axını intensiv şəkildə özünü biruzə verir.
Son illər ərzində respublikamızda Rusiya sərmayəsi ilə əczaçılıq, neft-kimya, qida sənayesi, şərabçılıq, mədən sənayesi, tikinti materiallarının istehsalı, avtomobil sənayesi və avadanlıqlara texniki xidmət sahələrində əməkdaşlığın uğurlu nəticələri qeydə alınıb. Xüsusilə, “Lada”, “Qazel”, “KamAZ” və “Ural” avtomobilləri üçün servis dəstəyi gücləndirilib. Bununla yanaşı, perspektivli sahələr arasında metallurgiya və turizmin inkişafına mühüm önəm verilib. Azərbaycan sahibkarları tərəfindən isə Rusiyada aqrobiznes, meşə təsərrüfatı və turizmə, o cümlədən Xəzər dənizinə fəal şəkildə investisiya yatırılıb.
Bütün bunlar barədə prezidentlər İlham Əliyevin Vladimir Putin ilə avqustun 19-da məhdud və geniş tərkibdə keçirdiyi görüşlərdə, eləcə də dövlət başçılarının mətbuata bəyanatlarla çıxışlarında geniş bəhs edilib. Qeyd edilib ki, Rusiya Azərbaycanın üçüncü ən böyük, qeyri-neft ixracına görə isə birinci ticarət tərəfdaşıdır. 2023-cü ildə ticarət dövriyyəsinin 17,5 faiz artaraq rekord həddə – 4,4 milyard ABŞ dollarına çatması, cari ilin I yarısında isə bu sahədə dinamik artım qeydə alınması iki ölkənin idxal-ixrac münasibətlərini daha da möhkəmləndirib. İki ölkə arasında sənaye əməkdaşlığı da yüksələn xətlə inkişaf edir. Azərbaycanın müxtəlif sənaye zonalarında dərman vasitələrinin birgə istehsalı, yük avtomobillərinin yığılması, yük avtomobilləri və kənd təsərrüfatı texnikası üçün servis xidmətlərinin göstərilməsi sahəsində uğurlu əməkdaşlıq bu gün xüsusilə qeyd olunur.
Azərbaycan şirkətləri tərəfindən Rusiya iqtisadiyyatına fəal şəkildə investisiya qoyulur. Rusiyanın regionlarında sanatoriya və turizm mərkəzlərinin, mehmanxana komplekslərinin, meyvə-tərəvəz konservləri və çay istehsalı zavodlarının tikintisi layihələri də uğurla həyata keçirilir. Kənd təsərrüfatı sahəsində əməkdaşlıq dinamikası daha çox diqqət çəkir. Azərbaycanın Rusiyaya kənd təsərrüfatı məhsulları ixrac edən əsas ölkələrin onluğuna daxil olması, 2023-cü ildə qonşu dövlətə meyvə və tərəvəz ixracının, təxminən, 9 faiz artması da bunun bariz ifadəsidir.
Hər iki tərəf nəqliyyat-tranzit sahəsində əməkdaşlığın inkişafını da diqqətdə saxlayır. Ötən il Azərbaycanla Rusiya arasında ikitərəfli yükdaşımaların ümumi həcmi 10 faizdən çox artıb. Bu il də müsbət tendensiya müşahidə olunur, cari ilin birinci yarısında isə artım 3 faiz təşkil edib.
Prezidentlərin mətbuata bəyanatlarla çıxışlarında bir məqam da diqqət çəkib. Bu, “Şimal-Cənub” layihəsi ilə bağlı olub. Dövlətimizin başçısı adıçəkilən layihə haqqında danışarkən, onu Bakı və Moskvanın dövlətlərarası münasibətlərində müstəsna əhəmiyyətə malik infrastruktur kimi qiymətləndirib: “Deməliyəm ki, Azərbaycanın ərazisində “Şimal–Cənub” dəhlizinin həm dəmir yolu, həm də avtomobil yolu seqmentləri tam şəkildə reallaşdırılıb və uğurla fəaliyyət göstərir. Hazırkı məqamda bu dəhlizin ötürücülük qabiliyyətini yüksəltmək üçün onun dəmir yolu sahəsinin modernləşdirilməsi ilə məşğuluq. Biz ildə 15 milyon ton və daha çox yüklərin daşınması imkanlarından danışırıq”.
Yeri gəlmişkən, Prezident İlham Əliyevin iqtisadi şaxələndirmə siyasətində əlverişli coğrafi mövqeyi olan ölkəmizin tranzit potensialının reallaşdırılması mühüm önəm daşıyır. Bununla bərabər beynəlxalq və regional nəqliyyat dəhlizlərinin inkişafı da iqtisadiyyatımızın səmərəliliyinin artırılmasına müsbət təsir göstərir. Eyni zamanda, nəqliyyat, infrastruktur və logistika sahələrində birgə layihələr dövlətimizin iqtisadi imkanlarını genişləndirir, əhəmiyyətini artırır. Bu istiqamətdə həyata keçirilən tədbirlərin nəticəsidir ki, son 10 il ərzində nəqliyyat sektorunda orta illik artım tempi 3,5 faiz təşkil edib, yeni infrastruktur qurulub, özəl investisiyalar artıb. Ölkə regional əhəmiyyətli nəqliyyat-logistika və ticarət qovşağına çevrilib və əsas ticarət marşrutlarından bəhrələnməyin əsası qoyulub.
Nəqliyyat sektorunun bütün sahələrində xidmət infrastrukturları modernləşdirilib, yol təsərrüfatının yenidən qurulması ilə bağlı layihələr həyata keçirilib, çoxsaylı yol ötürücüləri, körpülər, tunellər, yeraltı və yerüstü piyada keçidləri inşa olunub. Şimal-Cənub Beynəlxalq Nəqliyyat Dəhlizinin reallaşdırılması istiqamətində nəhəng infrastruktur layihəsi gerçəkləşdirilib.
Rusiya Prezidenti hələ bir müddət bundan əvvəl Şimal–Cənub Nəqliyyat Dəhlizinin əhəmiyyəti barədə Rusiya mediasına müsahibəsində deyib: “Biz hər iki tərəfdən iş aparırıq. Mən bilirəm ki, Prezident Əliyev bu layihəni dəstəkləyir. Biz bu məsələni onunla dəfələrlə müzakirə etmişik. İran rəhbərliyi də bu layihəni dəstəkləyir. Bu dəhliz çox sərfəli olacağına görə həmin layihəyə xarici investorlar, regional olmayan, lakin yaxın olan ölkələr, o cümlədən suveren ərəb fondları da maraq göstərir. Aydındır, çünki suveren fondlar həmişə etibarlı investisiya sahələri axtarır. Bu layihə etibarlı investisiyalardan biridir, çünki onun gəlirliliyinə təminat və zəmanət var”.
Şimal–Cənub Nəqliyyat Dəhlizi ilə bağlı əlavə araşdırmalara ehtiyac duyulduğunu vurğulayan V.Putin sözügedən nəqliyyat-logistika sisteminin Azərbaycanın hansı əraziləri üzrə qurulacağı, onun necə maliyyələşdiriləcəyi, dəhlizin Azərbaycan ərazisindən Qərbə gedən yollarla necə birləşdiriləcəyi, habelə İran ərazisindən keçən bu yolun şaxələndirilmiş hissələrinin necə inşa ediləcəyi barədə müzakirənin aparılması zəruriliyini də xatırladıb.
Xatırladaq ki, bu dəhlizinin təməli 2000-ci ildə Rusiya, İran və Hindistan arasında imzalanmış hökumətlərarası saziş əsasında qoyulub. Bu günə qədər, ümumilikdə, 13 ölkə sözügedən sazişi ratifikasiya edib. Azərbaycan bu sazişə 2005-ci ildə qoşulub.
Şimal-Cənub Nəqliyyat Dəhlizinin yaradılmasında məqsəd Hindistandan Rusiyaya, eləcə də Şimali və Qərbi Avropaya gedən yüklərin çatdırılması üçün hazırda sərf edilən zamanı 40–42 gündən 18-20 günə qədər – yəni iki dəfə qısaltmaqdır. Bu, yüklərin şimaldan cənub istiqamətində və əksinə daşınması sahəsində zaman baxımından inqilabi bir dönüş demək olacaq.